Ga naar inhoud


storing op NL 2 en 3 en SBS6 ??


Satfreaked

Aanbevolen berichten

kan het ook te maken hebben met welke CAM (met daarin je card) je gebruikt  bijv. die met de wereldbol, of Aston met verschillende sw, zo heb ik een aston met sw 2.22 en met 2.26, die met sw 2.22 werkt bijna altijd goed, die met sw 2.26 geeft om de haverklap problemen, vooral tijdens zappen....

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites


8 uren geleden, wanderer zei:

kan het ook te maken hebben met welke CAM (met daarin je card) je gebruikt  bijv. die met de wereldbol, of Aston met verschillende sw, zo heb ik een aston met sw 2.22 en met 2.26, die met sw 2.22 werkt bijna altijd goed, die met sw 2.26 geeft om de haverklap problemen, vooral tijdens zappen....

Volgens mij ligt hier het bewijs dat het met codering te maken heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou best wel eens kunnen. Ik heb de laatste weken met de CI-module met wereldbol in de tv dat als ik de tv aan zet, hij op bijv. NPO 1 aan geeft "zender gecodeerd". Als ik dan naar NPO 2 schakel heb ik wel beeld en terug naar NPO 1 heb ik ook beeld. Dit probleem voorheen nooit gehad maar gelukkig heb ik ook nog de witte CI-module. Die kan ik wel eens proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, astro iris zei:

Volgens mij ligt hier het bewijs dat het met codering te maken heeft.

 

Dat zap probleem heb ik hier ook. Dagen gaat het lekker vlot, maar soms ook dagen dat je langer moet wachten op beeld, soms zelfs 10 seconde, maar dan weer niet op iedere zender. Bij beelduitval iedere keer even die glitch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

27 minuten geleden, kiekiek zei:

 

Zou kunnen, maar ik heb zonder succes al meerdere softcams geprobeerd.

 

Ervan uitgaande dat je een eigen kaart gebruikt. post dan is een log van je softcam. Kun je zien wat die doet. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zie alleen nog periodiek storingen op BBC Entertainment.

 

De Nederlandse zenders zijn alweer een tijdje storingvrij.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-11-2020 om 22:16, Sprietje zei:

Dat zou best wel eens kunnen. Ik heb de laatste weken met de CI-module met wereldbol in de tv dat als ik de tv aan zet, hij op bijv. NPO 1 aan geeft "zender gecodeerd". Als ik dan naar NPO 2 schakel heb ik wel beeld en terug naar NPO 1 heb ik ook beeld. Dit probleem voorheen nooit gehad maar gelukkig heb ik ook nog de witte CI-module. Die kan ik wel eens proberen.

 

Ik heb de CI-module met wereldbol vervangen door de witte CI-module maar dat maakt geen verschil. Er blijven blokjes in beeld komen op diverse zenders waar onder RTL4 en regelmatig de melding dat de zenders niet geldig is voor je abonnement.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
59 minuten geleden, Sprietje zei:

Ik heb de CI-module met wereldbol vervangen door de witte CI-module maar dat maakt geen verschil. Er blijven blokjes in beeld komen op diverse zenders waar onder RTL4 en regelmatig de melding dat de zenders niet geldig is voor je abonnement.

Ik kan uit eigen waarneming berichten dat de afgelopen weken met een Vu+ Solo 4kmet VTi en Oscam er geen moment een melding is geweest over codering of de abo status, nog daaraan gerelateerde beeldhaperingen.

 

Er was gewoon storingvrij beeld.

Ik zie wel nog steeds storingen op BBC entertainment.

 

De storingen die sprietje beschrijft lijken verband te houden met de gebruikte ontvanger/configuratie, en worden niet door iedereen ervaren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het zou niet de eerste keer zijn dat door een verandering aan de codering Canal Digitaal ontvangers of CI modulen problemen en storingen geven die door softcam gebruikers niet worden waargenomen.

 

Of dat hier het geval is, ik kan het niet zeggen.

Is TV Drenthe nog ongecodeerd?

Zie je daar die storingen ook optreden?

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...