Ga naar inhoud


storing op NL 2 en 3 en SBS6 ??


Satfreaked

Aanbevolen berichten

  • Moderator

@dirk044, zo te horen in jouw geval zal je schotel goed staan.

Maar er kunnen ook schotels na de storm verdraaid zijn.

 

Ik heb gisteravond de gehele avond Veronica gekeken, maar geen haperingen kunnen waarnemen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het probleem speelde ook op zaterdag, zondag was het probleem weer weg.

Dat het niet aan de schotel instelling kan liggen lijkt me wel duidelijk want schakelde ik over naar een andere zender dan was deze probleemloos, alleen Veronica gaf beeld alsof je middenin een enorme regenbui zit.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren avond wilde ik een film bekijken op VIJF (TVV), en het was niet te doen, 3X beeld volledig stil in 7 min. tijd.

Dan maar een andere film opgezet VTM3 en hierop perfect beeld geen ENKELE storing, ook geen blokjes, niets, alles perfect!

Dus dat verhaal van die ijskristallen en of zonne wind vergeet dat maar, want dan zouden ALLE kanalen aangetast moeten zijn.

En 5G masten is al helemaal uit den boze, ik woon in een klein dorpje in Spanje, ZONDER 5G masten.

Signaal sterkte op 14.2, refresh tijden ook OK, schotel nog perfect uitgelijnd (10 dagen geleden) neen hier is iets anders aan de hand?

Eerst had ik ook van die kleine blokjes onderaan het scherm ± 10 dagen gelden, vandaar dat ik mijn schotel opnieuw uitgelijnd heb.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mutant HD-2400, TVV-abbo.

 

Trouwens deze middag net voor 12h00 weeral zo'n enorme storing gezien. 

Hierna nog 10 minuten gekeken tot het eeinde van Father Brown.  Die 10 minuten waren wel goed.

 

De storingen zijn wel zo duidelijk dat zelfs mijn echtgenote erover begint te zeuren.  Zij beweert (ik kijk nl. bijna nooit naa BBC-entertainment) dat de storingen wel in ieder programma zitten, maar meestal beperkt zijn tot 1 of 2 storingen per aflevering.

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag vastgesteld dat M7 een grondige reshuffle van de Tsjechische kanalen doorgevoerd heeft.  Waarvan een deel op onze transponders zitten.

Zou dit wat met de storingen te maken kunnen hebben?

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds een klein uurtje zijn diverse zenders uitgevallen, een deel kan ik nog ontvangen.

 

Geen NPO1, wel 2, geen 3, diverse commerciële zenders, het gaat weer lekker bij CDS.

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb ik ook zojuist geconstateerd, alleen op 12187-H

CAHORS Big BiSat met Twin LNB's 5xRELOOK RE-T1EC & 3xVENTON Rocket EXL-T 

op 8 Satellieten:  05.0˚W / 04.8˚E / 09.0˚E / 13.0˚E / 16.0˚E / 19.2˚E / 23.5˚E / 28.2˚E

PANASONIC OLED TX-65JZW984 4K UHD / VU+ SOLO-4K UHD / VANTAGE 8000-S HD

Latitude: 52.2933 / Longitude: 4.9827 / AVATAR: IntelSat bij Langendorf (D) Foto 01 Sept. 2010

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gezien het tijdstip.

 

Onderhoud?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze toch bezig zijn, misschien de TP op 19 oost is omzetten naar DVB-S2/8PSK  met FEC 3/4  dan hebben ze "graties" 15 Mbit er bij de transponders op 23 oost ook naar FEC  3/4 dan hebben ze daar ook 24 Mbit er bij.

 

Tel uit je winst.... bijna een hele transponder er bij verdiend door wat instellingen te wijzigen. Kunnen ze eindelijk wat zenders in HD doorgeven. Stel je voor dat ze is met de tijd mee gaan.

aangepast door Codx
  • Like 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...