Ga naar inhoud


storing op NL 2 en 3 en SBS6 ??


Satfreaked

Aanbevolen berichten

Ik herinner me nog dat als er een vliegtuig overkwam bij m'n appartement in Amsterdam er sowieso storingen waren op de Vu+ met softcam en kaart.

Ik zag ze ook door de ruime glasgevel al knipperend voorbij vliegen.

Misschien dat je op flightradar24 meteen eens kijkt als je ze niet sowieso hoort overkomen tijdens die storingen.

 

Screenshot_2.jpg.0af7e7efbe4e239c7859e016e51bd2fe.jpg

 

die storen niet doordat ze in je sat beam vliegen maar radar gebruiken voor de aircraft rader beacon transmissions op 1030 MHz

 

misschien dat het bij jullie ook zo is

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 27-11-2020 om 22:16, Sprietje zei:

Dat zou best wel eens kunnen. Ik heb de laatste weken met de CI-module met wereldbol in de tv dat als ik de tv aan zet, hij op bijv. NPO 1 aan geeft "zender gecodeerd". Als ik dan naar NPO 2 schakel heb ik wel beeld en terug naar NPO 1 heb ik ook beeld. Dit probleem voorheen nooit gehad maar gelukkig heb ik ook nog de witte CI-module. Die kan ik wel eens proberen.

 

Hoi Sprietje,

1. CDS heeft mijn oranje kaart per abuis nog niet uitgezet. (ik heb CDS opgezegd).

2. Ik gebruik de witte CI.

 

Het probleem "zender gecodeerd" en dat ie later aanspringt heb ik al jaren, ook toen ik de wereldbol CI gebruikte;

Het "probleem" had ik nooit toen ik de softcam of een Aston CI gebruikte.

 

Ik stoor me er niet aan, na een paar tellen heb ik beeld en geluid.

Het gebeurt alleen als ik direct mijn ontvanger opstart op een CDS-zender.

 

Staat mijn schotel op de 28,2E of 28,5E -waar ik het vaakst naar kijk op de FTA zenders- staat uitgericht heb ik uiteraard dit fenomeen niet.

 

Als ik dan mijn schotel draai naar de 23,5E naar een CDS zender heb ik dat fenomeen niet.

 

Maar waar het op neer komt: als je je ontvanger direct op een CDS zender opstart, krijg je eerst de melding "gecodeerd", je wacht even en je hebt beeld en geluid; daarna kan je gewoon zappen en krijg je die melding "gecodeerd" niet meer.

 

In ieder geval ben ik blij dat ik CDS heb opgezegd; dit bedrijf heeft me klauwen met geld gekost (nieuwe ontvangers, nieuwe CI's en kaarwissels).

 

Ik kijk nu bijna al een jaar gratis naar CDS omdat die mogelijk er voor mij is, maar ik kijk voornamelijk naar Investigation Discovery via KPN, en mijn schotel gebruik ik hoofdzakelijk om de FTA Engelse zenders te kunnen ontvangen (zoals The Horror Chl en al die Sony zenders etc etc)

 

  • Like 1

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, D-box zei:

Het "probleem" had ik nooit toen ik de softcam of een Aston CI gebruikte.

het is wat met de namen....

280px-AstonCam.jpg

Conditional Access Module

 

volgens wiki is dit een CAM: https://nl.wikipedia.org/wiki/Conditional_access_module

Het geheel van de CAM met smartcard kan geplaatst worden in een Common Interface slot van een DVB-ontvanger.

Het is de gebruikte CAM die zorgt voor de storing en niet de CI+ want die zijn volgens mij allemaal gelijk...

 

aangepast door wanderer

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @wanderer

Die Common Interfase van Aston  dual 1.07 met de versie 2.26 heb ik.

Met die CI kreeg ik nooit de melding " Gecodeerde Zender".

 

Ook toen ik nog met mijn softcam 02.55.01 T-A van Kampfrollie werkte had ik die melding niet.

 

Maar met zowel met de CI van M7 (Werelbol afbeelding) versie 3.03.013 ( Dit is dus de gewone CDS-module met P/N 910050). alsmede met de witte CI+ van M7/CDS krijg ik die melding wel.

 

Ik trek me er niks vanaan, na een paar tellen springt de gekozen  zender gewoon aan.

 

P.S.

En trouwens, een CAM is heel wat anders dan een CI;

In een CAM kan je geen kaart steken, er loopt een kabel vanuit die CAM naar een kaartlezer;

Maak maar eens bv een Nokia 9200/9500 open dan zie je wat ik bedoel.

 

Groetjes man,

D-box

aangepast door D-box
aanvulling

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
14 uren geleden, D-box zei:

P.S.

En trouwens, een CAM is heel wat anders dan een CI;

In een CAM kan je geen kaart steken, er loopt een kabel vanuit die CAM naar een kaartlezer;

Maak maar eens bv een Nokia 9200/9500 open dan zie je wat ik bedoel.

 

Wanneer ik mij niet vergis:

 

CAM is de afkorting van conditonal access module, met andere woorden het losse module waar je de kaart in steekt.

 

CI staat voor common interface, de connector en de sleuf in de ontvanger, waar je het module insteekt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, ceesv zei:

 

Wanneer ik mij niet vergis:

 

CAM is de afkorting van conditonal access module, met andere woorden het losse module waar je de kaart in steekt.

 

CI staat voor common interface, de connector en de sleuf in de ontvanger, waar je het module insteekt.

zie mijn link naar wiki....

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, Een CAM is/was een losse module met PCMCIA connector die verbonden was met het mainboard. Inderdaad zoals in de oude d-Box1 AKA Nokia 9500. Er kon geen kaart in en was ook niet extern programmeerbaar...

Een Common Interface is een CAM/kaartlezer combinatie. Er kan een smartcard in en kan extern en/of OTA geprogrammeerd worden. De CI is als standaard geadopteerd en kan in iedere ontvanger met CI-slot werken..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Mimisiku zei:

Nee, Een CAM is/was een losse module met PCMCIA connector die verbonden was met het mainboard. Inderdaad zoals in de oude d-Box1 AKA Nokia 9500. Er kon geen kaart in en was ook niet extern programmeerbaar...

Een Common Interface is een CAM/kaartlezer combinatie. Er kan een smartcard in en kan extern en/of OTA geprogrammeerd worden. De CI is als standaard geadopteerd en kan in iedere ontvanger met CI-slot werken..

heb je de wiki gelezen??

 

aangepast door wanderer

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank @Mimisiku

Voor de verduidelijking.

 

Jij hebt volkomen gelijk.

 

Groetjes,

D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

CAM is gewoon de afkorting van C onditional A ccess M odule. Niets meer dan het onderdeel wat de decodering voor zijn rekening neemt.

Die kan in diverse technische uitvoeringen geleverd worden...

 

Feitelijk zijn gecertificeerde ontvangers met gesloten software ontvangers met een softCAM. Gesloten en niet voor de gebruiker toegankelijk. Ondersteunen alleen de door de provider gebruikte encryptiestandaard.

 

CAM module zoals in de oude dBoxen

CI module (met kaartlezer)

 

@wanderer

Die WiKi is dus gewoon foutief! En waarschijnlijk door iemand ingevoerd die de eerste generatie CAM's nooit heeft meegemaakt... Een WiKi heeft niet altijd gelijk...

 

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@wanderer

 

Degene die dit geschreven heeft op Wiki had er onvoldoende verstand van (kan gebeuren toch?)

Ik ben niet op dit board om te strijden, daar heb ik geen zin in.

Maak maar eens een oude Nokia 9200/9500 open dan zie je wat ik bedoel.

Ik heb mijn oude Nokia 9200 gekocht bij een bedrijf in Urk, daar waren ze vergeten een CAM in te stoppen, ik ben toen teruggegaan naar die winkel, ze hadden die duitse CAM niet meer, en ik kreeg een Italiaanse CAM.

Die heb ik toen in de 9200 geplaatst.

Je kan er echt geen kaart insteken.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, wanderer zei:

heb je de wiki gelezen??

wanderer,

natuurlijk hebben we die gelezen en sommigen hebben zelfs de desbetreffende CI-Cam zelf geprogrammeerd en/of firmware aangepast

Aston CI-Cam's konden niet allemaal worden geupgrade naar de firmware versie die je noemde

En op bepaald moment stopte ook de OTA upgrade en kon men alleen nog per PCMCIA upgraden met de juiste .bin file van Aston.

 

Maar ik betwijfel of de storingen enkel aan onze hardware ligt.

pcmcia.jpg

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

200px-Common-interface-commune-dvb-coshi

DVB-ontvanger met Common Interface, in de voorgrond een losse Conditional Access Module waar dan de card ingestoken wordt....duidelijker kan ik het niet maken en ja er was en is nog steeds spraakverwarring ....

Uit de wiki:

Een Common Interface (CI) is een sleuf in een digitaal televisietoestel of settopbox waarin een uitbreidingsmodule kan worden geplaatst. De Common Interface wordt voornamelijk gebruikt voor het plaatsen van een ontsleutelingsmodule voor betaaltelevisie. In de Europese Unie moet elk op de markt gebracht digitaal televisietoestel met een beelddiagonaal van meer dan 30 cm beschikken over minstens één Common Interface.[1] De Common Interface is afgeleid van de PCMCIA-sleuf zoals deze in notebooks wordt gebruikt.

aangepast door wanderer

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...