Ga naar inhoud


Welke tuner voor tvheadend o.i.d.


Michel

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Voor een kennis zoek ik naar de beste oplossing om een officieel ziggo abonnent via een (linux)server of mediaspeler door het huis te kunnen streamen naar een shield, apple TV, ipad, iphone en/of andere mediaspeler.

 

Ik zoek dus zoiets als een hdhomerun + cardreader + tv headend + kodi of eventueel een betere combinatie.

 

Met welke hardware/software hebben jullie goede ervaringen?

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb zowel een HD-Homerun Expand als een VU+ Uno4Kse in gebruik voor streaming.

De beste (als in, meest stabiele) ervaring blijft toch de VU+ als stream source. Geen gedoe met TVHeadend dat weer es plat gaat, EPG door elkaar gooit, lipsync verziekt, niet functionele EMM's, kanaalnummers verkeerd doorgeeft, etc. Ook geen externe cardreader nodig, eigenlijk zit alles al in de VU+ met 8 tuners.

 

Op zich is zo'n HD-Homerun met TVHeadend leuk om mee te spelen, maar uiteindelijk wil je dat het gewoon altijd werkt, want je zult het altijd zien, als vrouwlief haar serie wilt kijken, terwijl jij met vrienden buiten de deur bent, dan stort altijd het kaarthuis in ;)

 

De VU+ is eigenlijk set&forget, doet het altijd.

Met eigen gemaakte m3u files stream ik eigenlijk naar zowat alles, Android-TV spelers (Shield), Kodi doosjes, en Samsung SmartTV met SmartIPTV app.

En omdat de VU+ ook nog eens beschikt over een hardware transcoder, is het ook ideaal om naar je eigen vakantieadres te streamen.

 

aangepast door Pass3c
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Als je een shield hebt, zou ik eens kijken naar die Dream Player app van die Duitser. Die had ik ook in gebruik voor streaming met mijn HD51 en dat werkte brilliant. https://play.google.com/store/apps/details?id=de.cyberdream.dreamepg.tv.player&hl=nl

 

Bedankt voor de tips. Dan toch maar een settopbox blijven gebruiken.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Op 12-10-2019 om 00:07 zei Pass3c:

Ik heb zowel een HD-Homerun Expand als een VU+ Uno4Kse in gebruik voor streaming.

De beste (als in, meest stabiele) ervaring blijft toch de VU+ als stream source. Geen gedoe met TVHeadend dat weer es plat gaat, EPG door elkaar gooit, lipsync verziekt, niet functionele EMM's, kanaalnummers verkeerd doorgeeft, etc. Ook geen externe cardreader nodig, eigenlijk zit alles al in de VU+ met 8 tuners.


Hoeveel verschillende transponders kan je tegelijkertijd aan met die vuplus uno4kse met een DVB-C FBC tuner?

 

Jij spreekt over 8 tuners?

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ah, bij kabel heb je natuurlijk die beperkingen van een FBC tuner in combinatie met satelliet niet en kan je dus inderdaad 8 verschillende zenders op verschillende frequenties tegelijk kijken.

 

Ik denk dat ik dan inderdaad deze receiver maar adviseer. Kan die mooi in de meterkast vlak bij de kabelaansluiting en de router.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-10-2019 om 17:39 zei Michel:

Als je een shield hebt, zou ik eens kijken naar die Dream Player app van die Duitser. Die had ik ook in gebruik voor streaming met mijn HD51 en dat werkte brilliant. https://play.google.com/store/apps/details?id=de.cyberdream.dreamepg.tv.player&hl=nl

 

Bedankt voor de tips. Dan toch maar een settopbox blijven gebruiken.

 

Ja, ken de app ;)

Werkt inderdaad heel goed. Maar uiteindelijk gebruiken ze hier voornamelijk de SmartIPTV app (https://play.google.com/store/apps/details?id=app.siptv.android&hl=nl), niet zozeer dat deze beter is, maar puur uit gewenning. Dit was ooit een hele populaire IPTV client app voor Samsung SmartTV's, en die interface is sterk blijven hangen hier.

 

 

2 uur geleden zei Michel:

Ah, bij kabel heb je natuurlijk die beperkingen van een FBC tuner in combinatie met satelliet niet en kan je dus inderdaad 8 verschillende zenders op verschillende frequenties tegelijk kijken.

 

Ik denk dat ik dan inderdaad deze receiver maar adviseer. Kan die mooi in de meterkast vlak bij de kabelaansluiting en de router.

 

Klopt, hier kan ik minstens 8 verschillende zenders streamen, of meer als zenders onderling dezelfde transponder delen.

In de praktijk is het hier hooguit 4 a 5, en dat werkt eigenlijk verder prima.

In de meterkast is op zich wel een leuke plek, via de webui kun je eigenlijk alles doen wat je anders met de remote en HDMI uitgang doet.

Zou de ontvanger wel altijd in standby laten, scheelt weer een tuner en wat CPU resources. (is vast wel te scripten)

aangepast door Pass3c
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...