Ga naar inhoud


extra tuner in vu+ solo 4K


joker55

Aanbevolen berichten

Ik heb nu al 3 jaren een VU+ solo 4k met de standaard dual tuner [ VU plus DVB-S  NIM(7376 FBC) (DVB-S2) ]

Dit geeft eigenlijk tuner a t/m h , zijn 8 demodulatoren, afhankelijk zenders, freq etc etc, maar minimaal 2 zenders opnemen.

 

Dit wil ik uitbreiden, naar een extra tuner, want herhaaldelijk neem ik 2 programma's op, en kan maar beperkt verder kijken,

Maar ik heb een vraag:

Zie foto's, ik twijfel tussen deze twee dual tuners, maar zie 2 totaal verschillende connectoren.

Mijn voorkeur gaat naar de FBC S2X dual tuner 4k series, ivm toekomst muziek, en ach, een tientje meer doet me nu niet de das om.

 

1. Passen beide dan in mijn VU+ SOLO 4K , en zo ja, 2 verschillende connectors?  Bij beide staat: passend in de oa VU+ SOLO 4K, maar zie 2 totaal verschillende connectors

2. Heb ik dan weer 8 demodulatoren erbij?  Dus tuner I t/m P, of zit ik maar wat te blaten?

3. derde foto achterkant vu+, uiterst links is dan plaats voor de uitbreiding tunerkaart.

 

 

ik hoop dat de foto's mogen, maar het is volgens mij geen reclame, want de naam van de winkel is niet te zien…. ??

 

Knipsel1.JPG

Knipsel2.JPG

Knipsel4.JPG

aangepast door joker55

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik durf het niet met zekerheid te zeggen maar volgens mij kan er in het slot geen extra DVB-S2 FBC tuner.

Ik heb er, naast de S2 FBC tuner een twin kabeltuner in zitten.

aangepast door John van Dreumel
  • Bedankt 1

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Jürgen zei:

De SOLO 4K kan alleen uitgebreid worden met het oude type Tuner dus niet met een FBC Tuner.

 

oke, hartelijk dank, ook voor dit overzichtje.

Dan zijn dus eigenlijk alle vragen beantwoord, en kan het alleen de eerste van € 79,00 worden...

 

nogmaals: bedankt allebei !

 

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dezelfde in mijn VU+Ultimo4K. Werkt prima...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht aan een enkelvoudige VU+ DVB-S2 voldoende hebben, dus geen Dual tuner dan kun je die ook bestellen voor € 49,=
Scheelt weer een paar Euri....

 

Foto en beschrijving afkomstig van één van de dealers..

VU+ losse single DVB-S2 insteektuner voor Ultimo / Uno / DUO2 / Solo SE V2 en SOLO4K
 

67C8895A-7FA9-4E18-B6FB-BF082E83A5D5.jpeg

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als

Op ‎5‎-‎10‎-‎2020 om 09:40, Jürgen zei:

Kijk maar via de onderstaande link naar de lijst.

 

https://wiki.vuplus-support.org/index.php?title=Vu%2B_STB_Vergleichstabelle

 

Leuk vergelijkingslijstje…..  maar als ik dus goed kijk heeft de inmiddels niet meer leverbare VU+ ultimo 4K (Waar je 3 (!) dubbele tuners in kon zetten) nooit een fatsoenlijke opvolger gekregen.  Het meest in de buurt is de VU+ Duo 4k SE met 2 dubbele tuners max (wel allebei FBC).

 

Zit er nog wel een opvolger met 3 sloten in de planning?

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Ultimo 4K is in Nederland nog te koop, Google maar op

VU+ Ultimo 4K special edition Bluetooth

Er komt binnenkort wel een nieuwe VU+ ULTIMO 4K SE uit maar die heeft volgens mij maar 2 i.p.v. 3 tuner plaatsen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, klopt tot op zekere hoogte.

Maar toen ik die solo 4k kocht, zat ik tussen de ultimo en de solo te twijfelen…… financiëel gezien was het nog een beetje te onverantwoordelijk voor de ultimo met 3 tuners (4 maal de S2, en eentje C).

Omdat nu ook bij de solo  af en toe hele rare dingen gebeuren, (soms zomaar compleet uitval en reboot….dan weer eens geen geluid voor 20 sec, stilstaand beeld voor 20-30 sec, alles random) , ben ik aan het overwegen om weer wat anders te kopen……….en dan is die ultimo special opeens in zicht, wel met 3 tuners.  Dus ben me weer hierover aan het inlezen, en is de aankoop van die S2 tuner even op hold gezet. 

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
18 uren geleden, joker55 zei:

Omdat nu ook bij de solo  af en toe hele rare dingen gebeuren, (soms zomaar compleet uitval en reboot….dan weer eens geen geluid voor 20 sec, stilstaand beeld voor 20-30 sec, alles random) , ben ik aan het overwegen om weer wat anders te kopen…

De Solo 4K is een stabiele ontvanger, ik heb er 2 in gebruik.

 

Wanneer je de Solo eens opnieuw flasht met de laatste versie?

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel je vanaf scratch de image erop zetten, of alleen de nieuwste update?

Nu zit VTi 15.0.0 erop, een week of 2-3 geleden.

 

Voorbeeld probleempjes:

Ik zit een programma te kijken, opeens zwart, en de VU gaat rebooten, na de vrouw met lederen handschoentjes, komt het beeld wel weer, maar een hiaat van 20 sec in de film.

Na zappen geen geluid...….even terug, en weer terug, ja hoor....geluid.

Dat is al sinds feb/maart ondanks al 2 keer update image.

Vorige week een kleine vakantie en kom vrijdag terug......beeld bevroren op  Veronica  ) ik liet de box gewoon aan staan)

Zappen naar NED1, had ik 0,5 sec beeld, direct bevroren, geluid ging wel door.

Elke zender gaf hetzelfde verschijnsel......eerst 0,5 sec beeld, dan direct bevroren beeld, geluid gaat door. Ook bij BVN (dus geen kaart probleem)

Zelfde verschijnsel alsof de schotel verkeerd stond of slecht signaal, slecht signaal. En daar ging ik eigenlijk een beetje in eerst instantie vanuit.

De VU rebooten hielp niet.

Ik heb me rot gezocht naar een soort van signaal bars, of kwaliteit signaal, maar kon dat zo gauw niet vinden.  Alleen kort onderin als je zapt, maar beeld bevroor direct.

 

Remedie: VU compleet uitzetten, stekker eruit, 10 sec wachten en opstarten.  Sindsdien werkt hij weer leuk.

 

Is dit begin van het einde of wat?

 

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, joker55 zei:

Sindsdien werkt hij weer leuk.

 

Is dit begin van het einde of wat?

dus hij werkt weer

en dan vraag jij je af of dat het einde is van iets?

begrijp het niet echt hoor

 

als je reboots hebt zul je eens naar je installatie moeten kijken aangaande kabels en stekkers t/m de LNB

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar gaat de VU+ zomaar rebooten bij een kabel los bij de LNB oid?  Zomaar tijdens zappen even geen geluid is ook raar.

De box boven geeft altijd prima geluid en beeld en hikt niet.

Om dit nog uit te sluiten (defecte LNB, DiSecq switch, kabels hier tussen, oid) heb ik de coax kabels ergens in mei omgewisseld bij de switch van de VU naar de HUMAX boven.  Macht kein flaus aus.

 

Akkoord.....nu werkt hij wel weer even leuk voor 1 week, maar ik ben er niet gerust op......kan zomaar weer gebeuren, soms binnen een week, soms over een maand......random dus.

Van die ongrijpbare dingen hou ik niet zo van.

Al deze fouten KAN ook duiden op een slechte voeding in de box, die af en toe ff dipt.

 

Mocht er weer wat raars gebeuren, zal ik een image erop zetten van scratch.

aangepast door joker55
type fouten, komma's en haakjes vergeten.

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...