Ga naar inhoud


Storingscode wasdroger


Satterdam

Aanbevolen berichten


43 minuten geleden, Satterdam zei:

Ik moet de oude er nu uit halen en doormeten om te zien of dat het euvel is.

Kan je de thermistor niet vervangen voor een weerstand van de juiste waarde? Dit als test om te bewijzen dat de thermistor kapot is. Kan je een berg werk schelen om de oude eruit te halen...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Big fellow zei:

Kan je de thermistor niet vervangen voor een weerstand van de juiste waarde? Dit als test om te bewijzen dat de thermistor kapot is. Kan je een berg werk schelen om de oude eruit te halen...

ik weet niet hoe ik dat zou moeten doen. doormeten met een multimeter kan ik net nog doen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Satterdam zei:

Ik heb wat verder gezocht op google en ben uitgekomen op een mogelijk defecte thermistor. Een nieuwe thermistor is vrij goedkoop te bestellen. Ik moet de oude er nu uit halen en doormeten om te zien of dat het euvel is.

 

Heb je er ook een schema van?

Meestal dient een thermistor als overspanningsbeveiliging.

Wordt de spanning te hoog, dan zakt de weerstand van de thermistor en trekt deze een zekering stuk.

 

Als deze dient als overspanningsbeveiliging kan je hem er gewoon uithalen.

Alles moet dan blijven werken.

 

Misschien bedoelen ze een thermische veiligheid die in serie staat met de verwarmingsweerstand en die doorgaat als de temperatuur van de weerstand te hoog wordt.

mvg

aangepast door jeevanhoof

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, jeevanhoof zei:

Misschien bedoelen ze een thermische veiligheid die in serie staat met de verwarmingsweerstand en die doorgaat als de temperatuur van de weerstand te hoog wordt.

Het is een warmtepomp droger, dus ik verwacht dat de thermistor of een temperatuur sensor, of een beveiliging is voor de compressor....

Mijn eerdere antwoord was gebaseerd op de gedachte van een temperatuur sensor die een te hoge temperatuur meet. (Losse / slechte verbinding welke wordt gezien als hoge weerstand dus hoge temperatuur)

Maar ik kan het mis hebben. Een schema zou helpen, maar de topic starter zal dat wel niet hebben.

aangepast door Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, iemand zei:

beginnen we daar weer over... geldt alleen voor was-drogers die nooit worden schoongemaakt.

Jouw opmerking is zeker een zeer nuttige bijdrage om de storing aan de wasdroger op te lossen.

Als de thermistor een rol speelt bij de temperatuur in de droger is mijn waarschuwing relevant, lijkt me

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, boudeman zei:

Als de thermistor een rol speelt bij de temperatuur in de droger is mijn waarschuwing relevant, lijkt me

Maar niet bij een warmtepomp droger.........

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, jeevanhoof zei:

 

Heb je er ook een schema van?

Meestal dient een thermistor als overspanningsbeveiliging.

Wordt de spanning te hoog, dan zakt de weerstand van de thermistor en trekt deze een zekering stuk.

 

Als deze dient als overspanningsbeveiliging kan je hem er gewoon uithalen.

Alles moet dan blijven werken.

 

Misschien bedoelen ze een thermische veiligheid die in serie staat met de verwarmingsweerstand en die doorgaat als de temperatuur van de weerstand te hoog wordt.

mvg

Nee ik heb er geen schema van . Volgens een youtube filmpje moet ik de Ohms meten van de thermistor zekering. De droger draait maar zo'n 5 minuten goed en geeft daarna de foutmelding. De droger wordt ook niet warm. Dus ik neem aan dat het heeft te maken met de temperatuurmeting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou toch beginnen met het toestel open te maken en alle stekkers te controleren.

Dan kan je meteen ook zien of er ergens een sok of zo tussenzit, of dat de trommel nog goed zit.

Vaak wil F22 zeggen dat er een communicatie probleem is tussen de hoofdprint en de motor.

 

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Big fellow zei:

Hoor je de compressor (warmtepomp) starten? Zo niet, dan kan het gewoon zijn dat de regeling detecteert dat de pomp geen warmte produceert... 

ja de droger maakt wel geluid. Hetzelfde geluid als altijd dus ik neem aan dat de compressor wel start.

7 minuten geleden, jeevanhoof zei:

Ik zou toch beginnen met het toestel open te maken en alle stekkers te controleren.

Dan kan je meteen ook zien of er ergens een sok of zo tussenzit, of dat de trommel nog goed zit.

Vaak wil F22 zeggen dat er een communicatie probleem is tussen de hoofdprint en de motor.

 

Mvg

ja dat is ook het plan voordat ik met de thermistor aan de slag ga.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...