Ga naar inhoud


Streamen naar mijn Mac


cliff25

Aanbevolen berichten

Vraagje,  als ik van mijn mu@tant hd 1265 wil streamen naar mijn Mac krijg ik na ingeven van ip adres open webif , volledige zenders lijst ,

ik ga naar zender npo1 bv epg krijg ik te zien ,als ik op het tv'tje klik. krijg ik melding niet ondersteunende plug in  bij mijn vroegere windows pc lukte dit wel 

is dit op te lossen , 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je hoeft geen IP-adres in te geven maar VLC alleen als Standaard video player in te stellen.

 

Selecteer via Finder een videobestand zoals b.v. het bestand dat vanuit jouw PVR box in de Download map komt te staan.

Open d.m.v. de rechter muis het secondaire menu (je kunt ook Command + i gebruiken) en klik op de optie Info.

In het midden van het Info scherm zie je de optie 'Openen met:', daar kun je d.m.v. het keuze-blokje dan VLC als Standaard instellen.

 

Als alles goed wordt ingesteld zal de volgende keer dat je OpenWebif gebruikt en op het TV-icoontje klikt VLC starten en de gekozen Live-stream wordt weergegeven.

 

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jurgen heb ik gedaan iets van de harde schijf gedownload en openen met vlc ingesteld , 

dat wordt geopend geen probleem, als ik een zender wil openen krijg ik niet meer de melding geen ondersteunende plug maar blijft draaien open dus niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het goed is wordt nadat jij op het TV icoontje hebt geklikt op jouw Mac in de Downloadmap een bestandje aangemaakt genaamd  stream.m3u.

 

Herhaal hiermee dezelfde procedure om VLC als Standaard in te stellen, dus het gaat hoofdzakelijk erom dat VLC automatisch opent als de extensie .m3u in beeld komt.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...