Ga naar inhoud


Duitse HD-zenders kijken via satelliet wordt duurder


Sprietje

Aanbevolen berichten

Dit geldt voor de 24 commerciële Duitse zenders met het abonnement in HD-kwaliteit, alsmede de 4K Ultra HD-zenders RTL UHD en UHD1 die onderdeel zijn van het zenderaanbod.
Het HD+ prepaid-abonnement wordt per 1 maart vijf euro duurder en gaat 75 euro per jaar kosten. De benodigde smartcard gaat vier euro in prijs omhoog en gaat 79 euro kosten.
Dit is te lezen in Totaal TV.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Nee, daar betalen Duitsers niet voor, ze betalen al € 210 kijk en luistergeld, en dan doorgaans ook nog eens €240 per jaar voor de kabel.

 

Verder zijn de programma's van de Offentliche Sender van kwaliteit, en komen de programma's van de private uit de stal van de Mol.

€ 75 voor die bagger om het in HD te kunnen bekijken, dat gaat de Duitser niet betalen.

 

Slechts 1,6 Miljoen kijkers hebben HD+, dat zal wel gaan dalen, nu de F1 niet meer via HD+ te zien is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk...ceesv snapt hoe de steel aan de vork zit in Duitsland. De Öffentlich Rechtliche zenders (ARD/ZDF) zijn von bijzonder goede kwaliteit.

De Keulse volkstieten zender RTL...in HD zitten maar weinig mensen op te wachten.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat is juist, ik had een HD+ abo uitsluitend om de F1 in 4K te kunnen kijken.

Die kaart is niet meer actief, er is verder geen content wat ik kijk op de HD+ zenders.

Een  Abo bij de sport betaalzender kost het eerste jaar 17,50, daarna 22,50 per maand

4k vergt het premium HD pakket, nog eens 10, 50 extra per maand.

 

Voor die bedragen haak ik af, dan maar eens kijken of ik via MCB kan kijken.

 

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is waarschijnlijk geen ander land in de wereld met zoveel hoogwaardige publieke zenders als Duitsland.

Dan is het niet zo gek dat de mensen niet bereid zijn te betalen voor een vracht reclame op het bord.

Ik kan me niet voorstellen dat het betaalpakket daar ooit een succes gaat worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, johnno zei:

Er is waarschijnlijk geen ander land in de wereld met zoveel hoogwaardige publieke zenders als Duitsland.

 

De Zwitserse publieke zenders zijn toch ook van hoge kwaliteit.

Daar betalen ze jaarlijks zo'n 321euro kijk en luistergeld.🥶

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ceesv zei:

Voor die bedragen haak ik af, dan maar eens kijken of ik via MCB kan kijken.

 

Misschien lukt dat wel. De buitenste lijn geeft de veldsterkte van 45dBW aan waarvoor je een schotel van 85-105cm nodig hebt. Normaal is 85cm zonder regen en 105cm met regen. Ik heb de vermoedelijke lijn van 43dBW veldsterkte erbij getekend. Daarvoor heb je een schotel van 95cm nodig zonder regen.
De transponderspecificatie van de MBC-Action transponder 12284V op de West-Africa beam is gunstig.
Wil je die op je T90 ontvangen?

 

MBC-footprint.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Op mijn Franse adres is het geen probleemdaar kan ik met mijn T90 MBC ontvangen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...