Ga naar inhoud


Geen RTL 4 bij Telenet!


Gast satellitetv

Aanbevolen berichten

Door de providers die de BBC in het pakket hebben.

En auteursrechten worden voor iedere inwoner van een land betaald.

EDIT: Het is dus niet zo dat de Britten voor ons schotelkijkers betalen.

aangepast door Satneef

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites


47 minuten geleden, Satneef zei:

Door de providers die de BBC in het pakket hebben.

En auteursrechten worden voor iedere inwoner van een land betaald.

EDIT: Het is dus niet zo dat de Britten voor ons schotelkijkers betalen.

BBC Four HD bijvoorbeeld?

Die zit hier niet op de kabel, wel op satelliet.

En als ik mijn kabel opzeg, kan ik nog altijd kijken naar die satelliet zender, dus het lijkt mij niet dat het een voor het ander betaalt.

Idem ditto met de Duitse zenders, ik ontvang er een pak op satelliet, en slechts een paar op kabel.

Kan moeilijk zijn dat die paar op kabel waar auteursrechten voor betaald worden, compenseren voor dat grote aantal die op satelliet te zien is.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgezien wat hierboven aangehaald is, zal Telenet niet happig zijn om rtl4 toe te voegen.

Telenet is eigenaar van Vier/Vijf/Zes.  Ze gaan die nooit rechtstreekse concurrentie aan doen.  Tenzij ze verplicht worden (wat zeer onwaarschijnlijk is)

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-12-2020 om 13:27, zzzzzz zei:

BBC Four HD bijvoorbeeld?

Die zit hier niet op de kabel, wel op satelliet.

En als ik mijn kabel opzeg, kan ik nog altijd kijken naar die satelliet zender, dus het lijkt mij niet dat het een voor het ander betaalt.

Idem ditto met de Duitse zenders, ik ontvang er een pak op satelliet, en slechts een paar op kabel.

Kan moeilijk zijn dat die paar op kabel waar auteursrechten voor betaald worden, compenseren voor dat grote aantal die op satelliet te zien is.

Laatst had ik een gesprek met mijn internetprovider en die vroeg mij waarom ik geen tv had bij mijn internet. Toen ik hem zei, als jullie mij de zenders die ik via satelliet ontving kon geven, dan wil ik wel tv afnemen. De man schudde hopeloos van nee, dat kunnen wij niet, einde gesprek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, astro iris zei:

Laatst had ik een gesprek met mijn internetprovider en die vroeg mij waarom ik geen tv had bij mijn internet. Toen ik hem zei, als jullie mij de zenders die ik via satelliet ontving kon geven, dan wil ik wel tv afnemen. De man schudde hopeloos van nee, dat kunnen wij niet, einde gesprek.

Ik denk dat dat klopt, BBC Four en BBC Three hebben nog op de kabel gezeten, die zaten in een extra pakket.

Met het verdwijnen van BBC Three van satelliet (werd een internetzender) zijn ze beiden van de kabel gehaald.

Dat was ook iets met uitzendrechten, als ik mij goed herinner.

Het geen de BBC ervoor wilde hebben, zal teveel geweest zijn, of ze boden het internationaal niet meer aan, dat kan ook.
Was het niet zo dat ze in de plaats BBC Entertainment aanboden?
Dat zit wel op de kabel, maar bekijk ik nauwelijks.

Ik kijk nog wel regelmatig eens BBC Four op satelliet, maar het is wel serieus verminderd in vergelijking met vroeger, tegenwoordig draaien ze daar veel oudere muziek (jaren '70, '80).

Mij interesseren meer de documentaires en internationale films die ze er soms nog op draaien.

 

 

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Channel 4 heeft hier ooit 1 of 2 jaar op de kabel gezeten, maar dat is heel lang geleden, nog voordat het Telenet werd, nog voordat het MixtICs was.

Moet zijn dat het niet genoeg bekeken werd, of dat ze teveel auteursrechten moesten betalen, of een combinatie van beide.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, zzzzzz zei:

Channel 4 heeft hier ooit 1 of 2 jaar op de kabel gezeten, maar dat is heel lang geleden, nog voordat het Telenet werd, nog voordat het MixtICs was.

Moet zijn dat het niet genoeg bekeken werd, of dat ze teveel auteursrechten moesten betalen, of een combinatie van beide.

mocht toen niet meer omdat de analoge overeenkomst verlopen was en ze digitaal niet meer mochten doorsturen, 

was toen uitzonderlijk in west Vlaanderen alleen te bekijken doordat ze dicht bij de ontvangst antenne analoog zaten in het verre hoekje in west Vlaanderen en ze die daardoor konden doorsturen, misschien dat het digitaal ook niet meer kon, maar de rechten speelden ook toen mee.

was een rare overeenkomst, kon enkel in west Vlaanderen, in de andere gebieden was er enkel BBC1 en 2 analoog te krijgen.

bij zeer speciale weersomstandigheden kon je wel soms eens op de analoge kabel andere zenders zien van uit de uk als die van de BBC uit stond of interferentie was van een andere uk zenders op dezelfde freq.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, digitaal kijker zei:

mocht toen niet meer omdat de analoge overeenkomst verlopen was en ze digitaal niet meer mochten doorsturen, 

was toen uitzonderlijk in west Vlaanderen alleen te bekijken doordat ze dicht bij de ontvangst antenne analoog zaten in het verre hoekje in west Vlaanderen en ze die daardoor konden doorsturen, misschien dat het digitaal ook niet meer kon, maar de rechten speelden ook toen mee.

was een rare overeenkomst, kon enkel in west Vlaanderen, in de andere gebieden was er enkel BBC1 en 2 analoog te krijgen.

bij zeer speciale weersomstandigheden kon je wel soms eens op de analoge kabel andere zenders zien van uit de uk als die van de BBC uit stond of interferentie was van een andere uk zenders op dezelfde freq.

Ja, ik meen mij te herinneren dat dat iets te maken had dat je met een analoge antenne die Britse zenders kon oppikken of zo, maar alleen op een aantal kilometer van de kust, en alleen bij helder weer, en dan mocht men het ook op de kabel zetten (mits betalen van auteursrechten).

Het enige programma dat ik mij uit die tijd herinner was "Countdown", een Engelse "Des Chiffres et des Lettres", met ook iedere keer een anagram dat je moest vinden : "Countdown's Conundrum", blijkbaar bestaat het programma nog altijd, maar zijn ze al een aantal keer van presentator veranderd.

https://en.wikipedia.org/wiki/Countdown_(game_show)

 

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

was een mooie tijd de analoge tv tijd met de antenne's, de antenne in dichtste puntje aan de zee werd dan gebruikt voor de ontvangst van de engelse zenders om door te geven aan elk zendstation, voor BBC zo indertijd, tot eind jaren 80 begin jaren 90, heb nog nachten gekeken naar de andere engelse zenders die toen de freq van de BBC overnamen door die inferentie storingen, of soms zenders uit andere landen dat dan opeens daarop te zien waren.

na enkele jaren in de jaren 90 kwamen dan de satelliet op voor deze zenders van BBC en gingen ze over op satelliet ontvangst naar de kabel kop stations.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Destijds in Westende op vakantie 1972 konden we zomaar plots BBC en allemaal ontvangen, soms wat ruis en sneeuw ertussen door, maar toch mooi analoog.

Miljaar wat heb ik lang moeten wachten weer BBC te kunnen kijken. Zelfs in de 80+90tiger jaren was het nergens op Nederlandse kabel. (een uitzondering daargelaten)

Pas toen ik een schotel nam in 2003 had ik ook weer BBC. Daarna pas volgden allerlei kabel maatschappijen ook.

 

Maar het is bij jullie toch bekend dat wij dit niet via satelliet behoren te ontvangen! Helaas kunnen ze de Beam niet dusdanig beperken opdat we niets meer ontvangen.

De spotbeams belemmeren natuurlijk iets meer maar daar gaat de doorsnee commerciële Britse zender natuurlijk niet aan beginnen.

 

Ik weet niet wat Boris nog voor invloed overhoudt maar we zullen moeten afwachten of ze achter de betaalmuur gaan.

 

 

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

in 1972 heeft men de eerste tv kabels gelegd in de regio Brugge-Wvl. eind 1974 konden wij in de buurgemeente Oostkamp, waar ik woonde, kabeltelevisie kijken. 

de regio Zeebrugge en Oostende konden als dichtste het eerste het tv signaal van de Britse zenders oppikken en later doorstralen naar het binnenland. voor de ontvangst hadden we wel een convertor nodig dat bovenop het tv toestel werd geplaatst met keuze van A-Z. In 1975 kwam ITT Schaub Lorenz met een tv op de markt waar een dergelijke convertor was ingebouwd, waardoor men rechtstreeks kon 'zappen' op de tv zelf. de uitzendingen van de Britse zenders werden blijkens dit krantenbericht van 19.12.1974 als "proefuitzendingen' beschouwd, doch de ontvangst van BBC 1 en 2  is steeds mogelijk gebleven. ITV en Channel 4  zijn naar verluidt om auteursrechterlijke redenen van de kabel verdwenen na vele jaren. In Oostende en bij uitbreiding ook in de kustprovincie is er zelfs een petitie geweest omdat veel 'aangespoelde' Britten hun favoriete soap 'Coronation Street' niet meer konden zien. 

 

tevewest19.12.1974.JPG

aangepast door DANYSAT
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds 1973 hebben we hier kabel.

NED 1

NED 2

VRT 1

VRT 2

ARD

ZDF

BBC 1

BBC 2

 

Later volgde

 

SKY Channel

RAI Uno

TV 5

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hadden toch ook al in de jaren '70 BBC via de kabel, ik herinner mij nog dat de technieker kwam, wij hadden toen een Barco toestel, wit van kleur met zwarte druktoetsen.

Een afstandsbediening was er nog niet.

Hij moest iets extra inbouwen, opdat we meer zenders zouden kunnen benutten (de helft van de knopjes deed anders niets).

Nadien konden we heel wat extra zenders ontvangen, waaronder dus de BBC.

Het was een wonderlijke tijd, plots kon ik bijna alle zenders van het TV programma uit de krant ontvangen.

Niet allemaal, want er waren regionale verschillen, volgens de kabelaanbieder waar je bijhoorde, zo hadden wij later eventjes Channel 4, terwijl het een paar kilometer verder ITV was.

Van een schotel hadden we nog nooit gehoord, en het leek alsof we nu echt "alle" zenders konden ontvangen.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, zzzzzz zei:

Niet allemaal, want er waren regionale verschillen, volgens de kabelaanbieder waar je bijhoorde, zo hadden wij later eventjes Channel 4, terwijl het een paar kilometer verder ITV was.

Ja dat is ook m'n stelling, in Maastricht waar een kabelmaatschappij van de Gemeentelijke Nutsbedrijven destijds bestond was er tot de overname door Voorganger Ziggo geen BBC. Zelfs op navraag van de AFCENT en Britisch Forces die in Regio Maastricht heel veel personeel had wonen bleef de kabelraad stoicijns.

En Amsterdam waar ik jaren lang gewoond heb, was er tot 1993 geen BBC op mijn analoge UPC kabel. Als het in bijvoorbeeld Haarlem wel beschikbaar was hebben die echt geluk gehad. Het was er niet overal nationaal / landelijk dekkend gedurende een hele lange tijd.

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...