Ga naar inhoud


Whatsapp backup terugzetten werkt niet?


Big fellow

Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuw toestel gekocht, en wil van mijn oude toestel de gehele berichten geschiedenis overzetten. Nu volg ik de aanwijzingen om een volledige backup naar mijn google drive te maken etc, en dat gaat goed. Het nieuwe toestel ziet ook de backup, maar zodra ik zeg dat de backup moet worden teruggezet, dan gaat hij aan de slag, maar blijf op "0" staan, en na verloop van tijd krijg ik de melding dat het heeft gefaalt...

Is dat een probleem in de huidige versie van Whatsapp? 

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb pas een ander ( gebruikt) toestel in dienst genomen omdat mijn smartphone was gesneuveld. Er stond al Wattsapp op, maar die heb ik verwijderd om alle berichten te verwijderen.

Wattsapp opnieuw geïnstalleerd, mijn gegevens ingevuld en even later stonden al mijn berichten op de telefoon.

Geen gedoe met het terugzetten van een backup.

 

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je je telefoonnummer invult bij wattsapp, krijg je dan een code toegestuurd?

 

Wattsapp is gekoppeld aan je telefoonnummer, dus als er een ander toestel gekoppeld is aan je Google account maakt niets uit.

Is bij mij ook zo

 

mvg

aangepast door jeevanhoof

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, telefoon heeft hetzelfde nummer als de oude telefoon. Whatsapp wordt ook geactiveerd met het nummer, anders wordt namelijk de backup niet eens gedetecteerd. (Backup naam heeft namelijk het telefoonnummer in de naam, en als het nummer niet overeenkomt, dan negeert hij de backup. En nee, je kan de naam niet aanpassen!)

Alles gaat dus goed, maar het enige wat niet goed gaat is het daadwerkelijk terugzetten van de backup...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien de volgende optie proberen..

 

Ik jouw oude telefoon nog volledig beschikbaar?
Zo ja, Whatsapp op je nieuwe teleFood verwijderen.

Backup naar Google Drive tijdelijk stopzetten, dit om te voorkomen dat de laatste goede backup wordt overschreven.

SIM-kaart van het nieuwe naar het oude toestel omwisselen en het oude toestel opstarten.

Bij probleemloze opstart WhatsApp opstarten en activeren.

Als dat gelukt is controleer of alle Whatsapp data nog beschikbaar is.

 

Zo niet, dan ben je helaas alles kwijt.

Als de data wel beschikbaar is dan de backup naar Google Drive weer aanzetten en via het Whatsapp Menu een nieuwe backup maken.

 

Daarna de SIM-kaart weer in het nieuwe toestel zetten en je weer bij Whatsapp aanmelden.

LET OP dat je de melding niet over het hoofd ziet waarin gevraagd wordt om de backup terug te zetten.

Het is het proberen waard.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik dacht ik kijk het nog eens na, je weet maar nooit of je iets vergeten bent

Quote

Kan geen Google Drive back-up herstellen

  • Controleer of je de back-up probeert te herstellen met hetzelfde telefoonnummer en Google-account als waarmee de back-up werd gemaakt.
  • Controleer of er genoeg ruimte vrij is op je telefoon om de back-up te herstellen.
  • Controleer of Google Play Services is geïnstalleerd op je telefoon.
  • Zorg dat je batterij volledig is opgeladen of dat je telefoon is aangesloten op een energiebron.
  • Controleer of je telefoon een goede en stabiele internetverbinding heeft. Als het niet lukt via een mobiel netwerk, probeer het dan via een wifiverbinding.

 

misschien vindt je het zo

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag opnieuw geprobeerd, niets veranderd aan mijn kant!, en het werkt nu wel..... Misschien dat er in de afgelopen dagen een update is geweest....

 

Allen bedankt voor de hints en suggesties...!

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...