Ga naar inhoud


meerdere LBN's


hollander95

Aanbevolen berichten


ja die ene afbeelding is inderdaad 2 x een 4/1 switch en lijkt op zijn broertje 

Bedoeld wordt hier de EMP-Centauri S8/1PCP-W2 DiSEqC switch

8 lnb ingangen en deze moet op Diseqc 1.1 ingesteld worden op de switch zelf.

dipswitch 1 ON

dipswitch 2 OFF

 

 

emp700-pixels.png

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat dus.

Maar dat is een vergelijkbare switch met die hij terug gestuurd heeft, omdat hij die niet werkend kreeg.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, die is er , dat antwoord is al gegeven.

Zoek naar Spaun

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat een Dvidas SW101D of een SAB GD-10A of een Amiko D-10/1 (allemaal een 10/1 diseqc-switch van dezelfde fabrikant) niet goed wil werken met een Zgemma H9, wil niet zeggen dat deze ook niet goed werkt met een  EMP-Centauri S8/1PCP-W2 (P.168-W).
Deze diseqc-switch wordt door heel veel leden naar volle tevredenheid gebruikt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk kun je op een single tuner meer dan 4 LNB's aansluiten. Zelf al een aantal keer geïnstalleerd op diverse ontvangers w.o. de VU+Ultimo4K.

Uiteraard moet de hardware wel compatibel zijn met je ontvanger. Sommige switches 'praten' niet met bepaalde ontvangers.

Gewoon een 8:1 switch gebruiken op DiseqC 1.1 aanspreken. In de tunerconfiguratie dan alles correct instellen...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor jullie reactie . ja instellingen heb al gedaan en kan ik altijd meespelen zodra ik een compatibel switch kan vinden.

zo eentje is goed?

EMP-Centauri S8/1PCP-W2 DiSEqC switchDeze weerbestendige DiSEqC 1.0, 1.1, 1.2 switch zorgt ervoor dat 1 afnemer max. 8 LNB's en 1 terrestrische antenne kan beheren. Specificatie EMP-Centauri S8/1PCP-W2 DiSEqC switch Aantal LNB ingangen: 8 Aantal ingangen (terretrisch): 1 Aantal uitgangen: 1 Ondersteunde LNB soorten: Twin / Quad / Octo Ondersteunde DiSEqC Versies: 1.0 / 1.1 / 1.2 Weerbestendig

 

ceesv : welke spaun gebruik je als ik vragen mag ?

er zijn veel soorten 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Sprietje zei:

De diseqc-switch EMP-Centauri S8/1PCP-W2 (P.168-W) wordt door heel veel leden naar volle tevredenheid gebruikt.

mijn gedacht, ik zou niet anders willen.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, hollander95 zei:

Bedankt, ga het gelijk bestellen dan laat ik jullie iets weten .

hartelijk dank voor jullie advies en reacties

 

Maar had ik nu begrepen dat je twin-lnb's hebt en dat je 2 ontvangers hebt? Dan moet je wel 2 diseqc-switchen kopen.

Voor €22,95 koop je deze EMP- switch in Nederland.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
18 minuten geleden, hollander95 zei:

ceesv : welke spaun gebruik je als ik vragen mag ?

er zijn veel soorten 

Zie mijn antwoord eerder in dit draadje.

daar noem ik de nummers

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ hollander95

                                                          Tip om je switch te testen voor hij het dak op gaat .

 

Als je een satfinder / beeper hebt , kun je het volgende doen .

Om te kijken of een diseqc-switch(en) die poort kiest die je wilt , maar niet steeds tijdrovend wilt scannen , sluit je de switch(en) direct op je receiver aan (in de kamer dus) .
Op die poort welke bij de gekozen satelliet hoort , sluit je een satfinder aan (hoeft geen lnb aan).
Draai de potmeter op de satfinder helmaal open , als de switch de juiste poort schakelt en daar spanning op komt , slaat hij uit , piept (of licht op).
Dit kun je dus voor elke poort doen .

 

Ik heb voor dit doel gebruik ik i.p.v. een satpieper een led met 2k2 voorschakel weerstand in een kunststof afdekdopje voor de F-aansluitingen .

 

Ik had van die kunststof afschermdopjes welke op F-coaxsplitters zitten .

Daar heb ik 2 gaatjes in gemaakt. 1 centraal , de andere langs de binnenwand , het korte pootje van de led tot 5 mm ingekort evenals één kant van een weerstand. Dit aan elkaar solderen , dan het lange pootje van de led in 't middelste gat (van buiten naar binnen) en die van de weerstand in het andere gat . Deze ombuigen langs buiten , tape erom . Zo heb ik er dus 2.

Switch op tafel , de ledjes in de uitgangen , coaxkabel van ontvanger naar ingang switch .

De lnb's hoeven / kunnen niet aangesloten te zijn .

 

TestLed 2.0.jpg

  • Like 1

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...