Jump to content

Gegevens om een schotel eens anders op te stellen.

Denisdaf
 Share
Followers 3

Recommended Posts

• Replies 36
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ja nu je het zegt weet ik het weer, in Alanya. Dan hoeft Denisdaf zich helemaal geen zorgen de maken dat er water in de schotel blijft staan want bij hem komt die nog 11 graden schuiner te staan. De l

Wat een ingewikkeld verhaal zeg, met de introductie van hoek X en hoek Y en zo, om te zeggen: dat bij 'normale' schotelstand de schotelvoorkant een elevatie heeft van de satelliet-elevatie MIN de

Posted Images

• V.I.P.

Nee waarom? Je moet de huidige lnb's in spiegelbeeld monteren en als het allemaal dezelfde lnb's zijn alleen de afstanden spiegelbeeldig instellen.

Maar waarom wil je de schotel ondersteboven gaan plaatsen? Is dat zodat die minder zichtbaar wordt of zodat die minder windvang krijgt.

Edited by Sprietje

Minder zichtbaar is een omgekeerde offset-schotel maar in twee typen situaties, heb ik ooit uitgezocht (omdat ik zelf ook ooit de onjuiste gedachte had, dat dat bijna altijd voordelig zou zijn):

1. Als de (gewoon gemonteerde) schotel nu ongeveer verticaal staat, of zelfs voorover;

2. Als de satellietsignalen ook de vloer/grond vóór de (gewoon gemonteerde) schotel kunnen bereiken (en daar dus geen ballustrade of balkonhek of zo tussen zit).

Maar deze twee situaties zijn alleen vanuit de schotelpositie gedacht; daarin is dan nog niet meegerekend, dat ook de dimensies van de (schotel)mount invloed kunnen hebben.

Groet,

A33

Ik ben blij dat mijn posts hier geen gouden gouden randje hebben.

Raar voorrecht vind ik dat namelijk, zo'n gouden randje.

Ik waardeer posts liever op de inhoud, dan op de status van de poster.

• V.I.P.

Je krijgt deze situatie bij een schotel met een offset van 26 graden die het meeste voor komt en een satelliet elevatie van 30 graden wat bij ons ongeveer gangbaar is.

- beduidend minder zichtbaar

- een stuk minder windvang

schotel op zijn kop op balcon.PNG

Edited by Sprietje