Ga naar inhoud


Geen RTL 4 bij Telenet!


Gast satellitetv

Aanbevolen berichten

13 minuten geleden, zzzzzz zei:

Inderdaad, het is een radiozender van de Belgische Duitstalige Gemeenschap, is ook op internet te beluisteren.

Ik oefen graag mijn talen wat, en "Die Presseschau" is het persoverzicht van alle kranten hier (Nederlands-, Frans- en Duitstalig), dus het is nog nuttige informatie ook.

https://brf.be/meinung/presseschau/

 

Zij hebben ook een TV omroep, maar die zal enkel op de Waalse kabel zitten, denk ik.

 

idd, in Luik, Verviers, Eupen en Sankt Vith ;) 

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites


19 uren geleden, astro iris zei:

Ik kijk dagelijks naar het RTL 4 Nieuws en Buienradar weerbericht.

geïnformeerd blijven helpt, maar jij @astro iris, hebt dus geen probleem omdat je via satelliet kijkt met andere abonnementen

mijn commentaar over de rechten en doorgave van zenders blijft echter zoals boven reeds geschreven.

 

ik wens iedereen het recht op vrije informatie vergaren zonder abonnementen te moeten af sluiten.

zo begon ik op dit forum en met satelliet 2002 omdat het een principe is, een beginsel dat helaas ook alweer heel wat jaren geleden verkocht is aan de marktpartijen en door de overheden gefaciliteerd is geworden.

 

Maar er is nogal wat Maaswater voorbij gevloeid.

De EU basis intentie voor het grenzenloos kunnen kijken op je eigen apparatuur is door nieuwe EU parlementsleden gewoon genegeerd.

Je zou kunnen denken dat men hier een stap voorwaarts is gegaan en ook weer twee stappen terug t.o.v. 2002

 

 

 

aangepast door Tonskidutch

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Tonskidutch zei:

geïnformeerd blijven helpt, maar jij @astro iris, hebt dus geen probleem omdat je via satelliet kijkt met andere abonnementen

mijn commentaar over de rechten en doorgave van zenders blijft echter zoals boven reeds geschreven.

 

ik wens iedereen het recht op vrije informatie vergaren zonder abonnementen te moeten af sluiten.

zo begon ik op dit forum en met satelliet 2002 omdat het een principe is, een beginsel dat helaas ook alweer heel wat jaren geleden verkocht is aan de marktpartijen en door de overheden gefaciliteerd is geworden.

 

Maar er is nogal wat Maaswater voorbij gevloeid.

De EU basis intentie voor het grenzenloos kunnen kijken op je eigen apparatuur is door nieuwe EU parlementsleden gewoon genegeerd.

Je zou kunnen denken dat men hier een stap voorwaarts is gegaan en ook weer twee stappen terug t.o.v. 2002

 

 

 

Ooit verwoorde een collega dit zo, alleen de zon komt voor iedereen gratis op, de rest is allemaal buisiness....jammer.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, astro iris zei:

Ooit verwoorde een collega dit zo, alleen de zon komt voor iedereen gratis op, de rest is allemaal buisiness....jammer.

Lijkt dan ook een iets langere versie van het spreekwoord "Voor niets gaat de zon op."

Hetgeen voor jou gratis is, wordt overigens door iemand anders betaald.

Wij kunnen dan wel gratis de BBC zien op satelliet, de Britten betalen wel een pak hiervoor.

 

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, astro iris zei:

Dat heet dan buisiness en dat is jammer voor de gebruiker.

Dat is wat ruimer dan business, natuurlijk.

Iedereen moet zijn brood verdienen.

Je hoeft geen eigen zaak te hebben om betaald te willen worden voor je werk.

En ook journalisten, technici, decorbouwers, ... moeten betaald worden.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, zzzzzz zei:

En ook journalisten, technici, decorbouwers, ... moeten betaald worden.

dat klopt

 

maar jij weet niet wat voor bijdrage wij Nederlandse belasting betaler aan deze commerciële zender kwijt zijn per belastingbetaler

de doorgifte van die zender aan een Belgische TV provider moet dus gecompenseerd worden en terecht.

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

dat klopt

 

maar jij weet niet wat voor bijdrage wij Nederlandse belasting betaler aan deze commerciële zender kwijt zijn per belastingbetaler

de doorgifte van die zender aan een Belgische TV provider moet dus gecompenseerd worden en terecht.

Tuurlijk, ik pleit er niet voor om alles "gratis" te geven, of de Nederlandse belastingbetaler dubbel en dik te betalen om het dan gratis te geven aan het buitenland.

Ik ben als Vlaming ook totaal geen vragende partij voor die Nederlandse commerciële zenders, wil men die op de kabel en op Proximus (IPTV) in een extra betaalpakket aanbieden, geen probleem.

Als dat niet gebeurt, kan ik alleen concluderen dat er te weinig vraag naar is.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

je zult maar pech hebben en geboren worden aan de verkeerde zijde van een grens..................................... pff

de EU zou eigenlijk geen enkele grenzen in die binnenmarkt mogen hebben.

zo nog maar eens waar het om te doen is. (in de ijdele hoop dat allen dat principe eerbiedigen)

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-12-2020 om 20:17, zzzzzz zei:

Wij kunnen dan wel gratis de BBC zien op satelliet, de Britten betalen wel een pak hiervoor.

Er worden wel degelijk door ons auteursrechten betaald voor de BBC!

Of dat ook voor de overige zenders op de satelliet geldt weet ik eigenlijk niet.

Feit is wel dat de zenders er zelf voor kiezen om ongecodeerd te gaan uitzenden.

Ze zijn dit gaan doen om dat ze dan goedkoper uit zijn als dat ze gecodeerd via Sky uitzenden.

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Tonskidutch zei:

@Satneef,

dat mag je ons dan wel eens als feiten check nader toelichten.

Dus wij betalen mee aan een FTA satelliet transmissie van BBC?

Dat wil ik ook wel eens uitgelegd zien.

Op satelliet kijk ik enkel FTA.

Hoe betaal ik dan auteursrechten aan de BBC?

Op mijn kabelabonnement betaal ik wel voor de BBC, maar mocht ik dat niet hebben, dan zou ik volgens mij geen auteursrechten betalen voor de BBC  (zelfde verhaal voor ARD en ZDF overigens).

  • Like 1

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...