Ga naar inhoud


Signaal sterkte TV vlaanderen op een T55 met een VU+


supermarcie

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Misschien heb je wat aan deze informatie: http://www.sat4all.com/forums/topic/333810-wavefield-t55-uitrichten/

 

Dit onderwerp past beter in de afdeling schotelpark, ik verplaats het daar naar toe.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb me juist een T55 wavefrontier geplaatst.

Echter de ontvangst van 2be, vier, enz.. op 19.2 laat te wensen over.

Bij regen valt dit gewoon uit.

Heeft er iemand een zelfde installatie?

 

zodat ik de signaal sterkte eens kan vergelijken.

 

Ik heb hier een gelijkaardig probleem.

 

Ik heb zelf een VU+ Duo gekoppeld via 2 diseqc switches aan Triax78 en 4 quad LNB's (HB, A1, A3 en A2).

Vroeger (zeker tot eind 2012) haalde ik voor de "2BE/Ketop12/Vier/Vijf"-TP op zowel A3 (12129H) als A1 (12721H) makkelijk 80% (gemeten in OpenWebIf).

Tenminste sinds juni 2013 (vermoed ik) is de signaalsterkte op A1 teruggelopen naar slechts 70%. De laatste weken viel ze zelfs terug naar 62-65% en - inderdaad - bij regen viel het signaal dan zelfs weg (zoals gisteren).

Ik heb vandaag eens gechecked en nu kom terug uit rond de 70%.

 

Mi is er niets gebeurd/veranderd aan mijn installatie maar is dit de impact van 8PSK. Ik snap wel niet hoe het komt dat dit erger lijkt door te wegen op A1 als op A3.

 

Peter

Vu+ Duo ~ 2xDVB-S2 ~ OpenPli 4.0
Triax T78 ~ 13E (Quad Platinum) - 19,2E (Quad Alps) - 23,5E (Quad Alps) - 28,2E (Quad Platinum)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me min of meer bij Pletskop aansluiten.

 

Alleen merk ik dit bij tp 12515. Dit betreft dan de kanalen voor NL, maar daar is de signaalsterkte nu ca 70%. Dit was tegen de 98%. Vooral op mijn HTPC merk ik dit. Het gevolg is dat er snel blokvorming is. Een paar dikke wolken en het is mis. Met regen erbij is het drama compleet. Ik heb mijn oude satellietontvanger erbij gehaald en ik constateer zo 10% minder signaalsterkte op tp 12515 tov andere tp's.

 

Hierbij moet ik wel opmerken, dat op tp 12515 nog altijd QPSK wordt gebruikt.

 

Andries

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik was maandag bij iemand met een triax64 schotel. Zeer slecht beeld op T55. Ik heb hem beloofd om zijn schotel binnenkort te heruitrichten. Toen ik gisteravond bij mij thuis naar vier wou kijken (naar de moeder van Delphine) was het beeld zeer slecht. Ik heb nochtans een triax 78 met triple lnb, waarmee ik tot heden geen problemen had. Ik heb gelukkig nog een schotel van 1,2 m met polarmount. Enkele keren was er blokvorming. Ik ben zeker dat mijn 1,2m perfect is afgesteld, er is duidelijk iets mis met T55.

Het wordt tijd dat TVVL iets onderneemt. Ze moeten tenminste ons op de hoogte brengen als er problemen zijn, voor iedereen aan zijn schotel instellingen begint te veranderen.

mvgn,

marc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is niets mis met de signaalsterkte van 12721H en 12515H. De 12721H geeft bij mij in Zuid-Spanje 87% en de 12515H 89% op een ClarkeTech 5000HD die toch echt geen hoge percentages aangeeft want geen enkele transponder geeft 90% op geen enkele satelliet.


Als je problemen hebt met die transponders, dan zul je de schotel beter uit moeten richten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb me juist een T55 wavefrontier geplaatst.

Echter de ontvangst van 2be, vier, enz.. op 19.2 laat te wensen over.

Bij regen valt dit gewoon uit.

Heeft er iemand een zelfde installatie?

 

zodat ik de signaal sterkte eens kan vergelijken.

 

ik heb ook een T55,

vindt het een prima schotel, beeld uitval nog niet echt gehad op de CD of TvV zenders wel enkele keren op de Sky UK zenders, maar de LNB moet wat beter uit gericht worden....

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er zijn een npaar zaken die bij het inelkaar zetten van de schotel verkeerd kunnen gaan.

Bijvoorbeeld de LNB houder welke op de rails geplaatst wordt zou verkeerd om kunnen zitten.

Lees het andere onderwerp nog eens door, daar komt dat alles aan de orde.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...