Ga naar inhoud


spamhouse


joker55

Aanbevolen berichten


Je kunt ook voor de uitgaande mail de server van Google instellen.

Wellicht de meest eenvoudige oplossing om het ff te testen.

 

smtp.gmail.com

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor mijn late bericht…

mijn prioriteiten lagen even ergens anders. inmiddels is dit weer onder controle.

eigenlijk werkt het nu weer goed, wat heb ik gedaan woensdagmorgen toen ik weg ging:

  • ik heb de stekkers losgetrokken van het modem, ook de 220 V
  • 's avonds thuisgekomen van ziekenhuis, 220V weer erop, en de andere stekkers.
  • toen internet het weer deed, mijn synology had ook weer contact, geprobeerd een webmail, en ik kan weer emailen, zonder foutmeldingen……
  • ook alles komt aan op de plaats en adres van bestemming.

 

schiet mij maar lek, maar ja, dat geeft een troep, ben niet een van de lichtste mensen.

is de modem verouderd? ( een DAVOLINK), deze heb ik al ruim 15 jaar, denk ik? Volgens mij gebruikt Fred Flintstone deze ook. :)

 

ik heb tele2 verzocht om een ander moden, daar ff het antwoord op wachten.

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je publieke IP adres is nog steeds onveranderd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, joker55 zei:

Sorry voor mijn late bericht…

mijn prioriteiten lagen even ergens anders. inmiddels is dit weer onder controle.

eigenlijk werkt het nu weer goed, wat heb ik gedaan woensdagmorgen toen ik weg ging:

  • ik heb de stekkers losgetrokken van het modem, ook de 220 V
  • 's avonds thuisgekomen van ziekenhuis, 220V weer erop, en de andere stekkers.
  • toen internet het weer deed, mijn synology had ook weer contact, geprobeerd een webmail, en ik kan weer emailen, zonder foutmeldingen……
  • ook alles komt aan op de plaats en adres van bestemming.

 

schiet mij maar lek, maar ja, dat geeft een troep, ben niet een van de lichtste mensen.

is de modem verouderd? ( een DAVOLINK), deze heb ik al ruim 15 jaar, denk ik? Volgens mij gebruikt Fred Flintstone deze ook. :)

 

ik heb tele2 verzocht om een ander moden, daar ff het antwoord op wachten.

Het feit dat je het nog over 220 volt hebt en een modem uit de oertijd, zou ik eens gaan denken aan moderniseren.

....inclusief je netspanningstoevoer, want die is al 30 jaar 230 volt. 😁

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Het modem begon al gauw problemen te geven, slechte verbindingen en vooral wegvallen van internet...… op een gegeven moment kon je gewoon koffie zetten tijdens het laden van een pagina.  Als je alle scheldwoorden wegliet, heb ik ook niets gezegd de donderdagavond. 

Volgens de speedtest was dit het resultaat: 

uitslag speedtest

vond het niet zo bijzonder, om eerlijk te zijn.

 

TELE2 had mij een nieuw modem beloofd, en deze kwam vrijdagmiddag aan.  Vanmiddag er eens voor gaan zitten, en dit modem geplaatst, aangesloten, en alles weer ingesteld, zolas SSID, password en verdere  instellingen..

Weer eens een speedtest gedaan, en dat zag er al wat beter uit.   Het is, denk ik , nog een beetje vroeg om te zeggen dat de problemen de wereld uit zijn, dat moet op de langere duur blijken.

uitslag speedtest nieuwe modem

 

Ik hoop wel dat eea nu wat stabieler blijft.  Volgens de TELE2 gegevens is het max op mijn postcode ook 10 down, maar 1 up.....dat blijft wel iets achter, maar goed, je kan niet alles hebben.

Voorlopig werkt het wat beter……...

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-7-2020 om 21:13, joker55 zei:

Ik overweeg om tele2 vaarwel te zeggen, en internet via ziggo of kpn te nemen,

Nou dan moet je van Tele2 komende geen KPN nemen maar het Ziggo kabel netwerk.

Ik ben ook bij de verhuizing meteen overgestapt naar Ziggo omdat KPN/XS4ALL op het oude koper veel te lage snelheden levert.

wegens afstand centrale en waardeloze leidingen in de grond

van 12,5 down en 1 up (nieuw adres KPN/XS4ALL)

naar 250 down 30 up (nieuw adres Ziggo)

 

bepaalde regio's worden gewoon niet aangepakt door KPN

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die oude Davolink modems kunnen niet tegen upnp/dnla verkeer, het eerste wat dan uitvalt is het Wifi verkeer en daarna gaat de rest ook langzaam onderuit. Ik kreeg het hier voor elkaar om dat ding binnen 24uur vast te laten lopen.

 

Zo min mogelijk upnp/dnla verkeer en dan achter de schakelklok ('s nachts een minuut uit) was toen de oplossing.

Delta-FM


Vu+ Duo 4k SE & Gigablue Quad+
(Kathrein UFS910si & Humax IR-CI5400)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...