Ga naar inhoud


Welke LNB houder?


Rondeb

Aanbevolen berichten

Hallo Allen,

 

12 jaar gelden heb ik ons schotel laten ophangen door een professioneel bedrijf en dat is allemaal goed gegaan.

 

In die tijd was er nog niet echt HD dus hadden we een enkele kop voor 19.2 astra wat super werkte.
Een paar jaar later zijn veel zender overgestapt op HD en dus 23.5 astra daar door was ik verplicht op een Duo LNB te kopen wat geen probleem is ;)

Alleen toen heb ik dus LNB provisorisch geïnstalleerd met rubberen ring die erbij op de LNB houder van 19.2 Astra want hier in Duitsland kon ik niet een geschikte LNB houder vinden voor de DUO lnb

 

Na 10 jaar is het kunststof van LNB houder kapot gegaan dit noemen ze ook kunststof moeheid dacht ik.

Dus ik wil een nieuwe LNB houder kopen (incl rubberen ring) zodat ik hem op de juiste wijze kan monteren en niet weer zo provisorisch.

 

Mij oude LNB schuif ik in de vierkante buis met buitenmaat breedte van 4.5cm en hoogte 2.2 cm

lnb.jpg.3a23d8fb4c69a58d142714ef80a4a8bd.jpg

 

Wanneer ik zoek kom ik steeds terug op LNB houder van Triax maar lijkt net of die om de buis bevestigd moet worden. De schotel is niet van bepaald merk en ik heb er ook al opgezocht naar een merk maar kan niks vinden.

 

Als ik via google zoek kom ik steeds terug op Triax LNB houder maar lijkt net of die om de buis wordt bevestigd en er niet in!

 

Wij wonen in Duitsland en ik wil graag het in NL bestellen maar dan moet het wel meteen goed zijn ;)

 

Dus welke LNB houder + rubberen ring is de voor de Duo LNB en mijn bevestiging buis de juiste?

 

Wacht jullie reactie af alvast bedankt.

 

Met vriendelijke groeten,

 

Ron vanuit het mooie Sauerland

 

 

 

aangepast door Rondeb
Link naar reactie
Delen op andere sites


22 minuten geleden, Rondeb zei:

Wanneer ik zoek kom ik steeds terug op LNB houder van Triax maar lijkt net of die om de buis bevestigd moet worden

De Triax LNB houders worden in de koker gedrukt. De Triaxen hebben dus geen buis.

 

Maar een foto van de schotel zou al erg helpen om te bepalen wat je nodig hebt.

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De triax lnb houder wordt in de buis geschoven. En de ring om de lnb is van plastic, geen rubber. Geen idee of je die lnb houder los kan kopen, maar als de breedte wel past en de dikte minder is, zou je de lnb arm kunnen inknijpen. Dan maar hopen dat de lengte/hoek wel hetzelfde zijn. Anders......nieuwe schotel.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Frans B zei:

De triax lnb houder wordt in de buis geschoven

Even voor de duidelijkheid. Een buis is rond en die heeft een Triax niet

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Sprietje zei:

Zou je geen nieuwe schotel nemen? Deze roestbak valt zowat van de steun af.

Misschien wel maar dan moet ik nog steeds een schotel hebben waar de LNB in past ;)

 

Ben hier vorige week bij 2 sat winkels geweest en ze kennen Duo LNB niet! Ze lopen hier met alles wel jaren achter vergeleken met Nederland.

 

Dus als ik bij hun schotel koop dan zit ik weer met het zelfde probleem want ze leveren die zelfde LNB houder erbij! En vandaar me vraag dus hier en dat ik dus eventueel de LNB houder in Nederland bestel!

 

Wacht jullie reactie af.

 

Groeten Ron 😀

Link naar reactie
Delen op andere sites

koop een deftige gibertini met 2 aparte lnb's en disecq switch.Zal veel beter zijn dan een triax met duo lnb.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duo-lnb's voor de ontvangst van de Astra 19,2 en 23,5 bestaan er in twee maten. Voor een schotel van 60cm breed en voor een schotel van 85cm breed.
Jij gebruikt nu een Canal Digitaal duo-lnb voor een schotel van 60cm. Ik heb echter de indruk dat de schotel groter is.
De vraag is, wil je een schotel die ongeveer 60cm breed is of wil je misschien een schotel van 85cm breed zoals bijv. een Triax 88, in de nieuwe uitvoering de Triax 100 geheten met dezelfde afmetingen.
In principe voldoet een schotel 60cm breed in Duitsland maar het zou kunnen dat je meer regenreserve wilt. Een duo-lnb met vier aansluitingen voor een schotel van 85cm kost echter wel flink wat geld.
Zou je de maat van je schotel eens op willen meten. Graag de breedte en de hoogte zonder de rand mee te meten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Rondeb zei:

Mij oude LNB schuif ik in de vierkante buis met buitenmaat breedte van 4.5cm en hoogte 2.2 cm

lnb.jpg.3a23d8fb4c69a58d142714ef80a4a8bd.jpg

 

Wanneer ik zoek kom ik steeds terug op LNB houder van Triax maar lijkt net of die om de buis bevestigd moet worden.

 

Ik had vanmiddag even aan de 'vierkante buis' van mijn triax TD115 gemeten, en aan de buitenzijde is die (als ik het me goed herinner van vanmiddag) 5.0 bij 2.0 cm.

Zo'n Triax LNBhouder, die uit twee helften bestaat, zou je dan in het midden moeten bijvijlen. Niet de mooiste oplossing, natuurlijk, en je moet het allemaal een beetje forceren.

En de 'hoogte' van de houder tov de arm moet dan natuurlijk ongeveer kloppen met de jouwe, en ook de 'kijkhoek' van de houder.

 

Er zijn standaard 'LNB adapter ring'-en van 40 naar 23 mm voor LNBs; die zou je zo moeten kunnen vinden. Ik zie 'm ergens voor 3.15 euro.

 

Heeft de oorspronkelijke installateur geen losse LNB-houders voor de door hen geplaatste schotel? Zij weten vast ook het merk....

 

Groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Sprietje zei:

Zou je geen nieuwe schotel nemen? Deze roestbak valt zowat van de steun af.

Valt best mee , ik denk dat het mos is .

 

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, a33 zei:

Zo'n Triax LNBhouder, die uit twee helften bestaat, zou je dan in het midden moeten bijvijlen

Heb je ook een link naar deze LNB houder? Want ik kom elke keer op #### uit.

 

9 uren geleden, a33 zei:

Heeft de oorspronkelijke installateur geen losse LNB-houders voor de door hen geplaatste schotel? Zij weten vast ook het merk....

Deze installateur heeft ons toe bedonder zijn werk was wel goed maar de rekening niet! Dus daar doen we geen zaken meer mee.

 

Trouwens bedankt voor je reactie @a33 😀

8 uren geleden, trust zei:

Valt best mee , ik denk dat het mos is .

 

@trust klopt helemaal 😉

aangepast door ceesv
Link naar winkel verwijderd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Sprietje zei:

Zou je de maat van je schotel eens op willen meten. Graag de breedte en de hoogte zonder de rand mee te meten.

 

Wanneer ik morgen tijd heb zal ik hem opmeten als ik het zo op het oog bekijk is hij denk ik ook 85 cm! Ik wist trouwens niet dat er verschil met LNB was wat betreft grootte van schotel maar ja ik elke dag leer ik er dus weer iets bij 😀

 

En de term regenreserve was me ook niet bekend.

 

Groeten Ron

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt me sterk dat de lnb-arm een aluminium kokerprofiel is van 22x45mm. Dat is geen standaard maat.
Er bestaan 2 maten lnb-armen.
20x50mm buitenmaat en 20x30mm buitenmaat en op de foto te zien is het 20x50mm.
Daar wordt de lnb-klem altijd in gestoken.
Die kun je kopen in kunststof uitvoering of metaal geschikt voor de duo-lnb.
In kunststof heb je die in twee verschillende hoogtes.
Jij hebt de lage uitvoering, die je op internet laat zien is de hoge uitvoering. Die is van SAB en moet je niet hebben.
Je kunt de lage uitvoering nemen, die is van Triax maar dat zou ik niet doen. Neem een aluminium uitvoering,de Wentronic-alu-feedhalter,  zie afbeelding.

Een losse kunststof verloopring van 23-40mm koop je overal voor rond de €2,-

Kost slechts €5,90

 

Zoek op internet in Duitsland op: lnb halterung aus Alu-druckguss

De verloopring heet in het Duits: LNB Adapter

 

Tja, en zoals in Duitsland verwacht is de schotel op de Astra 19,2 uitgericht. Beter is het de kop van de Astra 23,5 in de klem te zetten en de schotel op de Astra 23,5 uit te richten maar dat doe je misschien liever niet.

 

lnb-houder aluminium.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...