Ga naar inhoud


meerdere LBN's


hollander95

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Er is een oplossing die doorgaans wel werkt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hum hum, nog een switch die niet werkt, toch wel hoor

Trek het plastic deksel van de switch en daar bevinden zich 2 kleine schakelaars

de eerst zet je naar boven (ON) de 2de naar beneden (OFF) dan staat de EMP in Diseqc mode 1.1.

dan schakel je probleemloos tot 8 lnb's

 

emp.jpg

aangepast door mebo870

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 uur terug, hollander95 zei:

en dat is ?

Ik heb het pas 2 keer benoemd in dit draadje, en je de type nummers gegeven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erg duidelijk is het niet de 2 afbeeldingen.
De rechtse afbeelding geeft de diseqc-1.1 positie aan maar welke kleur is nu de stand van de schakelaar. Ik zie een wit en een grijs vlak. Omdat de switch zelf ook grijs is, ga ik er van uit dat het witte vlakje de schakelaar is. Die staat op de rechtse afbeelding bij de eerste schakelaar omhoog getekend maar wel in de stand "ON" en bij de tweede schakelaar omlaag getekend dus op "UIT"

Kijk ik naar de linkse afbeelding, dan zie ik zwart en grijs. Grijs is de achtergrond van het hele plaatje dus ga ik er van uit dat hier zwart de schakelaar is. Bij diseqc-1.1 staat de eerste schakelaar omlaag en dat is "ON" en bij de tweede schakelaar omhoog en dat is "UIT".
Uiteindelijk dus dezelfde stand maar als je niet uit kijkt zet je ze precies verkeerd om.

 

switch-.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijd voor de trust-test, lijkt me, welke diseqc opdrachten jouw ontvanger stuurt, en hoe de switch daarop reageert.

(Daar was het al eerder tijd voor, maar nu helemaal.)

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Geen idee of dit issue al is opgelost, maar ik heb recent ook gekozen voor de EMP-Centauri 8.1 en deze werken prima op de VU+Ultimo4K.. DIP Switch 1 omhoog, DIP Switch 2 omlaag. Dus de 'witte' schakelaars op het omhulsel en het briefje volgen.. En uiteraard schakelen terwijl de aangesloten ontvanger stroomloos is..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...