Ga naar inhoud


Ontvangst Duitse HD zenders op Triax 88cm multifeed


Alziendoog

Aanbevolen berichten


19 uur geleden zei Alziendoog:

... in de handleiding staat dat de multifeed is ontwikkeld voor een aantal satellieten op een 78 Triax, uitgaande van Vejle in Denemarken.

 

Ik lees die zin in de handleiding toch echt anders; namelijk dat de rail af-fabriek wordt geleverd met de beugels op de rail alvast voorgemonteerd voor gebruik in Vejle in Denemarken.

Dus er lijkt me niks mis met die handleidings-tekst.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch gaan ze behoorlijk de fout in met de handleiding. Ze geven namelijk ook voor Dublin aan hoe de lnb's op de rail afgesteld moeten worden.
Ik heb de afstanden voor Dublin niet nagerekend maar daar moet de rail wel 18 graden schuin staan terwijl de rail normaal gesproken niet schuiner dan 7 graden kan. Hoe gaat Triax dat oplossen? 😵

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dit was nog een uitvoering met roestende bouten en moeren.

Alle andere moeren van deze schotel roesten ook.

De latere versies hadden beter beschermd montage toebehoren.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Alleen dat met die regenkapjes over de connectors, aan de onderkant van de LNB's, daar ben ik later pas achter gekomen.😎

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-11-2019 om 19:01, Sprietje zei:

De signalen komen uit verschillende richting dus de signaalbundels komen ook op verschillende plaatsen.

Ontvangst duo-lnb 23,5-19,2.png

Waarmee je het dus hopelijk met mij eens bent dat in deze schets de 23,5 maximaal binnenkomt, en de 19,2 wat minder. Je scheen te stellen dat alles even sterk binnen komt, of ik moet dat verkeerd begrepen hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-11-2019 om 13:02, a33 zei:

 

Ik lees die zin in de handleiding toch echt anders; namelijk dat de rail af-fabriek wordt geleverd met de beugels op de rail alvast voorgemonteerd voor gebruik in Vejle in Denemarken.

Dus er lijkt me niks mis met die handleidings-tekst.

 

Groet,

A33

Er is ook niets mis met de handleiding aangaande dat feit. Maar het stomme is dat ik niets voorgemonteerd geleverd heb gekregen, dus overbodige informatie.

Ik lees dat men de opstelling zo getest heeft in Vejle, en daarmee afdoende voor Denemarken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-11-2019 om 14:36, Sprietje zei:

Toch gaan ze behoorlijk de fout in met de handleiding. Ze geven namelijk ook voor Dublin aan hoe de lnb's op de rail afgesteld moeten worden.
Ik heb de afstanden voor Dublin niet nagerekend maar daar moet de rail wel 18 graden schuin staan terwijl de rail normaal gesproken niet schuiner dan 7 graden kan. Hoe gaat Triax dat oplossen? 😵

 

Een beetje feilen en schaven denk ik. Ik vind het fixeren van deze multifeed ook maar zo zo. Kan beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...