Ga naar inhoud


behuizing voor 8/1 switches


cheapwatcher

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, mebo870 zei:

Het lijkt mij verstandig om die kabels netjes vast te leggen, zodat je kabels niet heen en weer gaan zwieren, bij hevige wind of storm

Kabels zitten vast aan de feedhouder.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 19-6-2020 om 17:04, mebo870 zei:

Het lijkt mij verstandig om die kabels netjes vast te leggen, zodat je kabels niet heen en weer gaan zwieren, bij hevige wind of storm

Ik heb bij mijn Big Bi Sat destijds een stukje grijs PVC buis gebruikt net zo lang als de LNB arm en daar alle 16 kabels door heen gevoerd.

Om die scherp geknikte kabels te voorkomen is het aan te bevelen om switches te kiezen met de aansluitingen aan één kant, de onderkant dus.

Dan kun je ook makkelijker een geschikte plastic box vinden, in mijn geval Modula voorraaddozen bij Blokker. 

Ik vond de regenkapjes die bij een switch worden geleverd niet beschermend genoeg.

Bij deze oplossing kan het hozen van de regen, maar de switch zal er géén last van hebben.

CAHORS 09    Big-BiSat Aanpassing op 29-01-2018.JPG

CAHORS 12    Big-BiSat Aanpassing op 29-01-2018.JPG

CAHORS_13____Big-BiSat_Satelliet_posities.png

CAHORS Big BiSat met Twin LNB's 5xRELOOK RE-T1EC & 3xVENTON Rocket EXL-T 

op 8 Satellieten:  05.0˚W / 04.8˚E / 09.0˚E / 13.0˚E / 16.0˚E / 19.2˚E / 23.5˚E / 28.2˚E

PANASONIC OLED TX-65JZW984 4K UHD / VU+ SOLO-4K UHD / VANTAGE 8000-S HD

Latitude: 52.2933 / Longitude: 4.9827 / AVATAR: IntelSat bij Langendorf (D) Foto 01 Sept. 2010

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, dirk044 zei:

Ik heb bij mijn Big Bi Sat destijds een stukje grijs PVC buis gebruikt net zo lang als de LNB arm en daar alle 16 kabels door heen gevoerd.

Om die scherp geknikte kabels te voorkomen is het aan te bevelen om switches te kiezen met de aansluitingen aan één kant, de onderkant dus.

Dan kun je ook makkelijker een geschikte plastic box vinden, in mijn geval Modula voorraaddozen bij Blokker. 

Ik vond de regenkapjes die bij een switch worden geleverd niet beschermend genoeg.

Bij deze oplossing kan het hozen van de regen, maar de switch zal er géén last van hebben.

CAHORS 09    Big-BiSat Aanpassing op 29-01-2018.JPG

CAHORS 12    Big-BiSat Aanpassing op 29-01-2018.JPG

CAHORS_13____Big-BiSat_Satelliet_posities.png

Die doosjes had ik eerst ook, maar bij de nieuwe switches gaat dat dus niet passen. Ik had via ***** een big bisat overgenomen voor een leuk prijsje. Daar zaten de switches bij. Ook een heel stel quad lnb's, maar helaas werkte er maar 1 nog goed.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Sprietje zei:

Iets minder cheap dus.

Klopt. Gelukkig kon ik de switches gebruiken van m'n oude schotel. 1 losse venton rocket gekocht, zodat ik ook de Thor kan bekijken.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik alle zenders op Thor 5 6 7 Intelsat 10-02 bekijk, dan zitten er maar weinig interessante FTA zenders op.

Sommige zitten ook al op Hotbird 13.0E

https://www.lyngsat.com/Thor-5-6-7-and-Intelsat-10-02.html

 

CAHORS Big BiSat met Twin LNB's 5xRELOOK RE-T1EC & 3xVENTON Rocket EXL-T 

op 8 Satellieten:  05.0˚W / 04.8˚E / 09.0˚E / 13.0˚E / 16.0˚E / 19.2˚E / 23.5˚E / 28.2˚E

PANASONIC OLED TX-65JZW984 4K UHD / VU+ SOLO-4K UHD / VANTAGE 8000-S HD

Latitude: 52.2933 / Longitude: 4.9827 / AVATAR: IntelSat bij Langendorf (D) Foto 01 Sept. 2010

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

2 uren geleden, cheapwatcher zei:
2 uren geleden, Sprietje zei:

Iets minder cheap dus.

Klopt. Gelukkig kon ik de switches gebruiken van m'n oude schotel. 1 losse venton rocket gekocht, zodat ik ook de Thor kan bekijken.

 

Helaas een risico van kopen op ***. Indien mogelijk test ik de spullen bij verkoper of maakt goede afspraken als er wat is. Het blijft qua prijs gunstiger dan alles nieuwe kopen tot een bepaalde hoogte. 

 

1 uur terug, dirk044 zei:

Als ik alle zenders op Thor 5 6 7 Intelsat 10-02 bekijk, dan zitten er maar weinig interessante FTA zenders op.

 

Het is pas interessant als de ontvanger multistream (dvb-s2x) kan ondersteunen. Op Thor 5 zijn sommige Fransen en Italiaanse zender FTA te ontvangen.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden, Ventura zei:

 

 

Helaas een risico van kopen op ***. Indien mogelijk test ik de spullen bij verkoper of maakt goede afspraken als er wat is. Het blijft qua prijs gunstiger dan alles nieuwe kopen tot een bepaalde hoogte. 

 

 

Het is pas interessant als de ontvanger multistream (dvb-s2x) kan ondersteunen. Op Thor 5 zijn sommige Fransen en Italiaanse zender FTA te ontvangen.  

Ik bedoel de Thor 0.8 W. Daar zitten heel veel Scandinavische zenders.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-6-2020 om 14:55, Drs. IJzerbout zei:

Kijk even bij Rital Outdoor Gehäuse.

Het zijn de allerbeste. "Made in Germany". Gemaakt voor de eeuwigheid. Dus geen Chinese meuk.

Bijvoorbeeld Kleingehäuse KX of Klemmenkästen KL.

Ze zijn er ook in Edelstahl (= roestvrij staal) uitvoering en  IP65 Schützklasse.

 

Kan ik aanbevelen.

 

(Eigenlijk veel te goed voor Triax & Co.)

 

Het voordeel van dit soort behuizingen is dat je er een Hutschiene (= DIN rail) in kunt zetten en daar past een voeding, stopcontact met zekeringautomaat en veel meer dingen in kunt zetten. Alles gemakkelijk uitwisselbaar. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...