Ga naar inhoud


Dreambox 8000 vervangen


pirrewit

Aanbevolen berichten

Ik heb dus reeds zeer lang een dreambox 8000 en na aankoop van een LG Oled tv loop ik tegen de beperkingen aan zoals UHD ,4K en H265. Daarom ga ik een vervanger aanschaffen.

Ofwel een DB 920 ofwel een VUplus Ultimo. Wie raad wat aan? Belangrijk Oscam en een klein stukje IPTV. Ik heb reeds een mediaplayer voor grote m3u bestanden.

Probleem is ook nog waar het apparaat aan te schaffen in Antwerpen en omgeving? Ik wil wel de plaatsing van een image en harde schijf meemaken maar verkopers vind ik hier nergens.

Aalst en Harelbeke zijn de enige die ik ken.

grts

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites


De keuze van de box is eigenlijk alleen bepalend voor welke firmware je wil gebruiken. Qua functionaliteit zijn ze gelijk (of uitbreidbaar) en uiteraard bepaalt het budget ook wat je kiest.

Wil je absoluut OpenPli dan calt de DM9x0 af (officieel).

Hoeveel (en welke tuners) wil je beslist hebben?

Als je de fora bekijkt zie je dat de DM9x0 geplaagd wordt door uitval, de VU+Duo 4K heeft issues met de audio vanwege de drivers...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor de VU is de sound oplossing onlangs vrijgegeven door nieuwe drivers.Weet echter bij openvix van geen enkel probleem en ook niet terug te vinden op hun forum.Heb je centjes ter beschikking neem de ultimo 4K.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zelf ben overgetapt van een DM 8000 naar de VU+plus ultimo 4K, nog geen minuut spijt van gehad.

de DM9x0 kunnen niet voorzien worden van open pli , je moet dus verplicht naar andere images zoals open atv (duits)

Duitse images mogen geen cam aan boord hebben bij het instaleren, er mag ook niet over gesproken worden op hun forums, hulp uit die hoek kan je vergeten.

je loopt daar dus aan tegen het installeren van de (os)cam en de problemen die er soms mee gepaard gaan.

Dit alles is niet onoverkomelijk, maar het kan je wel behoorlijk wat kopzorgen bezorgen.

   

 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het installeren van een softcam op een DM9x0 is niet echt moeilijk, maar je moet er wat moeite voor doen. Eenmaal gelukt heb je wel een heel stabiel image met (al naar gelang het geheugen en tuners) een heleboel mogelijkheden. Heb hier een simpele DM525-Combo draaien met een 2 Gb flash...

IMG_1077.PNG

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het budget heeft gelukkig geen beperkingen. Het toestel moet te bewerken zijn met DCC en dreamboxedit of aanverwante.

Het aantal tuners moet 1 of 2 of 37 zoveel als nodig. Momenteel heb ik 2 tuners met 2 coax kabels verbonden met 2 diseq 4.1 en 6 lnb's (4 singles en 2 dubbele)

Dat moet het toestel aan kunnen.

Openpli hoeft niet op de dream OS2.5 is ook goed of newnigma.

VTI mag op de VU Ultimo.

Grootste probleem is de lokale aankoop in de streek Antwerpen /Turnhout denk ik.

 

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Over adressen van handelaars mag in verband met de reclameregels niet gesproken worden op sat4all.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als brussel niet te ver is dan heb je die voordelig.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een geneuk met mieren is dit weer... Hoe groot is België nu helemaal? Alsof je 4 dagen moet rijden van Antwerpen naar Brussel.....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, pirrewit zei:

Het budget heeft gelukkig geen beperkingen.

dan laat je hem toch brengen door de postbezorger van de webshop

 

16 uren geleden, pirrewit zei:

Grootste probleem is de lokale aankoop in de streek Antwerpen /Turnhout denk ik.

ik ga echt niet lopen zoeken naar een satelliet winkel

 

die staan allemaal in Google weet je

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een vervanging op oog hebt, is het bestellen via internet toch geen issue? Ik begrijp niet wat er "naast de kwestie is".

Men adviseert de Ultimo4K en dat is een kei goede receiver die je zo kunt laten komen op de deurmat. VTI erop zetten is poepsimpel (zie Jürgen zijn tutorial)

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ook al eens naar de Gigablue UHD Quad of UE gekeken?

Zit in dezelfde situatie, Na aankoop 4K Oled is mijn DM8000 aan vervanging toe 🙂

En ben er ook nog niet helemaal uit....

 

 

aangepast door Menno

Vu Duo 4K  S+C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...