Ga naar inhoud


Acer laptop Aspire 7739z, ventilator lawaai door stof.


Pluizebol

Aanbevolen berichten

Dit beestje werkt heel goed maar nu begint de ventilator toch wel heel veel lawaai te maken.

ik heb op de achter- en zijkant al de ventilatie-openingetjes flink uitgeborsteld en gestofzuigd.

Maar het is nog niet voldoende.

Zou ik de volledige onderkant er moeten halen (dat zijn wel een pak schroefjes hoor !)

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Wanneer de ventilator lawaai maakt denk ik meer aan problemen met de lagering.

Met andere woorden, nieuwe ventilator.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet zozeer een geluid van slijtage hoor.

Het is eerder een geluid alsof de ventilator veel harder moet draaien om de boel gekoeld te krijgen.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Titel gerepareerd, stof toegevoegd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Pluizebol:

Het is niet zozeer een geluid van slijtage hoor.

Het is eerder een geluid alsof de ventilator veel harder moet draaien om de boel gekoeld te krijgen.

Zet er maar een busje perslucht op de ingangen, niet te lang blazen gewoon en paar keer kort spuiten. Er is waarschijnlijk een stof prop in de ventilator gang en die blaas je daarmee weg. Heb ik zelf ook al aantal malen gehad. Je merkt het ook aan de lucht als de boel een beetje verstopt raakt is de lucht die eruit komt al wat warmer dan normaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

lijkt me een kwestie van een rustige hand zoals @wanderer in die youtube toont maar ook wel de beste methode

want alleen maar hard blazen lost die verstopping niet op bij dat type ventilatorbehuizing zoals getoond in de film

 

p.s. hoort dat niet onder hardware ipv windows???

aangepast door Tonskidutch
p.s. hoort dat niet onder hardware ipv windows???

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Penthe

 

Alles gereinigd zoals je voorstelde.
Er kwam behoorlijk wat stof uit de ventilator uitgang.

En ... jawel het lawaai is weg.
Thanks a million voor de tip☺️👍

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Pluizebol:

@Penthe

 

Alles gereinigd zoals je voorstelde.
Er kwam behoorlijk wat stof uit de ventilator uitgang.

En ... jawel het lawaai is weg.
Thanks a million voor de tip☺️👍

Ik doet dat al jaren zo en de eerste waarmee ik dat deed draait nog steeds en is uit 2007, werkt prima zo met perslucht. Heel fijn dat het gelukt is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...