Ga naar inhoud


Geen RTL 4 bij Telenet!


Gast satellitetv

Aanbevolen berichten

Gast satellitetv

RTL4 bestaat nu 30 jaar en nog steeds na 30 jaar geen commercieel Nederlandse zenders te ontvangen via telenet! In 1989 werd een mediadecreet goedgekeurd in Belgie om de vlaamse commercieel zenders het alleenrecht te geven om uit te zenden in Belgie via de kabel. Nochtans staan RTL TVI en RTL Germany ook op de kabel die ook commercieel zenders zijn! 

 

Via satelliet is het geen enkel probleem om RTL4 in heel Europa te ontvangen dus ook in Belgie! Er wordt sedert 2016 geen Nederlandse bankrekeningnummer of Nederlands adres meer gevraagd.

Ikzelf heb dus ook een officieel abonnement op RTL4 via Canal Digitaal via Satelliet. Telenet sluit zichzelf dus uit en biedt deze zenders niet aan. Bovendien kan je ook in Nederland kijken naar VTM,

via een abonnement bij tv Vlaanderen, wat ook in heel Europa te ontvangen is! 

 

 

aangepast door satellitetv
Link naar reactie
Delen op andere sites


hoeveel keer ga je dit nog posten, we weten het ondertussen al wel, 

de Waals RTL en Duitse RTL zullen nooit zoveel kijkers hebben in Vlaanderen omdat het andere talen zijn, een RTL4 zal daardoor veel meer kijkers hebben als dit op de kabel komt dan een VTM en dan zou het niet commercieel en serieus zijn om een VTM in Vlaanderen te laten bestaan, oneerlijke concurrentie, ook de reclame gelden zouden dan meer kosten aan de reclame makers omdat het uitzendgebied groter is, daardoor ook deels omdat bepaalde reclame in Vlaanderen niet mogelijk is omdat het niet bestaat hier.

het is niet zo simpel allemaal zoals jij denkt.

en iemand in Vlaanderen die een Canal digitaal abbo neemt zal in veel mindere mate zijn dan de klanten via proximus of telenet of orange.

de schotel die je moet hangen is in vele plaatsen een probleem doordat die niet mag aan de muur gehangen worden.

 

en overgrote deel van programma's op die comercielle Nederlandse zenders zie je in Vlaanderen ook bij de comercielle zenders.

je mist niet veel, heb ze ook beiden en kijk amper naar RTL4 omdat er amper iets op is dat de moeite waard is. 

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, satellitetv zei:

RTL4 bestaat nu 30 jaar en nog steeds na 30 jaar geen commercieel Nederlandse zenders te ontvangen via telenet! In 1989 werd een mediadecreet goedgekeurd in Belgie om de vlaamse commercieel zenders het alleenrecht te geven om uit te zenden in Belgie via de kabel. Nochtans staan RTL TVI en RTL Germany ook op de kabel die ook commercieel zenders zijn! 

 

Via satelliet is het geen enkel probleem om RTL4 in heel Europa te ontvangen dus ook in Belgie! Er wordt sedert 2016 geen Nederlandse bankrekeningnummer of Nederlands adres meer gevraagd.

Ikzelf heb dus ook een officieel abonnement op RTL4 via Canal Digitaal via Satelliet. Telenet sluit zichzelf dus uit en biedt deze zenders niet aan. Bovendien kan je ook in Nederland kijken naar VTM,

via een abonnement bij tv Vlaanderen, wat ook in heel Europa te ontvangen is! 

 

 

Nou op de kabel in Nederland (uitgezonderd de grens streek) hebben wij geen commerciële Vlaamse zenders hoor dus ook geen VTM.   Men betaald er ook geen auteursrechten voor dus het zal nooit gebeuren dat ze VTM in Nederland gaan doorgeven of RTL4 in Belgie. Jullie hebben je eigen commerciele varianten en wij ook.  Njam TV wordt hier wel door KPN doorgegeven in hun IPTV pakket maar eerlijk gezegd is mij niet helemaal duidelijk waarom, wij hebben immers 24 kitchen.   

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze allebei via satelliet, maar moet er dan ook voor betalen. Maar ja één keer per maand geen pizza gaan eten en je hebt de prijs terug verdiend. En nu in die lockdown  de laatste maanden, is het jaar al terug verdiend. Zo zie je maar elk nadeel heeft zijn voordeel.;)

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-12-2020 om 17:02, Codx zei:

 

Nou op de kabel in Nederland (uitgezonderd de grens streek) hebben wij geen commerciële Vlaamse zenders hoor dus ook geen VTM.   Men betaald er ook geen auteursrechten voor dus het zal nooit gebeuren dat ze VTM in Nederland gaan doorgeven of RTL4 in Belgie. Jullie hebben je eigen commerciele varianten en wij ook.  Njam TV wordt hier wel door KPN doorgegeven in hun IPTV pakket maar eerlijk gezegd is mij niet helemaal duidelijk waarom, wij hebben immers 24 kitchen.   

Of de auteursrechten het punt zijn weet ik niet Nederland 1 2 en 3 zenden toch ook volle bak reclame uit enz... en die zitten hier ook op de kabel . Ik weet het allemaal l niet.

Politieke afspraken zijn dat gewoon.

De regionale zenders zijn in Nederland ook niet afgeschermd, zelfs niet op kabel. Hier in België kan je onze eigen regionale nog niet eens bekijken , alleen maar streek gebonden .

Link naar reactie
Delen op andere sites

auteursrechten zijn een algemeen excuus van de providers.Europese wetgeving zegt dat als in 1 land van de europese gemeenschap die rechten betaald zijn dat geld voor de ganse europese unie.Zijn enkel de providers die onwettig bezig zijn en dat wordt gedoogd om de luxueuze weddes van CEO en politiekers die in beheerraden nesten te kunnen betalen.Reden waarom telenet hun kabelnet in belgie zolang afgeschermd was en uiteindelijk proximus no heeft gezegd en hun eigen TV netwerk hebben opgebouwd.Vlaanderen was grootaandeelhouder en massa's politici in hun beheerraad.Maar dat is mss ff te ingewikkeld. Is enkel een politieke zakkenvullers kwestie en niks anders.Net zoals het ganse europese parlement bestaat uit mislukte politici die met massa's geld gaan lopen en de laatste tijd beginnen te lijken op een regering uit 1940

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is het om verschillende redenen :

 

* Op de kabel mogen ze niet zomaar zenders toevoegen, tenzij ze er auteursrechten voor betalen.

Dat gaan ze natuurlijk alleen maar doen als er een zekere interesse voor is.

Zo heb ik hier op de kabel bijv. wel TVEi (de Spaanse openbare internationale TV zender), maar niet de bijbehorende radiozenders.

Met bandbreedte zal het dus al niet te maken hebben, want zo'n radiozender neemt nauwelijks bandbreedte in beslag.

Maar ik vermoed dat de auteursrechten die ze daarvoor zouden moeten betalen niet opwegen tegen de interesse bij het publiek naar die zenders.

Dat is met de Nederlandse commerciële zenders ook zo.
In het verleden gebeurde het wel eens dat er problemen waren bij Canal Digitaal en toen stonden die zenders tijdelijk FTA, ik ben dan ook eens gaan kijken, tja, ik moet zeggen dat ik daar niets op vond dat ik miste.
Ik merkte ook dat een aantal programma's (bijv. Temptation Island ) ook gewoon hier werden uitgezonden.


* De commerciële zenders zijn volgens mij geen vragende partij, en houden het ook liever gescheiden, want zij leven van reclame en moeten die markt dan nog eens met extra concurrenten delen, want als SBS en RTL naar de Vlaamse kabel komen, dan kun je wel indenken dat VTM en co ook naar de Nederlandse kabel komen.

Mocht dat gebeuren, dan zou veel reclame ook nutteloos zijn, omdat ze in Vlaanderen bekeken wordt, terwijl ze voor producten en diensten is die enkel in Nederland zin hebben of te krijgen zijn.

 

Persoonlijk mis ik die Nederlandse commerciële zenders totaal niet.

 

aangepast door zzzzzz
verduidelijkingen

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, zzzzzz zei:

Persoonlijk mis ik die Nederlandse commerciële zenders totaal niet.

dito

 

Nadat ik enkele maanden bij iemand tijdelijk inwoonde waar het vaker op stond heb ik die zender daarna en daarvoor NOOIT bekeken, nooit

 

Voor de discussie is echter belangrijk om te weten dat providers afspraken maken met de zendgemachtigden en het doorgeefluik die het desbetreffende op hun netwerk hebben staan. Doorgifte aan aan andere kabelaar is altijd gerelateerd aan het aantal abonnees van die ontvangende kabelaar en de vergoeding voor die zenders.

 

RTL4 is bovendien een puur op Nederlandse trutten en tutneuzen gerichte zender wat moet een Belg daar mee? :grin:

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, astro iris zei:

Ik kijk dagelijks naar het RTL 4 Nieuws en Buienradar weerbericht. Dat doe ik trouwens op meerdere buitenlandse zenders. ik ben dan ook een beetje een nieuws- en weer freak.

Tja, en ik luister van maandag tot zaterdag altijd naar "Die Presseschau" op de Belgische Rundfunk, maar ik weet dat de meeste andere Vlamingen dat niet eens kennen, ook al hebben ze er toegang toe.

Spijtig genoeg moet men vaak met gemiddelden werken, en kan men niet elkeen op zijn individuele wensen bedienen.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, zzzzzz zei:

Tja, en ik luister van maandag tot zaterdag altijd naar "Die Presseschau" op de Belgische Rundfunk, maar ik weet dat de meeste andere Vlamingen dat niet eens kennen, ook al hebben ze er toegang toe.

Spijtig genoeg moet men vaak met gemiddelden werken, en kan men niet elkeen op zijn individuele wensen bedienen.

Kan je die zender zien via Telenet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, digitaal kijker zei:

 

alleen de radio kan je luisteren op telenet ;) 

Inderdaad, het is een radiozender van de Belgische Duitstalige Gemeenschap, is ook op internet te beluisteren.

Ik oefen graag mijn talen wat, en "Die Presseschau" is het persoverzicht van alle kranten hier (Nederlands-, Frans- en Duitstalig), dus het is nog nuttige informatie ook.

https://brf.be/meinung/presseschau/

 

Zij hebben ook een TV omroep, maar die zal enkel op de Waalse kabel zitten, denk ik.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...