Ga naar inhoud


Welke LNB houder?


Rondeb

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, Rondeb zei:

Heb je ook een link naar deze LNB houder? Want ik kom elke keer op XXTriax LNB houder TD-serie 54, 64, 78, 88 & 110XX uit.

 

Links met de naam van een shop erin mogen niet in dit forum; dus jouw link zal wel gewist worden.

 

Google op Triax Single LNB Houder Set

Dan vind je de plastic versie die Sprietje aangaf, al voor 3.99 euro, inclusief adapter ring!

(Het plaatje toont het 'bouwpakketje' van de houder; met vier onderdeeltjes in één plastic mal gegoten.)

 

Maar als die metalen variant van Sprietje goed past, is dat natuurlijk mooier...

 

Groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


juist zo zit ie er ook op (zonder de 23mm halsband)

8 uren geleden, a33 zei:

Maar als die metalen variant van Sprietje goed past, is dat natuurlijk mooier...

ik heb in het verleden op de Kathrein Cas75 ook meerdere van die aluminium spuitgiet LNB mounts gehad maar die dingen roesten als de ziekte in het westen aan zee en plots krijg je de bout dan ook echt niet meer open. Dan koop ik liever een extra kunststof reserve mount

aangepast door Tonskidutch
hoofdletter

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, aan zee kan aluminium oxideren door het zout maar in Duitsland zit je denk ik niet aan zee. Standaard wordt er in die aluminium lnb-houders een verzinkt stalen bout in gezet maar als je aan zee woont, kun je die natuurlijk makkelijk vervangen door een rvs-bout.
Maar die kunststof lnb-houders zijn prima voor een enkele lnb maar minder geschikt voor een duo-lnb of monoblock omdat er bij het vastzetten zoveel vering in zit, dat hij onvoldoende kan klemmen en daardoor de schuinstand van de duo-lnb of monoblock kan veranderen. Daar gaat dan je goede ontvangst.
Verder moet je de verloopring altijd zo monteren, dat de opening van de verloopring bij de klembout zit anders klemt hij niet.
Bij een Triax-houder dus onder en bij de aluminium lnb-klem schuin boven waar de klembout zit.

 

Triax lnb-houder.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan er gewoon een duo lnb in monteren. Die komt vast genoeg te zitten. Mocht je het niet stevig genoeg krijgen, gewoon 1 keer isolatietape om de hals waar die vast komt en het zit stevig genoeg om niet te verdraaien.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja, grootste probleem lijkt me dat de vierkante arm waarschijnlijk niet van de Triax-maat is.

 

Als het een veel in duitsland gebruikte schotel is, kan je misschien eens op het forum van digitalfernsehen.de vragen welk merk de schotel is, en of er losse klemmen te koop zijn?

Schwaiger of Telestar of Kreiling wellicht?

 

Groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Sprietje zei:

Het blijft behelpen met zo'n kunststof houder en als je nu toch een nieuwe moet kopen, betaal dan €1,- meer, dan heb je wat goeds.

De Triax klem kost €4,95, de Aluminium klem €5,90

Of ik koop ze beide misschien ook een optie ;)

 

1 uur terug, Sprietje zei:

Beste a33

 

Ik geloof er geen fluit van dat de buitenmaat van de lnb-arm 22x45mm is. Dat is geen standaard maat kokerprofiel. Ik denk ook niet dat @Rondeb deze maat met een schuifmaat heeft opgemeten.

 

Nee niet met schuifmaat gedaan 😀 Maar het zal altijd iets je meer dan minder zijn!

3 uren geleden, a33 zei:

Nou ja, grootste probleem lijkt me dat de vierkante arm waarschijnlijk niet van de Triax-maat is.

 

Als het een veel in duitsland gebruikte schotel is, kan je misschien eens op het forum van digitalfernsehen.de vragen welk merk de schotel is, en of er losse klemmen te koop zijn?

Schwaiger of Telestar of Kreiling wellicht?

 

Groet,

A33

Bedankt voor de tip wat betreft het forum. Ik kan geen enkel merk vinden op de schotel dat is ook zo vreemd. Zal internet hier afzoeken of ik soort gelijk kan vinden :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een rolmaat of maatlat is het moeilijk meten door de ronde hoeken aan het profiel. Plaats aan onder- en bovenzijde een latje tegen het kokerprofiel zodat je met een maatlat aan de zijkant van het profiel preciezer kunt meten. Je kunt daarvoor bijvoorbeeld twee ongebruikte verfroerhoutjes gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Allen,

 

nogmaals bedankt voor al jullie reacties ik heb er veel aan.

 

Een nieuwe schotel kopen kan altijd nog @Frans B deze heeft 12 jaar goed gedaan en als een nieuwe LNB houder de oplossing dan ga ik dus voor die optie.

 

@Sprietje ik heb nog een schuifmaat hier dus ik zal morgen als ik tijd heb nogmaals opmeten.

 

Ben zojuist aan het zoeken (googleee) geweest en onderstaande schotel incl lnb houder lijkt wel heel veel op die van mij.

wisi.jpg.3459b98941ef5df5bef434c53ad5a150.jpg

 

De LNB houder lijkt er ook op want je zet DUO LNB Quad zet je er in en dan zet je de halve klem/ring er over heen en zet hem vast met de 2 schroeven.

 

Groeten Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wisi schotel zou inderdaad kunnen, ook gezien de achterzijde:

 

Groet,

A33

 

 

1227287751_Wisischotelachterkant.png.0f216d9c3dd626b2853b3e31efff2e35.png

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...