Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Tonskidutch

wens Wave T55 (4 lnb's: 9/13/19,2/28,2 oost)

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hallo allemaal

Heb een wavefield T55 al liggen en heb ook al zonder 13 Oost destijds getest op 9 Oost. Dat lukte eigenlijk prima op de T55.

Idee is met 19,2 Oost in het midden.

Past mijn opzet voor de 4 LNB's (want ook voor 19,2 Oost en 23,5 Oost staan die LNB houders op een T55 eigenlijk tegen elkaar aan) met of zonder de houder even beetje slanker zagen?

wie heeft die 9 en 13 samen op een T55

aangepast door Tonskidutch

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Inderdaad, ik heb de 13° oost houder slanker gezaagd, en een ty-rap i.p.v. de bovenbeugel gebruikt.

Het midden is ca. 26° oost, de LNB's van 9 t/m 42 oost.

259.JPG

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

De afstand tussen de lnb's van de 9e en 13e op een T55 is 63mm. De lnb's mogen dus gewoon een kop van 60mm hebben alleen de klemmen zijn standaard 68mm breed dus je zult 5mm zien te winnen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb ook een T55 en heb er LNB's voor de volgende stallieten op zitten, 28.2E, 23.5E, 19.2E, 13E, 9.0E, 4.8E en 0.8W er op zitten.

De LNB van 13 welke bij mij het middelpunt is en ook als zodanig is uitgericht heeft een smallere kop.

Voor de rest zijn het allemaal normale LNB's welke meer of min met de koppen ongeveer tegen elkaar staan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Geplaatst: (aangepast)

nu blijkt de 9 Oost niet meer nodig voor mij...

Een reden daarvoor is omdat de internet verbinding in combinatie met TV voor de NL en BE zenders bij een all-in-one Ziggo abonnement de beste keuze is financieel gezien.

Dus die T55 schotel van Wavefield wordt straks voor FTA TV zenders gebruikt.

en het FTA radio aanbod via satelliet natuurlijk niet te vergeten

bedankt voor je commentaar beste grondstof

aangepast door Tonskidutch
p.s. radio

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen  

• Wie is er online   0 leden

Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

• Gerelateerde inhoud

• Door Loek3000
      Bij een kennis heb ik de schotel geïnstalleerd na de rotor te hebben verwijderd, hij was tevreden maar vroeg zich af of hij de rotor kan gebruiken in combinatie met een rotor die hij dus al had (wel een oud ding, geen idee of deze het nog doet)

Dan zal je zeggen, had die rotor meteen gebruikt, maar ik zag dat hij maar 4 satellieten kan ontvangen omdat de schotel geen hele draai kan maken, dus de manier zoals het nu is geïnstalleerd is ok alleen wil hij weten of in de toekomst dit gecombineerd kan worden
    • Door cookie monster
      T55 , of beter een T90 ivm 28,2°E - 19,2°E - 9°E (? ?) - 5°W
      Mijn vraag , met de satelliet die nu op 9°E hangt ,
      is de T55 groot genoeg , of toch beter een T90 ivm 9°E ??
    • Door Ja4
      Allen,

allereerst bedank ik allen voor alle zeer behulpzame draadjes (welke ik geruime tijd aan het lezen ben)

Op dit moment zijn wij in het bezit van een multytenne twin. Door het formaat hebben wij vooral bij slecht weer wegvallend signaal. Reden dat wij destijds een multytenne hebben gekozen is het formaat. 

De multytenne willen wij gaan vervangen door een stabielere schotel. Uiteraard is een T90 of iets in de grote niet het uitgangspunt. Net als bij de multytenne willen wij de volgende 4 satellieten ontvangen; Astra 1,2,3 en hotbird. 

De T55 is met zijn formaat een goeie opvolger (uiteraard als er andere zijn hoor ik het graag)

Doordat het formaat van de T55 niet te vergelijken is met bijv een T90 wil ik het maximum halen uit deze schotel. Ik lees veel goeie verhalen over de inverto black ultra lnb. Is het mogelijk om alle vier lnb's op de rail te zetten zodat astra1,2,3 en hotbird ontvangen kan worden, of is het noodzakelijk om over te stappen op bijv 4 Alps, of een hybride oplossing 2 inverto en 2 alps, oid...?

Is de overgang van een multytenne naar een T55 met 4 alps een grote verbetering tov signaal?
        Alvast bedankt!   gr, Javier
    • Door supermarcie
      Heb me juist een T55 wavefrontier geplaatst.
      Echter de ontvangst van 2be, vier, enz.. op 19.2 laat te wensen over.
      Bij regen valt dit gewoon uit.
      Heeft er iemand een zelfde installatie?

zodat ik de signaal sterkte eens kan vergelijken.

• Door LucO
      Hallo beste forummers,

Ik ben net verhuisd en heb jarenlang en probleemloos plezier gehad van mijn T55, met als (beperkte) ontvangst  Eutelsat (7E) en "de" drie Astra's.

Nu ben ik verhuisd en heb minder zicht beperkingen en dus wilde ik een nieuwe uitdaging aangaan...

Maar, met dezelfde vier LNB's wil ik nu Astra 1 (19.2E), Astra 3 (23.5E), Hellas (39E) en Intelsat (45E) gaan ontvangen.  Het vervelende is dat "Holles" ze heel mooi verdeelt als ik de eerste en de laatste als uitersten opgeef, waardoor er niet één lekker op het midden (nul) zit.
      Verder adviseert "Holles" een hoek van 25.2° en een skew van 107.8° en zegt dat het midden naar de denkbeeldige satelliet 31.8E moet kijken.

Met deze instellingen vind ik al heel snel Astra 1 en na wat finetuning kwam ook Astra 3 met redelijke kwaliteit binnen.
      Echter... geen glimp van Hellas en Intelsat te krijgen.

Ik heb een balkon met behoorlijk vrij uitzicht op de 4e etage. Suggesties?

Oja, ik heb de T55 bijna 'haaks' op een (gewone) 35cm muurbeugel. Hoe (on)verstandig is dat in verband met het gewicht van deze schotel?

Suggesties zijn (uiteraard) van harte welkom, waarvoor alvast hartelijk dank!
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid