Ga naar inhoud


Waar zijn deze zenders gebleven?


dirk044

Aanbevolen berichten

22 minuten geleden, astro iris zei:

Tja nu terug normaal beeld, er zijn transponders die minder signaal geven en toch beeld. Is dit nu echt de enige transponder die een lager cn heeft.  Waar kan ik dat aflezen Mojo?

Nee een hogere C/N

Als je een UHD ontvanger hebt die HEVC ondersteund moet je deze transponder eens proberen:

image.png.61bcf112ea8bfb256dd2c488debf4000.png

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

54 minuten geleden, Mojo zei:

Nee een hogere C/N

Als je een UHD ontvanger hebt die HEVC ondersteund moet je deze transponder eens proberen:

image.png.61bcf112ea8bfb256dd2c488debf4000.png

Geen UHD ontvanger.

1 uur terug, ceesv zei:

https://de.kingofsat.net/pos-13E.php

Kijk naar de transponder settings, de fec en de symbol rate

 

Hoe lager de FEC en hoe hoger de Symbol rate, des te meer signaal/noise heb je nodig.

De transponder 10815 heeft dezelfde Symbol rate en fec als 11565 en daar geen uitval. Enig verschil is dat die H en de andere V.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, astro iris zei:

Geen UHD ontvanger.

De transponder 10815 heeft dezelfde Symbol rate en fec als 11565 en daar geen uitval. Enig verschil is dat die H en de andere V.

En nog een verschil DVB-S tov DVB-S2

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Draai de lnb 90 graden en verander de polariteit, dan kan je vaststellen of de lnb ongevoeliger is bij v of h polarisatie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-1-2020 om 19:48, Sprietje zei:

Hier ook 61% signaalkwaliteit en ber 0.

Er is helemaal niets mis met deze zender alleen is hij zwak, dus mensen die ontvangstproblemen hebben, hebben gewoon te weinig signaal.

 

Met de natte zeemtest gekeken hoeveel reserve ik had met deze zenders. Dat bleek niet veel te zijn. Normaal dus 61% signaalkwaliteit maar bij 56% begint het beeld af en toe stil te staan. Ik moet er wel bij zeggen dan de Hotbird-lnb nog net iets voorbij het einde van de rail staat op mijn Triax 115 dus daardoor flink wat signaal verliest plus dat het signaal hier in Zuid-Spanje zwakker is dan in Nederland.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, Sprietje zei:

 

Met de natte zeemtest gekeken hoeveel reserve ik had met deze zenders. Dat bleek niet veel te zijn. Normaal dus 61% signaalkwaliteit maar bij 56% begint het beeld af en toe stil te staan. Ik moet er wel bij zeggen dan de Hotbird-lnb nog net iets voorbij het einde van de rail staat op mijn Triax 115 dus daardoor flink wat signaal verliest plus dat het signaal hier in Zuid-Spanje zwakker is dan in Nederland.

Hier staat bij mij de LNB van Hotbird ook op het uiterste van de rail. de meeste zenders geven wel een 90 tot 100 % signaal, bij de 11585 is dat normaal maar 85 %. , wel gaat de kwaliteit op en neer, terwijl de signaalsterkte dezelfde blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mijn conclusie is, dat de uitval bij jullie veroorzaakt wordt door ontvangst op het randje.

Schotel en LNB positie opnieuw uitrichten?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik al eerde schreef is waarom in 8PSK uitzenden met een fec van 5/6.
De eerste uitzendingen van Joyne waren ook met een fec van 5/6. Ik heb de mannen van Joyne meteen geadviseerd om de fec te veranderen in 3/4 omdat de ontvangst te moeilijk was. Dat hebben ze ook gedaan.
Bij deze transponder 11585V op de Hotbird zitten 5 zenders en het is een transponder van 68,2 Mb/s. Dat is 13,64 Mb/s per zender. Nou dan hoef je echt geen fec.5/6 te gebruiken om mooi beeld te hebben, met 3/4 is dat even mooi en hebben de mensen minder problemen met de ontvangst. Maar ja, de beslissing om een fec van 5/6 te nemen zal wel genomen zijn door een Chinese ambtenaar met weinig kennis van zaken.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...