Ga naar inhoud


behuizing voor 8/1 switches


cheapwatcher

Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuwe opstelling gemaakt thuis en gebruik daarbij 2 vantage 8/1 switches. Deze hebben geen behuizing. Ik ben op zoek naar een behuizing of een ander product waar de switches mooi inpassen en droog kunnen blijven.

 

 

post-60869-0-79888700-1478025465.jpg

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit is een diseqc-switch voor binnenmontage. De aansluitingen zitten rondom en daarom valt het niet mee deze in een behuizing van redelijke afmetingen te plaatsen. Het was beter geweest om een diseqc-switch te nemen waarbij alle aansluitingen aan de onderzijde zitten want de bijlage is natuurlijk geen goede oplossing met al die geknakte coaxkabels.

 

8-1 diseqc-switch.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, Sprietje zei:

Dit is een diseqc-switch voor binnenmontage. De aansluitingen zitten rondom en daarom valt het niet mee deze in een behuizing van redelijke afmetingen te plaatsen. Het was beter geweest om een diseqc-switch te nemen waarbij alle aansluitingen aan de onderzijde zitten.

 

Eens, maar deze zaten bij een tweedehands aankoop.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, Sprietje zei:

Dit is een diseqc-switch voor binnenmontage. De aansluitingen zitten rondom en daarom valt het niet mee deze in een behuizing van redelijke afmetingen te plaatsen. Het was beter geweest om een diseqc-switch te nemen waarbij alle aansluitingen aan de onderzijde zitten want de bijlage is natuurlijk geen goede oplossing met al die geknakte coaxkabels.

 

8-1 diseqc-switch.jpg

 

Waar vind ik zo'n bakje? ****??

aangepast door ceesv
Naam winkel verwijderd

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, cheapwatcher zei:

 

Waar vind ik zo'n bakje? ****??

Dank voor de reactie. Ik heb iets gevonden wat moet gaan werken.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk even bij Rital Outdoor Gehäuse.

Het zijn de allerbeste. "Made in Germany". Gemaakt voor de eeuwigheid. Dus geen Chinese meuk.

Bijvoorbeeld Kleingehäuse KX of Klemmenkästen KL.

Ze zijn er ook in Edelstahl (= roestvrij staal) uitvoering en  IP65 Schützklasse.

 

Kan ik aanbevelen.

 

(Eigenlijk veel te goed voor Triax & Co.)

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Sprietje zei:

Dit is een diseqc-switch voor binnenmontage. De aansluitingen zitten rondom en daarom valt het niet mee deze in een behuizing van redelijke afmetingen te plaatsen. Het was beter geweest om een diseqc-switch te nemen waarbij alle aansluitingen aan de onderzijde zitten want de bijlage is natuurlijk geen goede oplossing met al die geknakte coaxkabels.

 

8-1 diseqc-switch.jpg

Ik heb een "vogelhuisje" uit hout gemaakt, waar ik zo'n switch heb ingeplaatst. Dat zit er nog niet zo slecht uit, je bent lekker creatief met de handjes bezig en het kostte me niets! 
 

vogelhuisje schotel.png

aangepast door stevenvc19
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wou voor de volledigheid ook een foto van de binnenkant van m'n vogelhuisje laten zien. Mocht het iemand inspireren! 

 

De buiging van sommige coaxkabels is misschien ook een beetje te scherp om van een goede uitvoering te spreken. 

 

Heb er uiteraard ook een papieren plannetje bij gestoken om te weten hoe alles in elkaar zit. 

 

Dit is meteen ook mijn aftappunt voor wanneer ik buiten televisie kijk.

IMG_9015.JPG

aangepast door stevenvc19
Link naar reactie
Delen op andere sites

wat is er mis met een gewone montagekast  ? Ik heb het zo gedaan en volledig waterdicht.

WP-20200609-18-14-43-Pro.jpg

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, bellejt zei:

wat is er mis met een gewone montagekast  ? Ik heb het zo gedaan en volledig waterdicht.

 

Dat kan ook natuurlijk. Ziet er een pak professioneler uit. 

in mijn geval had ik hout liggen waar ik dit uit kon maken + krijg ik dit makkelijk en snel open en dicht. In de zomer gaat dit kastje namelijk bijna alle dagen open. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, stevenvc19 zei:

in mijn geval had ik hout liggen waar ik dit uit kon maken + krijg ik dit makkelijk en snel open en dicht. In de zomer gaat dit kastje namelijk bijna alle dagen open. 

 

Is dat om het vogeltje er in- en uit te laten? :D

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...