Ga naar inhoud


Ontvangst Duitse HD zenders op Triax 88cm multifeed


Alziendoog

Aanbevolen berichten

Sprietje, dank voor je antwoord.

Welke Belden H 125 ik heb moet ik even nakijken, in ieder geval niet die met drievoudige afscherming.

Gewoon een kern, schuim, alufolie en vlechtmantel, en dan de buitenkant.

Zeg maar de Belden H 125 zoals die 10 jaar geleden ook beschikbaar was.

Ik mag geen reclame maken, maar koop altijd bij "kaartschrijver" even naar het Nederlands vertaald.

 

Met het verhaal van Ceesv, geloof ik inderdaad dat een ander signaal stoort op mijn installatie.

Zou het dan waarachtig aan 4G of 5G liggen?

Ik heb dat nooit zo ernstig genomen, aangezien Belden als een kwaliteitsmerk bekend staat.

 

Overigens kijk ik nu al twee uur ZDF HD zonder problemen.

 

Het is me trouwens ook opgevallen dat de SAB Titan sinds de softwareupdate geen minuut meer nodig heeft om op te starten, maar bijna direct beeld vertoont.

 

Ik zal dit weekend eens de specificatie op de kabel doorgeven, zodat je zeker bent welke kabel ik heb.

 

bedankt voor de input.

Groet, Alziendoog.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 7-11-2019 om 19:51 zei ceesv:

Antenne register.

https://antenneregister.nl/Html5Viewer/Index.html?viewer=Antenneregister_extern

 

MF Frequentie, de ontvangst frequentie van je settop box ofwel satelliet ontvanger.

De frequentie van een satelliet uitzending is te hoog om via een coax kabel te transporteren.

Daarom zet een LNB die om naar een lagere frequentie, tussen 950 en 2.100 MHz. ofwel de Midden Frequentie.

 

De meng oscillator in je LNB is 9.750 voor de lage band (ZDF) of 10.600 MHz. voor de hoge satellietband.

 

Voor het ZDF betekent dit dat de transponder frequentie van 11.361 MHz. verminderd wordt met de local oscillator frequentie van 9.750 MHz. hetgeen resulteert in een afstem frequentie van je satelliet ontvanger van 1.611 MHz.

 

Het snelste constateer je wat is is door een spectrum analyser aan te sluiten op je antenne kabel.

IK gebruik daarvoor de Satlook digital NIT of de Megasat HD5 Combo

Ceesv.

 

Ik heb de link naar het antenneregister bekeken, en zie een kaart van NL met de zendmasten bij mij in de buurt. Hoe kan ik dit gebruiken/toepassen met de rest van wat je schrijft? Is mij een beetje onduidelijk, sorry.

 

Groet,

Alziendoog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Alziendoog, je kan kijken of er een zendmast in de directe omgeving is die uitzendt op een frequentie dien je ontvangst op 1.611 MHz. zou kunnen verstoren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Alziendoog

 

Tja ik weet natuurlijk niet welke Belden coax die satellietshop 10 jaar geleden verkocht maar er bestonden toen 2 versies.
Bij de H125 AL PVC zijn de draadjes van de vlechtmantel vertint, bij de H125 CU PVC zijn de vlechtmanteldraadje niet vertint en dus gewoon koperkleurig.
Er is een klein beetje verschil in specificatie.
Je moet het binnen bij de F-connector al makkelijk kunnen zien om welk type het gaat. Waarschijnlijk kun je het ook op de kabel zelf zien wat om de paar decimeter op de kabel is gedrukt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei ceesv:

Alziendoog, je kan kijken of er een zendmast in de directe omgeving is die uitzendt op een frequentie dien je ontvangst op 1.611 MHz. zou kunnen verstoren.

Ik zit tussen 2 zendmasten in, elk zo'n 3 kilometer verderop. De frequentie die het dichtst bij komt is GSM 1800. Frequentie's van 1611 mHz heb ik niet gevonden.

15 uur geleden zei Sprietje:

Beste Alziendoog

 

Tja ik weet natuurlijk niet welke Belden coax die satellietshop 10 jaar geleden verkocht maar er bestonden toen 2 versies.
Bij de H125 AL PVC zijn de draadjes van de vlechtmantel vertint, bij de H125 CU PVC zijn de vlechtmanteldraadje niet vertint en dus gewoon koperkleurig.
Er is een klein beetje verschil in specificatie.
Je moet het binnen bij de F-connector al makkelijk kunnen zien om welk type het gaat. Waarschijnlijk kun je het ook op de kabel zelf zien wat om de paar decimeter op de kabel is gedrukt.

 

Ik heb blijkbaar toch de goede kabel, de Belden H125 D00. Dus niet dezelfde als 10 jaar geleden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, gissen is missen, meten is weten.

 

Hier kan je het beste even een spectrum analyser aansluiten, dan zie je meteen wat het probleem is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-11-2019 om 19:22 zei Alziendoog:

Het brengt me wel op het feit dat de titel van het topic niet geheel actueel meer is. Ontvangst prima op Duitse HD zenders, behalve ZDF HD.

kun je van een van jouw buren eens een andere receiver lenen

of

heeft je TV misschien DVB-s2 tuner aanboord

om te zien en vergelijken of je ZDF HD dan wel ziet

 

want een vliegtuig dat overkomt / vliegt, stoort even maar niet de hele nacht die jij hebt zitten kijken

dan moet je SAB de oorzaak zijn (ook gezien de installateur zijn metingen met meet apparatuur)

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Belden H125D00 heeft een minimale afscherming van 95dB tussen de 100-1000MHz en voldoet dus aan de Kabelkeur eisen. Is ook Kabelkeur goedgekeurd. Als er dus geen scherpe knikken in de kabel zitten die een breuk in de afscherming kunnen geven, lijkt me dat er via deze coaxkabel geen instraling binnen kan komen.

Bekijk de lijst van Kabelkeur producten:

 

 

certificatenlijst Kabel Keur juli 2018.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

zou je eens wat foto"s kunnen plaatsen van  jou opstelling 

 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit topic even doorgelezen.

Even enkel simpele oplossingen om uit te proberen:

 

- lnb 19.2 vervangen of eventueel omwisselen met 13.0 -> dan weet je of het aan de lnb ligt

- disceq switch vervangen of nog beter coax van 19.2 even direct op coax naar beneden aansluiten

  Indien dit verbetering geeft dan coax 19.2 op een andere poort van de switch aansluiten om te kijken of het aan de switch ligt

 

Het is dat ik niet om de hoek woon maar anders was ik langs gekomen en hadden we dit zeker opgelost.

Alles is met en satmeter direct op te meten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-11-2019 om 13:55 zei Tonskidutch:

kun je van een van jouw buren eens een andere receiver lenen

of

heeft je TV misschien DVB-s2 tuner aanboord

om te zien en vergelijken of je ZDF HD dan wel ziet

 

want een vliegtuig dat overkomt / vliegt, stoort even maar niet de hele nacht die jij hebt zitten kijken

dan moet je SAB de oorzaak zijn (ook gezien de installateur zijn metingen met meet apparatuur)

Via TV kan ik proberen, even uitvogelen hoe dat werkt, maar de TV heeft een sat ingang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-11-2019 om 22:22 zei smetje limb.BE:

zou je eens wat foto"s kunnen plaatsen van  jou opstelling 

 

Nee dat gaat niet. Het is me te hoog, en heb bovendien geen fototoestel of smartphone met die functie.

De opstelling is denk ik ook niet het probleem. Meer de LNB, of fijnafstemming, maar volgens de installateur werden er goede waarden gemeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-11-2019 om 13:00 zei ceesv:

Tja, gissen is missen, meten is weten.

 

Hier kan je het beste even een spectrum analyser aansluiten, dan zie je meteen wat het probleem is.

Yep, maar dan ben ik wel aangewezen op het moment dat de installateur daar tijd voor heeft. Ik heb het geduld wel, maar merk ergens ook dat de installateur het even op zijn beloop laat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er hangt toch geen aftakking aan je antenne kabel, of een wandcontactdoos tussen schotel en ontvanger?

Je antenne kabel bestaat uit een stuk, van schotel naar ontvanger?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-11-2019 om 13:55 zei Tonskidutch:

kun je van een van jouw buren eens een andere receiver lenen

of

heeft je TV misschien DVB-s2 tuner aanboord

om te zien en vergelijken of je ZDF HD dan wel ziet

 

want een vliegtuig dat overkomt / vliegt, stoort even maar niet de hele nacht die jij hebt zitten kijken

dan moet je SAB de oorzaak zijn (ook gezien de installateur zijn metingen met meet apparatuur)

De buren zitten inmiddels op glasvezel.

Overigens, de nacht kijken betrof ZDF Info HD, en niet de gewone ZDF HD. Bij info dus de hele nacht kunnen kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...