Ga naar inhoud


Kan NPO 1 en 3 niet meer ontvangen


Rasta 87

Aanbevolen berichten

Beste lezers,

 

Ik heb een dreambox 8000 bij mijn moeder geplaatst. Alles werkte prima tot zij plotseling ongeveer een maand geleden Nederland 1 en 3 niet meer kon ontvangen maar nederland 2 wel!

Ik heb zenderscan gedaan maar dat hielp niet, kanalenlijst gewist en nieuwe gedownload werkte ook niet. Dan de zenders opgezocht op lyngsat. 

Toen viel me op dat alle zenders op het bouqet 12188 H niet meer werkten maar wel in de lijst stonden.

Freqentie handmatig ingevuld maar ook dan krijg ik het niet werkend.

 

Wie weet wat er aan de hand is?

 

Is er weer iets gewijzigd dat mijn dreambox 8000 niet aankan en hij waardeloos is?

 

Patrick

 

 

 

VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Digitaal kijker, ja ik kan alle overige zenders ontvangen behalve het bouqet met ned 1 en ned 3, wat bedoel je met de horizontale polarisatie?

 

paardengek, lnb stuk?, kan het is de duo lnb van canal digitaal. Maar dat alles werkt behalve een paar zenders?

 

uit jullie antwoorden maak ik op dat het niet aan de dreambox 8000 ligt?

VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

De oorzaak hiervan kan zijn:

Slecht presterende LNB, precies in het frequentie gebied van de bewuste transponder, waarop Nederland 1 en 3 zich bevindt.

LNB, waarvan de horizontale gebied slecht is van de astra 23,5.

 

In deze gevallen, zul je de LNB ( Bij jouw de duo LNB canal digitaal ) moeten vervangen.

 

Maar wanneer alle horizontale polarisatie zenders  van beidde satelieten niet te ontvangen zijn, zou het ook kunnen dat er een tuner defect is van je draembox.

 

Ik zou eerst maar een nieuwe duo LNB aanschaffen en deze op de juiste wijze op de schotel monteren. Ik acht de kans groot dat dan het probleem opgelost is.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dect telefoon in de buurt?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Rasta 87:

Digitaal kijker, ja ik kan alle overige zenders ontvangen behalve het bouqet met ned 1 en ned 3, wat bedoel je met de horizontale polarisatie?

 

Ontvang je ook CT 24 HD op 12344 H?

Die zit ook in de hoge band, Horizontale polarisatie.

 

Zo ja, dan ontvang je toch horizontaal en hoog (net als 12188H), en is het dus niet een defekt van dat gedeelte van de LNB.

Zo nee, dan kunnen we eventueel  met een gedraaide LNB gaan testen, of het aan de LNB ligt. Zit de 23oost-kop van de duo-LNB in de houder boven de arm gemonteerd?

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga morgen naar Rotterdam en zal zeker de lnb verwisselen en ook maar de tuner kijken. 

 

Ik laat jullie het resultaat hier weten. 

VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik ben eens 180 km gereden naar iemand met dezelfde klacht.

Daar aangekomen de spectrum analiser op de doorlus van de ontvanger aangesloten en mij verbaasd over de spijkers op die transponder frequentie.

Toen ik mijn oog op de ontvanger liet vallen, herkende ik het zwarte kastje bovenop de ontvanger, het Dect basis station.

 

Ding ernaast gezet en er was meteen weer beeld.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een  mutant HD 60 ontvanger gekocht en alle zenders werkten meteen. 

Pik hoefde niet de lnb te verwisselen en er stond geen dect telefoon in de buurt 

de dreambox had ik ook tweedehands gekocht en ik houd het op een defecte/versleten tuner

wel begreep ik dat NPO 1 en 3 op een horizontale frequentie zitten welke gevoeliger is dan de overige verticale frequenties 

 

aan iedereen die hier reageerde bedankt voor jullie hulp en reacties. 

Topic mag dicht. 

 

VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...