Ga naar inhoud


wens Wave T55 (4 lnb's: 9/13/19,2/28,2 oost)


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal

Heb een wavefield T55 al liggen en heb ook al zonder 13 Oost destijds getest op 9 Oost. Dat lukte eigenlijk prima op de T55.

Idee is met 19,2 Oost in het midden.

Past mijn opzet voor de 4 LNB's (want ook voor 19,2 Oost en 23,5 Oost staan die LNB houders op een T55 eigenlijk tegen elkaar aan) met of zonder de houder even beetje slanker zagen?

 

wie heeft die 9 en 13 samen op een T55

aangepast door Tonskidutch

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Inderdaad, ik heb de 13° oost houder slanker gezaagd, en een ty-rap i.p.v. de bovenbeugel gebruikt.

Het midden is ca. 26° oost, de LNB's van 9 t/m 42 oost.

259.JPG

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een T55 en heb er LNB's voor de volgende stallieten op zitten, 28.2E, 23.5E, 19.2E, 13E, 9.0E, 4.8E en 0.8W er op zitten.

De LNB van 13 welke bij mij het middelpunt is en ook als zodanig is uitgericht heeft een smallere kop.

Voor de rest zijn het allemaal normale LNB's welke meer of min met de koppen ongeveer tegen elkaar staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu blijkt de 9 Oost niet meer nodig voor mij...

Een reden daarvoor is omdat de internet verbinding in combinatie met TV voor de NL en BE zenders bij een all-in-one Ziggo abonnement de beste keuze is financieel gezien.

Dus die T55 schotel van Wavefield wordt straks voor FTA TV zenders gebruikt.

en het FTA radio aanbod via satelliet natuurlijk niet te vergeten

bedankt voor je commentaar beste grondstof

aangepast door Tonskidutch
p.s. radio

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Oké dus de wens is aangepast...

13 Oost

19,2 Oost

28,2 Oost

 

en met de satlex calculator vind ik kleine verschillen tov de holles excel sheet...

(waarbij de satlex calculator een virtueel midden op 30 Oost gebruikt en dus 1.4 WF verschuift tov de holles sheet met betrekking tot 19,2 Oost die daar midden inneemt)

 

voor het op de keukentafel opzetten van de LNB's en schotel nam ik altijd de holles sheet

 

in beeld staan hier de excel uitkomst en de uitkomsten van de satlex calculator naast elkaar

het is maar heel weinig verschil tussen beiden gaat wellicht toch fine tunen worden?

 

Screenshot_71.png

aangepast door Tonskidutch

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

even een vraag aan jullie,

na alle sores en rompslomp van verhuizing feestdagen en wat niet meer (regen en storm)

ben ik de schotel aan het uitrichten

ik krijg echter helemaal niets op mijn T55 ofschoon de waarden volgens satlex goed moeten zijn

 

De T55 heeft (ik zag het met lede ogen aan toen ik alles ging afhalen) in de opslag op de voorste toroidale beugel/reflector gelegen tijdens 2 jaar.

Kan dat zodanig vervormen dat uitrichten een probleem is?

Is er iemand die de maat kan nemen tussen de reflector en de mount-rail zijdelings en in het midden...?

 

alvast hartelijk dank voor de moeite.

wave_skew.pdf

aangepast door Tonskidutch
de pdf met de instellingen bijgevoegd

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Destijds had ik ook een T55 , 9°oost geprobeerd met de LNB letterlijk op de rand ,

natuurlijk gene vette !! Maar een T55 is zeker geen slechte schotel voor mini-multi-ontvangst :)

Mijn toenmalige T55

 

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...