Ga naar inhoud


verschil beeldkwaliteit Oled tov Plasma


marcow

Aanbevolen berichten

Dat zwart is altijd al een probleem geweest, maar nogmaals ik ziet het niet dus maakt het niet uit voor mij dat er als er nu een tv gekocht zou worden dit gewoon een led zou zijn. Het moet echter wel een Panasonic zijn want dat zijn in mijn ogen altijd al de beste tvs geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 79
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

De beste tv op dit moment is een oled tv.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt ceesv

 

Ik was in een winkel waar de TV, s niet op winkelstand stonden en twee  Panasonic toestellen naast elkaar stonden , een Led en een OLED.

Zelfs mijn vrouw zag meteen dat het beeld van de OLED beter was dan de Led  

Ik vindt persoonlijk Led  erg flets ( Niet zo erg meer als de LCD van begin jaren 2000). 

 

MVG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-10-2019 om 11:09 zei Penthe:

Het moet echter wel een Panasonic zijn want dat zijn in mijn ogen altijd al de beste tvs geweest.

 

Ha ha, je ziet het verschil niet tussen LCD en OLED maar Panasonic is wel de beste. Hoe zie je dat dan? Hier zit werkelijk geen enkele logica in.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voorheen kon je dus het verschil zien, maar je geeft dus aan dat je ogen nu te slecht zijn om het verschil te kunnen herkennen tussen led en oled.

 

Pioneer was een aantal jaren geleden het topmerk, zij zijn gestopt en hebben de technologie aan Panasonic verkocht.

Alle oled panelen worden door LG geproduceerd, de tv merken bouwen zelf hun video engines rond dat scherm.

Panasonic heeft daarin dankzij Pioneer technologie een voorsprong.

 

De andere merken zijn niet slechter in de zin van een product wat bijvoorbeeld sneller defect zou kunnen raken, maar in zaken als judder en blur etc, heeft Panasonic betere kaarten.

 

Naar mijn mening is iemand met slecht zicht juist gebaat met een zo goed mogelijk scherm.

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Penthe:

Mijn ogen waren voorheen beter daarom weet ik het verschil. Ik kan te kleine letters nu al niet meer lezen. In puur daglicht kan ik nog wel vrij goed zien.

 

Panasonic was altijd al beter.

 

Mijn ogen zijn ook niet meer wat ze ooit waren, maar als ik mijn Samsung QLED (die best een mooi plaatje tevoorschijn tovert) naast een OLED zet zie ik toch echt nog wel een flink verschil.

 

En zoals ceesv heel terecht opmerkt, als je ogen het laten afweten ben je juist gebaat met een zo goed mogelijk scherm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Penthe:

Moet het ook betaalbaar zijn. 2000 euro voor een tv is gewoon veels te veel, dan liever een betaalbare led.

 

Natuurlijk, daar geef ik je helemaal gelijk in.

Dat is ook de reden dat er hier nog geen OLED staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was van plan om binnenkort de Panasonic Oled 55 GZW 954  aan te schaffen , maar nu zie ik een aanbieding van de Panasonic 55 GZW 1004  

De laatste is als adviesprijs 100 euro duurder.

Nu heb ik de specificaties vergeleken  maar kom er niet helemaal uit  : de verschillen die worden vermeld zijn :

 

954   :  motion interpation Bmr IFC1800H                     1004  :  Extra vermelding bij digitale signalering:   DVB  TZHD   en HDCP  

            smart modes 

 

Nu heb ik gegoogled naar deze termen :   wordt de bewegingssnelheid van het beeld niet gekorrigeerd bij de 1004   ( ik speel geen games op de TV )

                                                                        kan ik nu bij de  954   niet alle films afspelen op mijn Blu-ray speler omdat DHCP  ontbreekt

 

De specificaties zijn verder gelijk van de beide TV , s   ; is de meerprijs van 100 euro  voor de 1004 noodzakelijk voor mij 

 

Mvg Hans    

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat

Panasonic noemt dit Intelligent Frame Creation en als je het aanzet, ziet beweging er duidelijk vloeiender uit, maar zoals altijd bij dit soort .... etc.

noemde het ,  destijds

en dat zet ik ook altijd uit met de sat-receiver en IPTV box als bron

 

dit hier onder is weer een andere term

Op 12-10-2019 om 19:36 zei marcow:

motion interpation

die je hier verkeerd gespeld hebt

het is motion interpolation

 

dit kun je erover vinden als uitleg zonder dat ik mijn vingers suf tik op het toetsenbord

het verschil tussen voorgrond en achtergrond motieven qua bewegingen van die motieven en/of objecten dus die storend kunnen werken

 

maar je bent al een heel stuk verwijderd van het topic waar het eigenlijk over ging

geadviseer heen en weer, je kunt ook altijd wachten met de aankoop tot er de Ultieme Oled uit komt,

yeah right

 

koop wat je bevalt en gezien hebt

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...