Ga naar inhoud


storing op NL 2 en 3 en SBS6 ??


Satfreaked

Aanbevolen berichten

Dat kan maar dan hebben ze er duizenden klagende abonnees er bij die met een regenbui die zenders niet meer kunnen ontvangen en ja, Canal Digitaal heeft altijd gezegd dat een schotel van 60cm groot genoeg is. Bovendien moeten ze de footprint dan ook aan passen want in het noorden en zuiden van Europa zullen ook mensen gaan klagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uren geleden, Codx zei:

Als ze toch bezig zijn, misschien de TP op 19 oost is omzetten naar DVB-S2/8PSK  met FEC 3/4  dan hebben ze "graties" 15 Mbit er bij de transponders op 23 oost ook naar FEC  3/4 dan hebben ze daar ook 24 Mbit er bij.

 

Tel uit je winst.... bijna een hele transponder er bij verdiend door wat instellingen te wijzigen. Kunnen ze eindelijk wat zenders in HD doorgeven. Stel je voor dat ze is met de tijd mee gaan.

Easy money.

47 minuten geleden, Sprietje zei:

Dat kan maar dan hebben ze er duizenden klagende abonnees er bij die met een regenbui die zenders niet meer kunnen ontvangen en ja, Canal Digitaal heeft altijd gezegd dat een schotel van 60cm groot genoeg is. Bovendien moeten ze de footprint dan ook aan passen want in het noorden en zuiden van Europa zullen ook mensen gaan klagen.

Die 60 cm was voor ontvangst in Nederland

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, Sprietje zei:

Dat kan maar dan hebben ze er duizenden klagende abonnees er bij die met een regenbui die zenders niet meer kunnen ontvangen en ja, Canal Digitaal heeft altijd gezegd dat een schotel van 60cm groot genoeg is. Bovendien moeten ze de footprint dan ook aan passen want in het noorden en zuiden van Europa zullen ook mensen gaan klagen.

 

Dat is allemaal onzin wat je nu verkondigd.  Sky Deutschland en diverse andere aanbieder vereisen toch ook een C/N van 7.9 dB en dan heb je nog genoeg slecht weer reserve,  dat mensen hun schotel niet fatsoenlijk kunnen uitrichten is hun eigen probleem, dan moeten ze het maar aan de professional overlaten  Als je de 60 cm schotel goed hebt uitgericht haal je +-11 dB C/N waarde, dat zakt op een regenachtige dag 1 dB terug maar dan heb je nog steeds geen probleem.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de EutelSat 9°E haal ik met een T64 gewoon 12,5 dB, Op de Astra 1 zelfs 13,4 dB

Met regen is het signaal zelfs op mijn T90 weg. De huidige regenbuien zijn complete zondvloeden...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Mimisiku zei:

Op de EutelSat 9°E haal ik met een T64 gewoon 12,5 dB, Op de Astra 1 zelfs 13,4 dB

Met regen is het signaal zelfs op mijn T90 weg. De huidige regenbuien zijn complete zondvloeden...

 

Je hebt gelijk, je kunt zelfs rond de 12 dB halen maar ik ben voorzichtig. Er zijn wel is buien dat het echt wegvalt maar dat komt niet zo vaak voor en dan ben ik het signaal ook op de 1,20 mtr kwijt maar bij normale regen buien merk je niks.  Mijn punt is heel simpel, ze moeten dit gewoon opwaarderen en trouwens M7 gebruikt al een transponder met FEC 3/4 waarde. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net even op EutelSat 9°E gekeken

 

 

IMG_1290.JPG

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Sprietje zei:

 

Nee, niet alleen voor Nederland, zie de footprint en die moeten ze dan veranderen, kleiner maken als ze het eerlijk willen doen.

Waar komt dat 60cm verhaal vandaan? En aan die footprint veranderd Canal digitaal helemaal niks.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die schotelmaat is nog steeds afdoende voor dat gebied. Uit de analoge tijd kwam die 60 cm namelijk ook overeen met  11-12 dB C/N  bij Astra 19,2 oost destijds.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat je geen storingen opgemerkt hebt zegt op zich niet veel.

De storingen zijn er niet op alle zenders, en zijn er ook niet de hele tijd.

Maar als ze optreden zijn ze behoorlijk storend.  Stilstaand beeld voor enkele seconden.  Waarna meerdere seconden een totaal vervormd beeld.

 

Ook ik heb op één, Canvas, VTM2 en Vier de laatste tijd geen storingen opgemerkt. 

één HD:  dagelijkse kost, Blokken en Het Journaal

VTM2: Voetbal

Canvas: Voetbal

Vier: De Slimste mens

 

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, Kabeltje87 zei:

Dat je geen storingen opgemerkt hebt zegt op zich niet veel.

De storingen zijn er niet op alle zenders, en zijn er ook niet de hele tijd.

Maar als ze optreden zijn ze behoorlijk storend.  Stilstaand beeld voor enkele seconden.  Waarna meerdere seconden een totaal vervormd beeld.

 

 

Hoe lang is dat nu al gaande? Een paar weken, een maand, langer? CD heeft toch een eigen forum? Dit moet gewoon een keer opgelost worden. Het is soms een dag of dagdeel helemaal geen probleem, maar soms om het kwartier uitval/stilstaand beeld voor een paar seconde of heel even. Aan het eind zie je even een glich en vervolgens loopt het beeld verder. Geen peil op te trekken. Hier ook op verschillende zenders/transponders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...