Ga naar inhoud


SAB Titan - Nieuwe kanalen installeren


meg96

Aanbevolen berichten


Gebruikelijk is dat als je de fastscan hebt ingeladen en je doet daarna handmatige scans, de eerste 1000 posities voor Canal Digitaal gehandhaafd blijft en pas vanaf positie 1001 wordt bijgeplaatst.

Daarna kun je ook nog favorietenlijsten maken waarin je je zenders in een volgorde kunt zetten die je prettig vindt of meerdere favorietenlijsten van bijv. sportzenders, muziekzenders enz.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Menu, instellingen, zenders zoeken, handmatig zoeken, zoekmodus: een transponder

 

En daarna de gewenste transponder gegevens ingeven.

 

De stappen beschrijven het proces bij VTi, maar bij andere systeem software gaat dat globaal hetzelfde.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas is de gebruikershandleiding van de SAB Titan FTASC van zeer schlechte kwaliteit. Niks is duidelijk (zeker niet in vergelijking van mijn oud analoog Philips receiver).

Misschien ben ik een beetje traag of stom, maar ik begrijp niet helemaal (of helemaal niet, eigenlijk) in deze handleiding (zie bestand) waar het handmatig zoeken en toevoegen van nieuwe kanalen (zonder de oude kanalen te wissen) wordt uitgelegd. Kan iemand dit voor mij stap voor stap uitleggen ?

 

Bij voorbaat dank voor uw hulp !

 

Meg96

SAB_-_Titan_Satellietontvanger_-_Gebruikershandleiding.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zou je kunnen aangeven om welke kanalen het gaat.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mijn partner wil il enkele FTA russische kanalen toevoegen. Er waren enkele de laatste tijd die ik een FastScan heb gedaan, maar die zijn tijdens de zomer verdwenen. Nu zijn er andere op Astra 19.2 (Frequency: 11568 MHz,  Polarisation: Vertical,  Symbol Rate: 23000 kS/s, FEC: 3/4, Standard: DVB-S2, Modulation: 8PSK, zie bijvoorbeeld http://en.satexpat.com/sat/east/19.2/).

Zoals ik zei zou ik dit graag willen doen zonder opnieuw de hele kanalenlijst te installeren met een FastScan en dan hernummeren. En de gebruikershandleiding van de SAB Titan FTASC die je op internet vind is vreselijk schlecht geschreven. De woorden "handmatig kanalen toevoegen" of zoiets worden er niet eens genoemd !

Kun je helpen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Sommige van die zenders geven beeld, sommige geven geen beeld bij mij.

 

Zie de afbeelding op blz.16, aan de rechterkant zie je een lijstje met daarbij tp scan

Bladzijde 18 van de gebruiksaanwijzing,

TP Scan
Druk op [Groen] om de kanalen van de huidige TP te scannen.

 

Je selecteert de transponder, Frequency: 11568 MHz,  Polarisation: Vertical,  Symbol Rate: 23000 kS/s, FEC: 3/4, Standard: DVB-S2, Modulation: 8PSK

en scant die transponder.

 

Daarna zullen die zenders ergens in je lijst worden opgeslagen.

 

p.s. je hebt toch wel een schotel welke ook astra 1 kan ontvangen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste meg96

 

Ik heb een SAB Titan3 en zie dat de software het zelfde is zoals uw SAB FTA-ontvanger.

Om een transponder toe te voegen heb ik foto's toegevoegd in bijlage hoe de werkwijze is.

Op het tweede plaatje zie je TP wijzigen staan en duw op de gele knop en dan toevoegen door op de groene knop drukken.

Nadat je de gegevens op Astra 19,2°E 11568 V 23000 hebt ingegeven, duw je op TP scan op de rode knop.

De nieuwe zenders staan dan helemaal langs achter in je zenderlijst. Door deze zenders te selecteren kun je ze plaatsen waar je wil.

Momenteel zijn een groot deel van deze Russische zenders nog FTA.

Alvast succes!

 

0913Satfeeds-DX_106.jpg

0913Satfeeds-DX_107.jpg

0913Satfeeds-DX_108.jpg

0913Satfeeds-DX_109.jpg

0913Satfeeds-DX_110.jpg

0913Satfeeds-DX_111.jpg

0913Satfeeds-DX_112.jpg

0913Satfeeds-DX_113.jpg

0913Satfeeds-DX_114.jpg

0913Satfeeds-DX_115.jpg

0913Satfeeds-DX_116.jpg

0913Satfeeds-DX_117.jpg

0913Satfeeds-DX_118.jpg

0913Satfeeds-DX_119.jpg

0913Satfeeds-DX_120.jpg

0913Satfeeds-DX_121.jpg

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mooi dat je even de tijd hiervoor wil nemen, dit uit te leggen.

 

Ik heb een VU+ ontvanger, en kon alleen maar vanuit de gebruiksaanwijzing citeren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...

Hallo,

Ik heb één fout gemaakt met mijn SAB Titan Micro SE.

Ben namelijk iets te ver gegaan met de helderheid instelling.

Waar door hij nu op zwart  staat.

Heeft  iemand voor mij een tip? Zodat ik de helderheid weer terug krijg.

Bedankt alvast voor het mee denken.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Mijn probleem is op gelost.

Ik heb de Sab aan gesloten op mijn router.

En het ip. nr . In gevoerd op mijn iPad.

In de eerste instantie kon ik er nog niks mee.

Dan maar eerst even een update gedaan voor de SAB.

Na de update , kreeg ik restore in de menu ,dat gedaan en alles werkt weer😊👍

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...