Ga naar inhoud


Kiezen tussen schotel met rail of een draaibare opstelling.


waterpas

Aanbevolen berichten

Astra 1, Astra 3, Hotbird en tenslotte de Thor,  zijn deze satellieten op een Triax (breed 95 en hoog 105cm) met een rail te ontvangen op de volgende lokatie; 56,8 NB en 15,9 OL ? Of is het in dit geval beter om voor een draaibare opstelling te kiezen en de langere schakeltijd voor lief te nemen?

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Neem een wavefrontier T90!

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden zei waterpas:

Of is het in dit geval beter om voor een draaibare opstelling te kiezen en de langere schakeltijd voor lief te nemen?

Ligt er aan hoe vaak je tussen deze satellieten schakelt.

De draaitijd is zo'n 14 seconden,getest van Sky news op 1 west naar TV Drenthe op 23 oost (ongecodeerd dus)

Bij een nieuwe rotor is dit mogelijk iets sneller.

Draaibaar is zeker een optie.,want met 1 meter heb je veel satellieten.

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen geduld bij het zappen tussen de satellieten. Neem dan een multifeed schotel zoals T90 of Big Bisat. U hebt nog voldoende signaal om deze satellieten te kunnen ontvangen.

Wel geduld, is een draaibare schotel een mooie optie. U hebt dan altijd optimale signaal bij een satelliet. Mits deze uiteraard goed is uitgericht. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Ventura:

Wel geduld, is een draaibare schotel een mooie optie. U hebt dan altijd optimale signaal bij een satelliet. Mits deze uiteraard goed is uitgericht. 

 

Dat is ook maar betrekkelijk. Door de pre-skew van de Astra 19-23-28 van 7,5 graden, staat de lnb bij deze 3 satellieten dus altijd 7,5 graden verkeerd. Voor bijna alle Eutelsat satellieten die een pre-skew hebben van 3,5 graden, staat de lnb dus altijd 3,5 altijd verkeerd.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor al jullie antwoorden, ik denk dat ik in eerste instantie voor Sprietje's suggestie ga, de T90 lijkt me ook wel wat maar het uitrichten is hier nogal een probleem, bomen, bomen, bomen. En nee ik mag niets omleggen, er zit in dat geval niets anders op dan bekijken of ik op een strategiesche lokatie alle gewenste satellieten kan "zien". Het maakt de keuze wellicht wat gemakkelijker want de draaibare en de vaste schotel moeten denk ik op dezelfde lokatie staan.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje, ik denk dat ik voor jouw voorstel ga, heb hier spullen voldoende voorhanden maar moet nog wel even controleren of de Hotbird bij de Astra 1 en 3 op de rail gezet kan worden.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gelijk Sprietje, de eerder opgegeven afmetingen heb ik uit de losse pols, het is 100cm breed en 105 hoog.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn T90 pakt zowel de Atlantic Bird op 5W (mét de multistream kanalen) als de astra2 op 28.2E

ik zou een draaibaar systeem enkel aanraden indien je méér satellieten wenst te ontvangen dan je op de rail van de T90 geplaatst krijgt, en je geen belang hecht aan de zaptijd.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Jean-Claude:

mijn T90 pakt zowel de Atlantic Bird op 5W (mét de multistream kanalen) 

Ontvangt je de multistream kanalen ook als het regent?

Bij de E-85 Maximum schotel (5W tot 28,2E) had ik GEEN ontvangst op de multistream zenders (5W) als het regende. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...