Ga naar inhoud


verschil beeldkwaliteit Oled tov Plasma


marcow

Aanbevolen berichten

Oled Inbranden valt mee mits enkele handelingen in acht te nemen.

 

Het is dus aangewezen om je OLED tv uit te schakelen met de remote (zodat hij in standby staat). Vermijd de stekker uit trekken, en gebruik geen domotica schakelaar om de stroom volledig uit te schakelen. Zo belet je immers dat het ‘refresh’ proces automatisch uitgevoerd wordt.

 

Uitgebreid artikel hierover : https://www.homecinemamagazine.nl/2018/10/achtergrond-hoe-groot-is-het-gevaar-op-inbranden-bij-oled/

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 79
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Beste, mijn vrouw zet de televisie s, avonds uit met de aan en uit knop op de TV  omdat zij anders niet rustig slaapt als hij in standby staat.

Mag dit ook niet bij OLED 

Mvg 

 

PS  Dit hebben we ook altijd met onze Plasma gedaan en wij hebben toch last van inbranding 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei marcow:

Beste, mijn vrouw zet de televisie s, avonds uit met de aan en uit knop op de TV  omdat zij anders niet rustig slaapt als hij in standby staat.

Mag dit ook niet bij OLED 

Mvg 

 

PS  Dit hebben we ook altijd met onze Plasma gedaan en wij hebben toch last van inbranding 

Als het goed is zit er in het menu van je plasma een optie Scroll-bar of zoiets dergelijks dit is een verticale witte balk die gedurende 15 minuten over je scherm heengaat, dit is bedoeld om dingen die ingebrand zijn te verwijderen. Soms moet dit een aantal malen herhaald worden om effect te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gewoon de software van een oled nachts zijn werk laten doen.

Ik heb mijn serie 8 oled nu ruim een jaar in gebruik, en heb afgelopen zondag nog gekeken of er in de logo hoeken van het scherm iets te herkennen valt.

Op alle kleuren is het scherm absoluut schoon.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit kun je soms pas na jaren constateren, een jaar zegt nog helemaal niets of er iets gaat inbranden of niet. Ligt er ook aan hoe vaak de tv op de zelfde zender staat en of het logo met regelmaat wordt onderbroken of niet. Maar 1 ding is wel duidelijk als je de contrast hoog zet is de kans op inbranden ook erg hoog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@marcow
Nieuwe apparatuur zoals versterkers en TV's hebben geen aan/uit knop meer.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij LG kan je in de Set-up menu het rode led lampje uitzetten (stand-by blijft wel aan), althans op de 2 modellen die ik hier heb.

 

Zo voorkom dat je bij je nieuwe Oled TV ook een nieuwe vrouw moet nemen 😁

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zetten jullie voor het slapengaan dan de Hoofdschakelaar uit, zodat alle toestellen in huis geen stroom meer krijgen, want Brandgevaar: Koelkast, wekker, ontvanger, Microgolf enz....

 

Alle in de Benelux verkochten zijn voorzien van de

CE-markering

De CE-markering, die sinds 1993 van kracht is, moet door de fabrikant worden aangebracht. Door de markering op zijn producten aan te brengen, verklaart de fabrikant dat hij alle voor de markering voorziene verplichtingen naleeft en wordt hij verantwoordelijk voor het verkeer ervan in de Europese Economische Ruimte (EER).

De markering toont aan dat het product geëvalueerd werd en beantwoordt aan de Europese vereisten inzake veiligheid, gezondheid en bescherming van het leefmilieu. De markering is geldig voor de producten die in de EER worden gefabriceerd en voor de producten die erbuiten worden gefabriceerd en vervolgens in de EER op de markt worden gebracht. De markering betreft onder meer:

 

Ga gerust slapen in Stand-by 🛌

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De wasdroger staat met stip op 1 als brand oorzaak, tegenwoordig gevolgd door zonnepanelen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-9-2019 om 18:54 zei Tripleboy:

De CE-markering, die sinds 1993 van kracht is, moet door de fabrikant worden aangebracht. Door de markering op zijn producten aan te brengen, verklaart de fabrikant dat hij alle voor de markering voorziene verplichtingen naleeft en wordt hij verantwoordelijk voor het verkeer ervan in de Europese Economische Ruimte (EER).

En dit is precies het probleem met de CE markering. Het is een verklaring van de fabrikant, niet iets wat door een derde onafhankelijke partij is gecontroleerd.

Daarbovenop komt het CE logo van de Europese Unie, en het CE logo wat volgens (sommige) fabrikanten staat voor China Export. Ze lijken erg sterk op elkaar:

image.png.87b66a67c93fe70111a1244220f88ca5.png

Jammer genoeg zijn ze zodanig gelijk dat de "China Export" versie heel vaak wordt aangezien voor een CE logo...

 

Als je bang bent voor brand etc door elektrische apparatuur, koop dan gewoon een paar goede brand / rook melders en hang die op in het huis. De betere versies communiceren met elkaar zodat als er eentje afgaat ze allemaal afgaan... (Sowieso aan te raden!)

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb na wat onderzoek en winkelbezoek een 1e voorlopige keuze gemaakt nl de Panasonic Tx-55gzw954 

Ik vond persoonlijk het beeld erg mooi van een normale uitzending, dus geen winkelstand 

Mijn oude 42 inch plasma hangt aan de muur met de Vogel vfw 040

Nu staat er bij de specificatie van de beugel tot 50 inch en max 70 kg

Als ik de Vesa normen bekijk van beide tv zijn die gelijk 400 x 300

Kan ik dan de 55 inch gewoon ophangen

op de oude beugel want het gewicht van de Oled is ongeveer 30 kg

Mvg Hans 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...