Ga naar inhoud


spamhouse


joker55

Aanbevolen berichten

Nu al een aantal weken kan ik niet mailen meer, alles komt terug met foutmaldingen. Zowel met mijn webmail ( xxxx.@hotmail.co en een xxxx@gmail.com) als een zakelijke adres verstuurd met outlook kan ik geen enkele mail versturen. Ontvangen perfect, maar versturen niet. De foutmelding verstuurd met de mijn webmail naar adres yyyyy@hotmail.com: :  mijn IP adres is:  kkk.lll.mmm.nnn

This message was created automatically by mail delivery software.
A message that you sent could not be delivered to one or more of its recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed: yyyyy@hotmail.com:
SMTP error from remote server for MAIL FROM command, host: hotmail-com.olc.protection.outlook.com (104.47.59.161) reason: 550 5.7.1 Service unavailable, Client host [kkk.lll.mmm.nnn] blocked using Spamhaus. To request removal from this list see https://www.spamhaus.org/query/ip/kkk.lll.mmm.nnn (AS3130). [DM6NAM12FT016.eop-nam12.prod.protection.outlook.com]

 

Op een of andere manier wordt mijn IP-0adres nu gezien als spam zender, en dus geblokkeerd.

Op het adres www.spamhouse word ik niet zo wijzer van, of ik snap het niet. Wat kan ik doen om van die blacklist af te komen???

(ivm privacy, diverse adressen veranderd)

 

Ik kan nu helemaal niets meer verzenden. Ik overweeg om tele2 vaarwel te zeggen, en internet via ziggo of kpn te nemen, dan heb ik een nader ip adres.

 

aangepast door joker55

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat wil zeggen dat jouw PC klaarblijkelijk grote hoeveelheden e-mail heeft verstuurd. Buiten het verwijderen van je e-mailadres(sen) bij spamhaus is het zeker zaak om jouw PC aan een gedegen test te onderwerpen. Malware kan in je PC geslopen zijn of zelfs opgenomen zijn in een botnet. Controleer ook desnoods of je iets in de logs van je modem/router kunt vinden. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zijn er programma's die malware opsporen, AVG geeft nml niets aan in de log, en net alles gescand...nada, noppes, niets.

 

Wat wordt eigenlijk verstaan onder grote hoeveelheden e-mails?  10 - 25 - 100 - of meer?

Via mijn zakelijk adres verstuur ik wel eens zgn "nieuws brieven" in 1 bulk naar mijn klanten (stuk of 20 - 30)

Vooral in de corona tijd, waarbij ik 3 maanden thuis zat met mijn duimen te draaien, gingen er wel eens 2 van dit soort mails per week weg.

 

Net eens getest via een VPN, en geen enkele probleem meer met verzenden.

Ga denk ik tele2 opzeggen, en naar een andere aanbieder.

aangepast door joker55
ernstige typ fout

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zolang je je e-mail adres niet verandert zal een andere provider niet helpen.

Je huidige ip adres wordt niet door spamhaus als spammer aangemerkt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het rommelt een beetje bij Tele2.

https://storingen.help/tele2/

 

En voor Malware;

https://nl.malwarebytes.com/mwb-download/

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, ceesv zei:

Zolang je je e-mail adres niet verandert zal een andere provider niet helpen.

Je huidige ip adres wordt niet door spamhaus als spammer aangemerkt.

 

Jawel. ik heb een mail gestuurd via een VPN, en dat gaat goed.  Ook kon ik mailen op de camping, allemaal via mijn standaard e-mail adres.,

Ik ben weer thuis, en alle mails worden weer geblokkeerd, gebounced…...alleen zoals gezegd, via VPN gaat het ook goed.

 

Zoek ik bij spamhouse op mijn IP adresw, verteld deze dat dit IP adres doodleuk op de blacklist staat.

Alle email adressen van mij staan niet op de blacklist.

 

Maar ga eens zoeken naar de malware op mijn PC, al denk ik niet dat ik veel kan vinden….AVG vindt al niets, maar goed, die is ook niet alziend.

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

iemand anders ( mister x ) kan je bij spamhaus hebben gemeld dat jij spam't (ze hoeven maar een mailtje te hebben ontvangen van jou)

dat komt helaas vaker voor dan je denkt

Daar kom je alleen van af als je hun geld betaald voor het reinigen van de DNS servers hetgeen tot 48 uur duurt. (ja net als afpersing)

 

wij hebben iets dergelijks al 15 jaar geleden aan de hand gehad en konden twee weken niet emailen (versturen)

dus 55 man in de penarie

ik heb de provider gevraagd ons vast ip adres aan te passen

 

dat was de enige methode zonder te moeten betalen het probleem op te lossen

 

 

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
9 uren geleden, joker55 zei:

 

Jawel. ik heb een mail gestuurd via een VPN, en dat gaat goed.  Ook kon ik mailen op de camping, allemaal via mijn standaard e-mail adres.,

Ik ben weer thuis, en alle mails worden weer geblokkeerd, gebounced…...alleen zoals gezegd, via VPN gaat het ook goed.

 

Zoek ik bij spamhouse op mijn IP adresw, verteld deze dat dit IP adres doodleuk op de blacklist staat.

Alle email adressen van mij staan niet op de blacklist.

 

Maar ga eens zoeken naar de malware op mijn PC, al denk ik niet dat ik veel kan vinden….AVG vindt al niets, maar goed, die is ook niet alziend.

 

Je IP-adres (op dit forum) staat niet (meer) geregistreerd bij spamhaus. Ofwel is het al verwijderd, ofwel is er iets anders aan de hand. Je mag er vanuit gaan dat je blokkering terecht is geweest. Ze blokkeren een IP-adres niet voor niets. De meest voorkomende oorzaak is een mallware of een lokale slecht geconfigureerde mailserver.

 

'Removal' is gewoon gratis. Ik denk dat Tonski de verkeerde link naar spamhaus heeft gevolgd en een van de vele commerciële 'services' heeft gevolgd die gewoon hetzelfde doen (gratis removal bij spamhaus).

 

image.png

 

Wij zijn ook (zakelijke) internet provider en leveren alle klanten een vast IP-adres. Als een klant ergens geblokkeerd is, vertellen wij hoe hij dat ongedaan kan maken, maar de klant krijgt in dergelijke gevallen NOOIT een nieuw IP-adres, want dat IP zal opnieuw uitgegeven moeten worden en dan zit de volgende klant met hetzelfde probleem.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou…..schiet mij maar lek.  Ik ben er ff ingedoken vanmorgen, en gisterenavond, maar waar ik bovenstaand verhaaltje zei dat mijn ip-adres kkk.lll.mmm.nnn is, is eigenlijk 82.165.159.130.

en ff opgezocht…...dat is eigenlijk mijn ip-adres niet eens!  Ik heb een compleet ander ip-adres.   Zoals waarschijnlijk Michel wel kan zien, als ik hier wat post, is dit anders, en wel behorend en komend van TELE2.  Dus wat is er nu eigenlijk aan het handje?  Ik snap er geen hout van. Hoe kan je opeens niet meer mailen vanaf je eigen PC, via een webmail adres ( gmail, Hotmail etc...… 

 

Wat ik gedaan heb:

- een mail gestuurd via mijn webmail ( zowel een gmail als een Hotmail) vanuit mijn desktop, vanuit huis.

- een mail gestuurd via outlook, mijn zakelijke adres vanuit mijn desktop, vanuit huis.

- een mail gestuurd via mijn webmail ( zowel een gmail als een Hotmail) vanuit de desktop van mijn vrouw, vanuit huis.

- een mail gestuurd via outlook, mijn zakelijke adres vanuit de desktop van mijn vrouw, vanuit huis.

- een mail gestuurd via mijn webmail ( zowel een gmail als een Hotmail) vanuit mijn laptop, vanuit huis.

- een mail gestuurd via outlook, mijn zakelijke adres vanuit mijn laptop, vanuit huis.

Deze komen allemaal terug, met de foutmelding.

 

- een mail gestuurd via mijn webmail ( zowel een gmail als een Hotmail) vanuit mijn laptop, vanuit de camping.

- een mail gestuurd via outlook, mijn zakelijke adres vanuit mijn laptop, vanuit de camping

- een mail gestuurd via mijn webmail ( zowel een gmail als een Hotmail) vanuit mijn laptop, vanuit het huis van de buren.

- een mail gestuurd via outlook, mijn zakelijke adres vanuit mijn laptop, vanuit het huis van de buren.

en ff mijn desktop naar de duren gesleept, daar aangesloten op zijn modem,  een mail gestuurd via mijn webmail ( zowel een gmail als een Hotmail)

En dat gaat allemaal goed.

 

Dus: wat gebeurt er nu?

.

 

 

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Tele-2 krijg je een dynamisch IP... Heb je de DNS IP van Tele-2? Straks hebben ze Tele-2 zelf geblacklist...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat ip-adres staat wel op meerdere spamlists:

 

http://www.anti-abuse.org/multi-rbl-check-results/?host=82.165.159.130

 

en dat is een ip-adres van gmx.net die je waarschijnlijk gebruikt als uitgaande mailserver. Gebruik gewoon die van tele2 en opgelost.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zo te zien zit je achter een dubbel-nat.

Wat je thuis ziet is het interne  WAN ip adres van je provider, het publieke ip adres is 82.173.xxx.xxx

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Mimisiku zei:

Bij Tele-2 krijg je een dynamisch IP... Heb je de DNS IP van Tele-2? Straks hebben ze Tele-2 zelf geblacklist...

 

volgens mij heb ik een statisch ip-adres van tele2, en wel 82.173.xxx.xxx

 

 

 

4 uren geleden, Michel zei:

Dat ip-adres staat wel op meerdere spamlists:

 

http://www.anti-abuse.org/multi-rbl-check-results/?host=82.165.159.130

 

en dat is een ip-adres van gmx.net die je waarschijnlijk gebruikt als uitgaande mailserver. Gebruik gewoon die van tele2 en opgelost.

 

ik weet niet hoe en waar ik dat moet instellen bij mijn webmail bij gmail en Hotmail accounts.

mijn zakelijke adres is afgeleid van mijn website (dezelfde extensie, maar bijv info@  ervoor.

daar gekeken en de pop3 gegevens gebruikt die mijn host aanleverde…… werkt al jaren.

 

 

 

4 uren geleden, ceesv zei:

Zo te zien zit je achter een dubbel-nat.

Wat je thuis ziet is het interne  WAN ip adres van je provider, het publieke ip adres is 82.173.xxx.xxx

 

dubbel nat?   dat zegt me niets, maar het ip-adres wat je noemt, daar begint inderdaad mijn ip-adres mee, van tele2.

ik heb thuis gewoon een dsl router van tele2, en daarop via een switch mijn desktop, en de desktop van mijn vrouw, de TV en de sinology nas op zolder, alle  een vast ip-adres, beginnend met 192.168.xx.xx

En dan nog draadloos met DHCP google home, dvd speler, laptop en onze telefoons.  geen andere hub met een eigen adres.

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het adres waarmee je hier reageert, 182.173.x.x  is inderdaad statisch, maar niet geblocked door spamhaus.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...