Ga naar inhoud


Welke maat schotel voor Bulgarije


Louis7

Aanbevolen berichten

Korte info; Slingbox is geen optie:

>Als mijn ouders definitief verhuizen is de bron weg
>In het dorp in Bulgarije daar is glasvezel en erg snel internet tegen zeer lage prijs, mijn ouders wonen in Belgie en hebben helaas andere prijzen en zelfs een data limiet...hun upload is te traag!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Louis, uit jouw vragen blijkt dat je weinig of geen schotelontvangst ervaring hebt. Dat is niet erg, want iedere hobbyist, semi-pro of pro is ooit op die manier begonnen.

Maar om dan meteen te beginnen met een schotel van 3 meter op de rand van een footprint is misschien iets te hoog gegrepen.

Dit vraagt toch kennis, ervaring, behendigheid, onderhoud en opvolging, bijv. na een storm.

Al doende leer je, maar als je direct wil beginnen lopen voordat je ook maar kunt stappen, dan gaat de zin vaak vlug over.

 

Ik lees dat ze er snel internet gaan hebben, is iptv dan niet een betere optie? Ik denk ook aan Stievie, vtm go, vrt, enz... in combinatie met vpn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Louis7 zei:

Korte info; Slingbox is geen optie:

>Als mijn ouders definitief verhuizen is de bron weg
>In het dorp in Bulgarije daar is glasvezel en erg snel internet tegen zeer lage prijs, mijn ouders wonen in Belgie en hebben helaas andere prijzen en zelfs een data limiet...hun upload is te traag!

Hoezo? De slingbox kun je ook gebruiken bij kabel-tv. Dan neem jij een abonnement en komt de slingbox bij jou te staan en je ouders betalen de kosten er van of is dat te ruim gedacht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Lijkt mij geen legale oplossing.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Louis7 zei:

Zdrasti(Hallo) Kosta, bedankt voor ook jouw reactie, ik ga op zoek naar een 3+ meter schotel.

Maakt hoogte/ elevatie nog iets uit?. we spreken over een klein dorpje Prohod. dat toch al redelijk wat meters hoger dan het zee niveau ligt, TOV Burgas.


 


Hallo (zdrasti), Louis

Ik ben zelf nieuwe in deze hobby, dus ik kan niet zoveel helpen. Ik kan link geven naar de bulgaarse forum van satellite hobbyisten (ik hoop dat mag).Daar is ook afdeling voor engels sprekende liden, mag alle vragen stelen, ook eventueel  voor montage en afsteling van schotel tegen kleine betaling.Is ook zoals here “Tweedehands” prive advetenties, maar die zijn aleen in bulgaars, jij moet Google translate gebruiken denk ik.

http://dtv-bg.com/index.php

 

Groet! Kosta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie me al een schotel van 3,6 meter plaatsen alleen om de Engelse zenders te kunnen ontvangen. Dat zo het mij nooit niet waard zijn.

Neem een abonnement op een Bulgaarse provider via satelliet. Daar zitten vast wel wat BBC kanalen bij als die zo belangrijk zijn.

15 uren geleden, Sprietje zei:

Ik lees dat je met een schotel van 3,6 meter maar een deel van de dag de UK-beam kunt ontvangen.

 

Zoals ik al schreef is de ontvangst in randgebieden (ver) buiten de footprint altijd onderhevig aan fading. Of je het leuk vind of niet.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

12 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

Ik zie me al een schotel van 3,6 meter plaatsen alleen om de Engelse zenders te kunnen ontvangen.

3,6 ?? Da's eentje voor beginners !!!! ppffff , Beter meteen een 6 of 12 meter wokpan :D

BBC in Bulgarije:

Enkel BBC World Service FTA , maar bv geen BBC Entertainment !!!!

https://www.lyngsat.com/tvchannels/uk/BBC-World-News-Europe.html

https://www.flysat.com/a1-bg.php - https://www.flysat.com/a1-bg-39e.php

https://www.flysat.com/bulsatcom.php - https://www.flysat.com/vivacom.php

 

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Misschien is verhuizen een eenvoudigere optie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, cookie monster zei:

 

3,6 ?? Da's eentje voor beginners !!!! ppffff , Beter meteen een 6 of 12 meter wokpan :D

BBC in Bulgarije:

Enkel BBC World Service FTA , maar bv geen BBC Entertainment !!!!

BBC Entertainment zit op Eutelsat 9B, prima te ontvangen in Bulgarije.

Deze was vroeger rechtstreeks te abonneren maar kan er nu geen info over vinden.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-1-2020 om 06:32, Louis7 zei:


>In het dorp in Bulgarije daar is glasvezel en erg snel internet tegen zeer lage prijs.

 

 

Dan is de oplossing toch vrij eenvoudig? In plaats van een schotel van 3,6 m kunnen je ouders in hun vakantiewoning beter een vpn nemen en via internet o.m. de ITV- en BBC-iplayer installeren, dan zien ze live (of uitgesteld) alles wat er werd/wordt uitgezonden. Kan zowel op een smart tv (android) of via streaming van tablet/laptop/gsm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎4‎-‎1‎-‎2020 om 13:52, Alex1970 zei:

BBC Entertainment zit op Eutelsat 9B.

Net gecheckt , die had ik dus gemist :blush:

Op ‎4‎-‎1‎-‎2020 om 12:38, Sprietje zei:

Zoiets zoals deze man in zijn vakantiehuis op de Canarische Eilanden.

https://www.sat4all.com/forums/uploads/monthly_2020_01/schotel.PNG.d052bde5ff1504330baa5c510614f7de.PNG

Met een paar boompjes die toch wat signaal wegnemen :(:D

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...