Ga naar inhoud


GB QUAD UHD en CI+ decodeert geen FTA


musicmannetje

Aanbevolen berichten

Na jarenlang een QUAD HD PLUS van Gigablue gebruikt te hebben vond ik het tijd voor een upgrade. Ik heb dus onlangs een UHD quad 4K aangeschaft met extra (dual) DVB-C tuner. Deze nieuwe box heeft een heus slot voor een CI+ modules, in mijn geval eentje van Neotion, geschikt voor ziggo.

Ik heb de tuners ingesteld en een cable scan gedaan (network 5555, ziggo west). Tot zover weinig spannends. Voorheen gebruikte ik op mijn HD box de OSCAM om mijn smartcard te kunnen gebruiken, zodat ik niet alleen de FTA zenders van ziggo kon kijken. Omdat ik nu de mogelijkheid heb om de Neotion te gebruiken heb ik deze, inclusief ziggo kaart, in de UHD gestopt en met de CAM/CI optie in de settings zie ik ook dat er provider aan wordt toegewezen. Vervolgens de zenders van de provider toegevoegd aan de kanalenlijst in de CI configuratie, en ingesteld dat ik CAID 0602, 0604, 0608 wil gebruiken op de CI. Even herstarten, en alle ziggo zenders van mijn abbo komen snoeihard binnen. De euforie is van korte duur, want met het ontvangen van de encrypted kanalen, kan ik de FTA (NPO1, etc) niet meer kijken. Herstart ik de enigma, dan is situatie omgekeerd, in de tijd dat de CI nodig heeft om te initialiseren en kan ik wel FTA bekijken maar geen encrypted. Als de smartcard eenmaal in functie is, vallen de FTA zenders weer af.

Nu heb ik geprobeerd om uit de lijst van zenders in de CI configuratie de FTA weg te halen, maar dit heeft niet geholpen (ook niet na een restart). 

 

Wellicht dat iemand een suggestie heeft voor een oplossing, voordat ik de Oscam installatie weer in ere ga herstellen (want die werkte perfect). 

 

Thanx,

Patrick.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Eigenlijk heb je veel te veel gedaan.. De Ziggo Irdeto kaart kun je probleemloos zonder CI+ module gebruiken. OScam installeren als softcam en een Ziggo compatibele reader installeren.

 

Wil je toch de CI+ module gebruiken dan hoef je helemaal geen CI toe te wijzen ténzij je ook van andere gecodeerde providers gebruik maakt. In dat geval moet je gewoon de provider toevoegen en niet de verschillende CAID's. FTA gebruikt geen codering dus daar zou de toewijzing helemaal nooit op mogen reageren. Dus in dat opzicht is dat vreemd..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...