Ga naar inhoud


Geen RTL 4 bij Telenet!


Gast satellitetv

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, Tonskidutch zei:

Ja dat is ook m'n stelling, in Maastricht waar een kabelmaatschappij van de Gemeentelijke Nutsbedrijven destijds bestond was er tot de overname door Voorganger Ziggo geen BBC. Zelfs op navraag van de AFCENT en Britisch Forces die in Regio Maastricht heel veel personeel had wonen bleef de kabelraad stoicijns.

En Amsterdam waar ik jaren lang gewoond heb, was er tot 1993 geen BBC op mijn analoge UPC kabel. Als het in bijvoorbeeld Haarlem wel beschikbaar was hebben die echt geluk gehad. Het was er niet overal nationaal / landelijk dekkend gedurende een hele lange tijd.

Ik denk dat de toenmalige kabelleverancier -dat was lang vóór Telenet opgericht werd- gewoon een keuze gemaakt heeft : wel BBC en Channel 4, maar geen ITV, en die andere maakten een andere keuze.

Ik herinner mij ook dat er een veschil zat op de Duitse zenders, wij hadden ARD en ZDF, en ik geloof dat zij WDR hadden, maar weet niet meer of ze die extra hadden of dat het in de plaats van één van die 2 kwam.

Toen Telenet dan die kabelnetwerken overnam, waren er bepaalde die beter uitgebouwd waren dan andere, met dus ook meer plaats voor digitale zenders.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


26 minuten geleden, zzzzzz zei:

wij hadden ARD en ZDF, en ik geloof dat zij WDR hadden

 

Ik kan me de brieven nog herinneren die ik en mijn kennissen aan die "kabelraad" stuurden.

Met heel veel politieke meningen van de kabelraad over welke zender er in het pakket moesten waren helaas de kijkers dus toch de dupe gezien de bandbreedte die ter beschikking stond.

Veel RTBF zenders, SWF en Muziekzenders werden plots gereduceerd opdat RAI 1 en een Turkse zenders daarvoor in de plaats konden komen als vertegenwoordiging van de buitenlandse gastarbeider. 

Voortschrijdende techniek maakte meer zenders mogelijk en in een hogere beeld en geluid kwaliteit.

 

En alle andere commerciëlen hebben verder de bandbreedte opgesoupeerd bij de Kabel maatschappijen.

 

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Tonskidutch zei:

 

Ik kan me de brieven nog herinneren die ik en mijn kennissen aan die "kabelraad" stuurden.

Met heel veel politieke meningen van de kabelraad over welke zender er in het pakket moesten waren helaas de kijkers dus toch de dupe gezien de bandbreedte die ter beschikking stond.

Veel RTBF zenders, SWF en Muziekzenders werden plots gereduceerd opdat RAI 1 en een Turkse zenders daarvoor in de plaats konden komen als vertegenwoordiging van de buitenlandse gastarbeider. 

Voortschrijdende techniek maakte meer zenders mogelijk en in een hogere beeld en geluid kwaliteit.

 

En alle andere commerciëlen hebben verder de bandbreedte opgesoupeerd bij de Kabel maatschappijen.

 

Hier in Vlaanderen waren er geen kabelraden, dus de enige inspraak die je had was je abonnement opzeggen, of met zo'n harkantenne kijken.

Nu ja, is het zo anders op satelliet?

Als ik zie hoe vaak zenders uit het TVV of CD aanbod roteren, dan heb ik niet de indruk dat het fundamenteel anders is, zij beslissen wat er in je pakket zit.

De FTA zenders (BBC, Duitse, etc.) zijn interessant, maar ook daar heb ik als kijker geen zegje wat ermee gebeurt, of ze ongecodeerd blijven, of ze van satelliet veranderen, etc.

Zo vond ik het een paar jaar geleden erg spijtig dat Euronews die ene zender met een heel pak geluidssporen omzette naar een eentalig Engelse, andere bleven nog wel beschikbaar maar verhuisden vaak naar andere satellieten (zoals de Portugese versie, die nu op Hispasat zit, en bovendien nu ook gecodeerd is...).

Vreemd, want op internet kun je die wel gratis streamen, die auteursrechten blijven toch iets vreemds.

Of de Spaanse openbare zenders (TVE internacional, de radiozenders die erbij horen) die al een paar keer tussen Hotbird en Astra1 wisselden, en nu op een zwakkeere transponder zitten dan vroeger, zodat ik ze niet meer kan ontvangen.

Ik geniet dus van wat erop zit, en binnen dat gedeelte, van wat ik kan ontvangen, maar inspraak, neen, die is er niet.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

En al dit omdat RTL 4 niet op Telenet zit.. Persoonlijk zou ik zeggen: "wees blij". Hier zijn we wel met deze zender (o.a.) "gezegend".. Van mij mag liever vandaag dan morgen die hele commerciële toren omvallen! Als consument wordt je uitgekleed én verplicht reclame kijken!! Deze commerciëlen moesten het hebben van de reclame inkomsten en mochten alleen via de Luxemburgse constructie uitzenden. Inmiddels hebben ALLE omroepen de betaalconstructie begrepen en als 'God's sent' met open armen ontvangen. Volledig geïntegreerd in de nationale omroepbestellen. Als senior alles wel een beetje gezien.. Ik pleit voor meer kwalitatieve programma's i.p.v. 'Emo-pulp' van de commerciëlen. Wie zit er te wachten op de ellendevan een ander. En dan die soaps waar geen eunde aan komt.

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, Mimisiku zei:

En al dit omdat RTL 4 niet op Telenet zit.. Persoonlijk zou ik zeggen: "wees blij". Hier zijn we wel met deze zender (o.a.) "gezegend".. Van mij mag liever vandaag dan morgen die hele commerciële toren omvallen! Als consument wordt je uitgekleed én verplicht reclame kijken!! Deze commerciëlen moesten het hebben van de reclame inkomsten en mochten alleen via de Luxemburgse constructie uitzenden. Inmiddels hebben ALLE omroepen de betaalconstructie begrepen en als 'God's sent' met open armen ontvangen. Volledig geïntegreerd in de nationale omroepbestellen. Als senior alles wel een beetje gezien.. Ik pleit voor meer kwalitatieve programma's i.p.v. 'Emo-pulp' van de commerciëlen. Wie zit er te wachten op de ellendevan een ander. En dan die soaps waar geen eunde aan komt.

Je kunt mensen niet dwingen voor kwaliteit te gaan.
Opera mag dan hoogstaander zijn dan veel simplistische moderne muziek, maar toch heeft die laatste meer populariteit.
En hoogstaande literatuur kan dan beter zijn dan stationsromannetjes, maar toch zijn die laatste erg populair.
Feit is dat je toch zelf wel beslist op welke zender je afstemt, niemand verplicht mij dus om VTM te kijken of net BBC Two.
En die soaps, die vind je toch wel op openbare zenders ook, denk aan Thuis, Neighbours.
Er zijn ook programma's die wisselen tussen commerciële en openbare zenders, denk aan De Slimste Mens ter Wereld (één en Vier), Rad van Fortuin (nog begonnen op de BRT), De Ideale Wereld (ook een tijdje op Vier gezeten), De Mol (begonnen op de VRT, herstart op Vier).
Het is dus niet zo dat de openbare altijd kwaliteit brengt, en de commerciële altijd pulp.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Hoppetabenjamin zei:

Belgische vrienden kijken via mijn account naar Nederlandse tv en ik via hun account en yeloplay app naar de Vlaamse tv. Zo delen wij ook mijn videoland met hun Netflix. Gaat prima. 

Voor jou account van je Nederlandse TV betaal je natuurlijk ook iets.

Het aandeel voor die ene zender is niet te herleiden naar een telenet abonnement prijs verhoging mocht telenet RTL4 ooit erbij willen zetten.

Het is behelpen als je iets wilt.

 

ben het eens met Mimisiku, inzake de pulp; en de slimste Mens is dus na enkele afleveringen weer geen slimste Mens :grin:

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...