Ga naar inhoud


Geen geluid meer bij radiozenders Q-music & Joe


Brambo's

Aanbevolen berichten

Sinds de recente transponderwijziging is er geen geluid meer te horen op de radiozenders Q-Music BE & Joe via het TV-Vlaanderen pakket.

Na rondvragen zijn er blijkbaar nog mensen met een enigma 2 ontvanger die problemen hiermee hebben.

Zelf maak ik dus gebruik van een VU+ Duo met behulp van de Oscam softcam en wordt mijn zenderlijst automatisch herladen via de fastscan plugin bij Open Pli.

Op de oude satposities werken Joe & Q wel nog.

 

Daarnaast is er al veel langer een probleem met de radiozenders BNR Nieuwsradio & Radio 538 want daar is er al een behoorlijke tijd niets meer te horen.

Zijn er hier nog mensen met een linux ontvanger die geen geluid meer hebben op deze zenders?

Ik heb ondertussen al verschillende keren contact gehad met de TV-Vlaanderen klantendienst maar daar beweren ze dat er geen problemen zijn.

 

 

 

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 19-4-2019 om 12:19 zei Brambo's:

Sinds de recente transponderwijziging is er geen geluid meer te horen op de radiozenders Q-Music BE & Joe via het TV-Vlaanderen pakket.

Na rondvragen zijn er blijkbaar nog mensen met een enigma 2 ontvanger die problemen hiermee hebben.

Zelf maak ik dus gebruik van een VU+ Duo met behulp van de Oscam softcam en wordt mijn zenderlijst automatisch herladen via de fastscan plugin bij Open Pli.

Op de oude satposities werken Joe & Q wel nog.

 

Daarnaast is er al veel langer een probleem met de radiozenders BNR Nieuwsradio & Radio 538 want daar is er al een behoorlijke tijd niets meer te horen.

Zijn er hier nog mensen met een linux ontvanger die geen geluid meer hebben op deze zenders?

Ik heb ondertussen al verschillende keren contact gehad met de TV-Vlaanderen klantendienst maar daar beweren ze dat er geen problemen zijn.

 

Ik heb ook geen geluid meer op BNR radio. Ondanks dat ik een nieuwe zenderlijst heb ingeladen.. Hier Vu Solo2

 

 

Homecast s9000  :mad:  in plaats daarvan  2x VU+ Solo2 met Open PLI 6.2. Loopt fantastisch! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Tonskidutch voor 't advies. Voorheen had ik quasi nooit problemen met de fastscan.

Niettegenstaande heb ik als test toch eens manueel laten scannen maar dan enkel op de transponder waar dus o.a. Joe & Q op zitten (met wissen op ja).

Nadien wordt er dus een boeket aangemaakt met als titel 'Last Scanned' maar ook hierin krijg ik op beide zenders geen geluid.

Ook heb ik dezelfde test gedaan maar dan voor de transponder waar 538 & BNR op zitten met helaas hetzelfde resultaat.

 

Niemand anders die eens kan testen aub met behulp van een enigma 2 ontvanger?

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Luister al jaren geen radio meer. Heb niet eens zo'n ding in huis. Dus mis het ook niet. Na een FastScan mieter ik het hele radio boeket er weer uit..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei tokkio:

😡

Sinds gisteren namiddag hier in Portugal ook geen klank meer op Joe FM, nu staat er test op, goed signaal maar geen klank,ze zijn weer aan het klooien bij TV Vlaanderen.

Misschien alle bijdrages in deze posting lezen?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Op 26-4-2019 om 09:33 zei Mojo:

 

Dit bericht dus!

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ter verduidelijking van mijn oorspronkelijke post:

't gaat dus over de radiozenders Q-music & Joe via TVV die sinds de transponderwijziging van 11856V 29900 2/3 8PSK naar 11739V 29900 2/3 8PSK geen geluid meer hebben.

Wel ontvang ik de EPG en dus de transponder goed en heb ik geluid op andere radiozenders die eveneens op de 11739V zitten.

 

Sinds gisteravond echter is er nu wel geluid te horen dus TVV heeft wel degelijks iets aangepast want de dag ervoor was het probleem er dus nog.

't ziet er dus naar uit dat het probleem werd opgelost sinds ze op de oude posities o.a. de naam hebben veranderd naar "Test...".

Daarnet heb ik ook eens getest op de oude posities (dus nu met Test & Test 1) en daar is het geluid nu verdwenen.

 

 

Ondertussen is er al veel langer een probleem met de radiozenders BNR Nieuwsradio & Radio 538 want daar is tot op vandaag nog steeds niets meer te horen.

Kortom: Probleem met Joe & Q is opgelost, met BNR & 538 nog niet.

 

 

 

 

 

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, toen ik maandagavond nog eens aan 't zappen was, is BNR ook terug in orde.

Er rest nu nog 538 waar ze dienen aan te sleutelen want via een TVV smartcard is er nog steeds geen geluid te horen.

 

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...