Ga naar inhoud


verschil beeldkwaliteit Oled tov Plasma


marcow

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Ik heb nog een Panasonic Plasma HD  in gebruik van 2008 en vraag mij af of de nieuwe Oled tv,s  tov de Plasma een betere beeldkwaliteit  geven.

Ik lees wel dat Ultra HD een beter beeld geeft maar hoe kan ik zien in zenderlijst van Canal Digitaal zenders zijn die in dit formaat uitzenden , zo niet wat heeft het dan voor zin om een OLED TV aan te schaffen.   Ik weet niet of ik appels met peren vergelijk maar bij plasma worden de pixels toch ook apart aangestuurd net als bij OLED en dat dit een betere beeldkwaliteit geeft als bij LED TV,s      

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 79
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Ik heb al jaren plasma's in gebruik de jongste is een Panasonic 65" uit 2011, en sinds verleden jaar de opvolger van Plasma, een 65" 4K LG series 8  OLED.

 

De 4K Oled heeft een grotere kleuromvang, en daardoor een heel mooi natuurgetrouw beeld.

In combinatie met de Vu+ Solo 4K weer een klasse beter als de Plasma.

 

Ik kan het alleen maar aanraden voor iemand die gevoelig is voor een perfecte weergave.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed begrijp moet je ook een 4K satellietontvanger aanschaffen en kan ik niet volstaan met mijn REBOX 8220

Als ik op de website kijk van REBOX zie ik alleen bij de verschillende types  HD  staan  en geen 4k of Ultra HD 

Hoe werkt het eventueel bij internet tv van XS4all via glasvezel geven die ook 4K  programma,s door.

Het is mij nog niet helemaal duideljk moet je eventueel alle apparatuur vervangen zo als Blu-ray speler ; Av -receiver  etc

Dan wordt het vrij kostbaar

 

Mvg Hans     

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, je kan gewoon je bestaande apparatuur aansluiten op een 4k oled tv, dat geeft ook een prima beeld.

Maar via een goede internet verbinding kan je met het smart gedeelte van tv's 4k content bekijken die naast in 4k ook vaak in hdr techniek zijn opgenomen, high dynamic range.

Je kan ook satelliet tv kijken via de ingebouwde tuner in de tv en een ci module voor de gecodeerde zenders.

 

Dat geeft het echte WOW effect.

 

Daarna ga je denk ik toch nadenken over een 4k satelliet ontvanger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste ceesv,

 

Ik kan dus ook de Rebox 8220 gewoon rechtstreeks aansluiten op de TV ( ik neem nl programma,s op een externe HD  op , om de reclame te kunnen doorspoelen).

Hoe kan ik zien welke zenders 4 K uitzenden op de Satelliet .

Dus ik kan ook met de Canal Digitaal App  programma, s blijven  streamen .

 

Mvg Hans   

Link naar reactie
Delen op andere sites

4K is voorlopig nog geen standaard, daarom blijf ik lekker verder kijken met mijn plasma, beeld is prima hoeft niet perfect te zijn voor perfect beeld bezoek ik de bewuste plek zelf wel beter beeld dan dat heb je dan niet. Ik kom vaak in winkels waar veel 4K tentoongesteld staat en als ik dan kijk vind ik het beeld van mijn plasma echt niet zo slecht dat ik persee mijn knip moet gaan opentrekken voor een 4k model terwijl al de zenders die ik kijk volgens mij over 10 jaar nog steeds HD zijn, ik heb dus helemaal geen haast. Kijk als je graag het laatste van het laatst wilt hebben en je hebt het geld ervoor tja dan waarom niet je kunt het immers missen. Voor de rest ziet ik zelf met mijn ogen die met mijn leeftijd wat achteruit gaan niet echt voordeel om snel een 4K tv aan te schaffen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens, jullie zitten nog een beetje vast in de oude techniek van vroegâh.

 

Plasma vergelijken met OLED is onzin. Plasma bestaat niet meer. Dus heb je er één en ben je happy? Vooral blijven kijken totdat hij de geest geeft.

Lineair TV kijken via kabel of Sat is ook een uitstervende hobby. Je ziet inderdaad dat de TV boeren het allemaal niet kunnen volgen dus daar moet je het niet van hebben.

 

Maar er is meer in de wereld. Ik heb mezelf getrakteerd op een 4K monitor voor mijn PC (koopje trouwens) en kijk nu regelmatig prachtige 4K documentaires op Youtube. Wat je dus ook op een Smart TV kunt doen. En dat is echt een wereld van verschil!

 

NB: Staar je niet blind op TV's in de winkel. Die staan allemaal in de "Winkel modus" en draaien speciaal gemaakte filmpjes af.

 

Ook HDR op een OLED TV kan je vergeten. De meeste modellen begrijpen het HDR signaal maar bakken er qua weergave niets van. De HDR standaard vereist de weergave van 1000 nits. Sommige schermen halen 400 of 600 en dan nog alleen op een beperkt gedeelte van het scherm.

 

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

Het  is ook niet de bedoeling om mijn plasma tv meteen de deur uit te doen , maar ik was benieuwd naar de techniek en ervaringen .

Temeer je in Tv zaken het beeld niet echt kunt beoordelen .

Ik vraag mij ook af als je 4k beelden van youtube gaat streamen naar de oledtv of je dan geen kwaliteitsverlies hebt.

Als ik mu met de Canal Digitaal App stream naar mijn Tv vindt ik de beeldkwaliteit minder als bij een rechtstreekse ontvangst

Of ligt dit aan mij.

 

Mvg Hans 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Penthe
Je hebt het niet begrepen. 4K is/wordt wel de standaard alleen niet voor gewoon TV.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4K kan helemaal nog geen internet standaard worden aangezien de meeste aansluitingen veels te traag zijn. Dat het in Nederland beter is betekend nog niet dat dit overal zo is en Nederland is en blijft gewoon een "klein" land. Misschien gaat 4K ooit wel standaard worden als overal ter wereld het 5G netwerk is uitgerold.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4K heeft niks met internet te maken als standaard. We spreken ook niet over een standaard maar over een norm. Als je nu een nieuwe TV koopt dan neem je geen HD scherm meer, 4K is de norm. Netflix adviseert voor 4K een verbinding van 25 mbps. Dat hebben we hier allemaal. Btw, er is al een 16 scherm.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat er niet om dat je die nog volop kunt kopen. Je kunt ook nog HD Ready TV's kopen. Het gaat erom dat je nu geen HD TV meer koopt als je voor nauwelijks meer geld een 4K kunt kopen. Ook al heb je geen 4k content, de beeldkwaliteit is beter. Voorbeeld: mijn 27 inch 4K monitor staat voor 229 euries in de winkel. Beeld is superstrak en de beelcalibratie is top.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...