Ga naar inhoud


advies overstap naar TV XS4ALL


marcow

Aanbevolen berichten

Beste,

Wij hebben  momenteel Satellietontvangst van Canal Digitaal dmv van een Rebox8220 ontvanger en een aangesloten USB HD voor opname  (  familie pakket ) 

Internet + telefoon  loopt via XS4all   ( 48,50 ) per maand 

Nu krijgen wij op korte termijn aansluiting op glasvezel van KPN

Als wij  nu een totaalpakket afsluiten  bij XS4ALL  ( dus Tv ontvangst erbij ) wat zijn dan de eventuele nadelen tov  Satellietontvangst

Wij kijken hoofdzakelijk de Nederland 1,2 ,3  en regionale zenders ( via Canal Digitaal App ) en nemen zo nu en dan programma.s op

Gaarne advies 

Link naar reactie
Delen op andere sites


er zijn geen nadelen

behalve dat die Arris IPTV settopbox heel heel spartaans is (qua menu's en EPG)

bekijk je de afbeeldingen maar eens in het internet van de menu's van KPN of XS4ALL (zelfde firmware in de box)

 

aangepast door Tonskidutch
epg

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En XS4ALL is (nog) een heel stabiele provider dus zolang internet werkt merk je geen verschil. Alleen in het geval van internet uitval zit je zonder beeld.. Uiteraard geldt dit voor alle IPTV providers.. De uitval op satelliet is bijna te verwaarlozen alhoewel het daar ook uitzonderingsgewijs natuurlijk ook wel eens voorkomt.. Zie uitval 11856 hier in het forum..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier aan de kust heel weinig last van... Zelfs met windkracht 10 geen last. Schotel staat laag tussen de huizen in.. Alleen met sneeuw gaat het mis, maar dat is een kwestie van vegen...

Als backup de ongecodeerde zenders van Ziggo zodat vrouwlief haar soaps, sitcoms, emoshows kan volgen...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste, ik heb het zenderaanbod van XS4all nagekeken nu valt mij op dat er een lijstje staat van de regionale zenders  in welk gebied je ze kunt ontvangen.

Ik zie voor Gelderland dat je bv Noord o.a niet kan ontvangen.

Zie ik dit korrekt dat is dan voor mijn vrouw een nadeel want die kijkt graag af en toe naar Noord . 

Bij uitval van de Satelliet heb je nog de TV App van CD  die ik nu gebruik voor de regionale 

Ik las ook dat je voor glasvezel andere aansluitkabels nodig hebt voor de TV ontvangst , kan dat niet met een HDMI kabel naar de TV (zoals ik nu heb).

Het valt mij ook op dat als ik via de App kijk de beeldkwaliteit iets minder is dan rechtstreeks via de satelliet, is dit ook zo bij ontvangst van XS4all 

Mvg 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je redelijk tevreden gaat zijn met de IPTV van XS4ALL.  De menu structuur van de ontvangers is vrij simpel en je hebt nu ook opname mogelijkheid in de cloud en bijv. terugkijken vanaf het begin van het programma als je wat later inschakelt.    Toen ik IPTV van XS4ALL had kreeg ik alle regionale zenders en ze zijn bijna allemaal in HD kwaliteit.  De beeldkwaliteit is beter dan schotel althans voor de NL HD zenders.   En je kunt met gemak een aantal ontvangertjes er bij zetten zonder gelijk je schotel installatie te hoeven uitbreiden.  

 

Als je ook veel buitenlandse zenders kijkt zou ik de schotel laten hangen voor de FTA kanalen.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog even een vraag over de glasvezelaansluiting :  Deze wordt aangesloten op het modem in de meterkast maar als ik het goed heb begrepen moet je een ethernetkabel naar de TV ontvanger trekken . Ben je dan de snelle verbinding die glasvezel heeft dan niet weer kwijt als het signaal door een netwerkkabel gaat .

 

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Cat 7 netwerk kabel gaat tot 1 Gb/s, maar of je tv een Gigabyte aansluiting heeft?

Voor UHD 4k te streamen heb je ongeveer 40 Mb/s nodig.

 

Je tv dient wel binnen 80 - 100 meter van je modem te staan, anders loopt de snelheid terug op je netwerk kabel.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opnames kunnen alleen in de cloud bij xs4all. En deze blijven maar 12 maanden staan. Bedenk of je dit een probleem vindt. Ook is het niet mogelijk om opnames te kopiëren.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

glasvezel levert meestal 400Mbit/sec

je ethernet kabel kan 1024Mbit/sec aan, vanaf de router dus zoals ceesv schrijft zit je prima qua snelheid

 

leg wel een CAT6/CAT7 lan kabel naar de Arrisbox van XS4ALL

(ik heb hem zelf gemaakt destijds opdat ik de stekkers niet zou beschadigen indien ze door sparingen en boorgaten moeten)

 

Op 24-3-2019 om 17:05 zei Codx:

En je kunt met gemak een aantal ontvangertjes er bij zetten zonder gelijk je schotel installatie te hoeven uitbreiden.  

dat kan bij XS4ALL door tot maximaal twee Arris receivers in het abonnement te nemen

maar met de XS4ALL Webtv nieuw kun je ook op één telefoon, één ipad en één pC ook je pakket bekijken (binnenshuis)

die apparaten worden gezien door de router en dus door de provider (doorsluizen naar derden gaat niet, ik zeg het maar)

 

een aardige bijkomstigheid is dat je ook DVB-T2 receivers kunt krijgen zonder meerkosten waardoor je het aantal kijkers in huis kunt uitbreiden

 

beeld via HDMI op TV en geluid via sp-dif op je AV-receiver zijn gewoon weg prima in Dolby Digital

succes met de keuze

IMG_3096[1].JPG

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

overigens, dit hoort niet bij overige KABEL aanbieders als subforum thuis maar bij IPTV

want dit is echt IPTV als gesloten systeem dat zijn eigen internet providers kent

 

IPTV via pairbonding van oud koper ADSL

IPTV via VDSL2

IPTV via glasvezel als vervanging van oud koper

 

dat coax kabel ook vervangen gaat worden door glasvezel is evident / dat is door XS4ALL echter nooit via coax gegaan dus hoort het topic elders

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste, ik las op de website  van XS4all dat zij de mogelijkheid bieden gratis een monteur langs te sturen voor aansluiting .

Wordt dan ook door de monteur een kabel getrokken van het modem naar de ontvanger of valt dit er buiten.

 

Mvg Hans 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...