Ga naar inhoud


Ervaring met Dremel of wellicht gelijkwaardig?


Con

Aanbevolen berichten

Sta op het punt om een Dremelachtige te kopen met

accu. Maar mag ook een gelijkwaardig merk zijn.

 

Wie heeft met welk type ervaring.

 

Op voorhand gaat het mij nu even om wat fijne

boorwerkzaamheden maar wil flexibel zijn voor

de toekomst.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik heb een Dremel achtige van het merk Dremel.

Een complete set incl. Flexibele slang aandrijving.

 

Investering voor het leven, doet precies wat ik ervan verwacht.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede ervaringen met de Bosch Professional Gro 12V-35

 

Bosch is eigenaar van Dremel, dus ik vermoed dat de tochniek ook naar het eigen merk vloeit.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik bezit deze set.

Boren, slijpen, schuren, frezen en meer.

 

20210128_134811[1].jpg

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb er al 2 versleten..

 

Ik heb nu een dremel 8200 maar mijn ervaring is dat de apparaten voor hele kleine dingen goed zijn maar bij veelvuldig en zwaardwr gebruik ze snel kapot gaan

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ceesv zei:

Ik bezit deze set.

Boren, slijpen, schuren, frezen en meer.

 

20210128_134811[1].jpg

 

Weet je zo uit je hoofd wat de schacht (opname) diameter is?

 

(de 4200 is inmiddels vervangen door de 4300)

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De machine zelf heeft een snelklem systeem voor een asdikte van 3 mm.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een heel aardige alternatieve met een stug netsnoer een tijd met veel plezier gebruikt. Heeft z'n werk best goed gedaan, maar had z'n beperkingen zoals het passen van ontbrekende bits die je bij kocht omdat die in de set misten. Storend was ook dat hij z'n snelheid niet hield maar de neiging had sneller te gaan draaien. Iets wat heel storend is bij het verwijderen van likdoorns in je voetzool waar die dingen super voor zijn (wel met z'n 2-en doen).

Dus een echte Dremel op accu gekocht en die werkt perfect.

Toch een beetje weer de kwestie van goed gereedschap is het halve werk. Voor mij.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de 4000-1 en 1e wat ik heb gedaan is dat standaard klem systeem met busjes verwijdert en er gewoon een snelspankop van proxon op gezet die klemt van 0,3 tot 3,2 mm.

Zo kun je simpel elk boortje inklemmen zonder telkens busjes te moeten wisselen en dat de boort slipt in de bus.

Wat ook handig is is een regelbare snelheid want 1mm boren met 10.000 boren in aluminium is niet zo'n succes.

Heb ook look a likes gehad maar die maken vaak flink wat lawaai en wat hier boven ook wordt aangegeven die hebben meestal een erg stug netsnoer.

Wil je hem gebruiken als printboor dan heeft dremel daar ook een erg mooi systeem voor en ook voor freeswerk is er een mooi houder beschikbaar.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels de 4300 van Dremel gekocht.

 

Heren, bedankt maar weer voor de input.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...