Ga naar inhoud


Hoe softcam verwijderen op dreammbox 8000


Aanbevolen berichten

op mijn dreambox 8000 heb ik 2 softcams ingevoerd . Nrs 11532 en 11523. met var/tmp en ipkinstall op de box.

Ik wil een van deze weer verwijderen.  Hoe moet dat?

Met DCC vind ik deze niet terug in etc tuxbox.

Beide werken maar het zappen is veel trager dan cccam . Tussen 5 en 10 seconden voor een kanaal wissel.

grts

 

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waar vind ik de opkg remove?

Ik zie deze applicatie nergens.

Wel kan ik alle applicaties openen en dan verwijderen nemen en zie ik wel opkg tools staan.

Dus de app is er wel anders zou ik hem niet kunnen verwijderen. Enkel vind ik niet waar hij staat in openpli 7.1

grts

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

vermits ze als applicatie geinstalleerd zijn moeten ze ook op die manier kunnen verwijderd worden.in Vix is dat menu-applicaties en dan kiezen op verwijderen.Je krijgt dan de keuze te verwijderen wat eerder is geinstalleerd.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

met de dcc tool 

naar ftp.... dan naar usr... dan naar bin ..ok drukken en ga dan eens naar beneden daar zal je oscam zien staan en verwijder er dan 1 Die je niet meer moet hebben 

dan er terug uitgaan en je ontvanger terug rebooten en kijk welke je dan nog hebt 

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de nummers te zien neem ik aan dat we over OScam praten. Hiervan kan er maar 1 actief zijn. Aannemelijk is dat de laatst geïnstalleerde de 'actieve' is. Het binaire bestand 'oscam' staat in '/usr/bin'. Je zou in /etc/init.d eens kunnen kijken wat er allemaal softcammatig wordt gestart.

 

Heb vroeger wel eens geëxperimenteerd met CCcam en OScam tegelijk. Werkte wel maar veel aanpassingen qua poortnummers.. Uiteindelijk heeft OScam het gewonnen.

 

Kan me niet voorstellen dat het trage zappen door OScam (alleen) wordt veroorzaakt. Toevallig óók een DM8000 waar ooit 3 kaarten middels OScam werden bedient. Nooit vertraging bij het zappen bemerkt. Inmiddels een RasPi als kaartserver.. Maar dat is Off-Topic

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even in /etc/init.d kijken hoeveel Softcam.oscam bestanden erin staan...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk staan er 2

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Mimisiku:

Heb vroeger wel eens geëxperimenteerd met CCcam en OScam tegelijk. Werkte wel maar veel aanpassingen qua poortnummers.. Uiteindelijk heeft OScam het gewonnen.

 

Kan me niet voorstellen dat het trage zappen door OScam (alleen) wordt veroorzaakt. Toevallig óók een DM8000 waar ooit 3 kaarten middels OScam werden bedient. Nooit vertraging bij het zappen bemerkt. Inmiddels een RasPi als kaartserver.. Maar dat is Off-Topic

 

Oscam en CCcam kan prima tegelijk draaien op een box alleen kan er maar eentje het DVBapi deel aanspreken, dus de andere moet je dan als server configureren.

 

En ik kan me heel goed voorstellen dat Oscam voor een leek problemen geeft, je moet exact weten hoe je het instelt. Daarom heeft de gemiddelde kijker veel meer baat bij CCcam.

 

Het was mogelijk om de oscam softcam weg te halen met de package manager maar als je oscam laat staan is het ook geen probleem. Ik doe zo nu en dan testjes en heb wel 20 verschillende softcams en versies in mijn box staan.  Als je gewoon wilt kijken zet je er CCcam naast en kiest die als standaard softcam.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staan 3 softcams in init.d

1 cccam die perfect werkt en vlot zapt

2 oscams waarvan ik er een heb verwijdert in usr bin maar die klaarblijkelijk nog steeds in init-d staat.

Ik neem aan dat ik ook hier dezelfde oscam moet verwijderen. De oscam zapt veel trager (5-10 seconden) dan cccam.

 

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Oscam die 10 seconden nodig heeft?

Dan staat er iets niet goed!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...