Ga naar inhoud


Win 10 crashed enkel op internet


mapi

Aanbevolen berichten

7 minuten geleden, mapi zei:

zit nog garantie op.... dus open maken doe ik "nog"niet.... Ja stof weet ik, maar dit ding is pas een jaar oud dus stof lijkt me wat vroeg . En kja perslucht gaat maar niet volle 6 bar 😉 

Ik zou hem dan binnen brengen.

En volle 6 bar is geen enkel probleem, wel meer afstand houden en zeker niet te kortbij zodat je de printplaat banen eruit spuit😉

Als iets zeker is is dat niets zeker is.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

12 minuten geleden, sat-ellite zei:

Ik zou hem dan binnen brengen.

En volle 6 bar is geen enkel probleem, wel meer afstand houden en zeker niet te kortbij zodat je de printplaat banen eruit spuit😉

ik maak hem eerst leeg en installeer win opnieuw. als het dan nog voorkomt stuur ik hem op. Ben hem tenslotte een paar weken dan kwijt

13 minuten geleden, Tonskidutch zei:

@mapi,

zie je een error code op het bluescreen als die crasht?

 

Ja, critical procces died   ..... is zoiets algemeens als Hij doet het niet.... 😁   en ook heb ik crashdump aan gezet maakt windows er geen een aan...... doet hij express denk ik zo om mij te pesten

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En in je logboeken?

 

Daar verwacht ik dan wel een aantal rode kruisen.

 

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Con zei:

En in je logboeken?

 

Daar verwacht ik dan wel een aantal rode kruisen.

 

Daar staat niks. Geen enkele dump file ook al is het ingesteld om ze aan te maken. Ga hem opnieuw installeren. We zullen zien of het dan soft of hardware probleem is

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de configuratie de betreffende netwerkkaart deïnstalleren, een wifi-usb stick er bij pakken en installeren. (indien voorhanden), daarna kijken of internet werkt.

De lokale lan-poort kun je ook gebruiken en met een kabeltje fysiek aansluiten.

Vervolgens de pc herstarten en windows laten zoeken naar verse drivers, softwareupdates en alles wat er maar te vinden is.

 

Blijft alles stabiel werken, dan de usb stick er uit, herstarten en nog eens kijken of het werkt.

9 van de 10 keer is het een rottige netwerkdriver, maar ook een INF driver die niet lekker is.

(moederbord driver)

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, drz zei:

Blijft alles stabiel werken, dan de usb stick er uit, herstarten en nog eens kijken of het werkt.

9 van de 10 keer is het een rottige netwerkdriver, maar ook een INF driver die niet lekker is.

 

een zenbook uit 2018 kent geen rottige netwerkdriver of windows inf drivers

na herinstallatie zullen we meer weten

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Tonskidutch zei:

 

een zenbook uit 2018 kent geen rottige netwerkdriver of windows inf drivers

na herinstallatie zullen we meer weten

 

Oja, want een Zenbook kent een hele andere windows en is er eentje die geprogrammeerd is door elfjes bij maanlicht op elke derde woensdag na volle maan..
Tonski, wanneer je geen verstand van zaken hebt, dan houd je je mond dicht..

 

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, mapi zei:

Ondertussen een schone Windows erop gezet en blue screen of death is er nog steeds..... Joepie...... Retour dus 🙄

Heb je al eens geprobeerd het bios te updaten? 
 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Logfile is leeg?

 

(windows icoontje linksonder op de taakbalk klikken en gewoon “ log” tikken..)

er verschijnt geen taakbalk, dus gewoon tikken..

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, mapi said:

Ondertussen een schone Windows erop gezet en blue screen of death is er nog steeds..... Joepie...... Retour dus 🙄

Ik had toch al aangegeven dat het kapotte hardware zou kunnen zijn hier ook het geval, netwerk kaart is gewoon kapot waarschijnlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat netwerkkaartje of chip kun je uitschakelen. Wanneer je gebruikt gaat maken van een wifi- usb stick of de eventuele lanpoort zou het apparaat moeten werken.

Pas dan weet je of het hier aan ligt..

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...