Ga naar inhoud


Zenders missen op 28,2E


tommiedepommie

Aanbevolen berichten

Goedendag, 

ik heb een schotel met 4 quad LNB's die naar de 19.2, 23,5, 28.2 en 13E staat uitgericht.

Zover als ik kan beoordelen, kan ik heel veel aan en ook op de 28.2E.

Alleen begrijp ik één ding niet en dat is dat ik de zender Yesterday (en aanverwanten) op 12129 V niet kan ontvangen. De andere FTA zenders op 28.8 komen goed binnen.

Als ik handmatig scan op die frequentie vindt hij ook niets.

Er zal best een logische verklaring voor zijn maar zou iemand mij dat kunnen uitleggen?  

Alvast bedankt

 

groet tom

De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Ik heb geen probleem met de ontvangst van deze zender, beeld en geluid aanwezig.

 

Yesterday.jpg

 

DVB-S,  12.129 MHz.  Verticaal,  QPSK,  27.500  5/6

 

Zit je in Frankrijk soms op de rand van de footprint?

Staat je LNB skew goed?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

op de hoogte van Valence.

 

even een scan gedaan op 10758 V maar die komen goed binnen.

 

edit: sorry maar ik was vergeten te vertellen dat op de draaibare schotel ze WEL binnen komen. 

aangepast door tommiedepommie

De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan is het duidelijk, dan zal je net iets signaal te kort komen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn ontvangers staan inderdaad best wel ver van de schotel af. 

Is dit op de een of andere manier op te lossen d.m.v. versterkers o.i.d.?

 

Schotel dichterbij zetten is geen optie in elk geval.

 

Ik zal binnenkort eerst eens testen of het hier aan ligt door een ontvangertje vlak bij de schotel te installeren. Dan weet ik het ook zeker.

aangepast door tommiedepommie

De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Valence heb je een schotel van 80cm nodig om de UK-spotbeam te ontvangen.

De skew van de lnb moet in Valence op -14 graden staan, zie de hoek in de bijlage.

Het kan ook aan de coaxkabel liggen. Wat is het merk en typenummer? Kijk wat er om de paar decimeter op de kabel staat.

hoek van 14 graden.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je toevoeging, 

 

De draaibare schotel kan Yesterday wel goed ontvangen en die hangt ongeveer op dezelfde afstand van de vaste schotel en is ook kleiner 88cm tov 120cm. Pakweg 20 à 30 meter.

Dus lijkt het mij onwaarschijnlijk dat het een kabel probleem zou zijn.

Het blijft raar dat de ITV zenders of QuestHD via de vaste schotel wel zonder problemen te ontvangen zijn.

Maar, ik zal binnenkort als het weer het toelaat eens een ontvangertje vlak bij de schotel testen om het e.e.a. te kunnen uitsluiten.

in elk geval bedankt voor de snelle reacties.

De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat is alleen als je buitengewoon goede coax hebt, met ccs-coax kan het met 10 meter al fout gaan.

Het is ook al de vraag of hij voor beide schotels precies dezelfde coax gebruikt heeft.

Maar zijn voor de zender Yesterday wel de juiste parameters gebruikt: DVB-S, QPSK, SR 27.500, fec 5/6

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Sprietje zei:

met ccs-coax kan het met 10 meter al fout gaan

In de analoge tijd ooit 80m getest + nog een los stuk coax eraangefoefeld ,

ging verbazendwekkend goed , wel met iets meer zwarte spikkeltjes 🤫

Maar inderdaad , een slechte kabel kan goede ontvangst verstoren !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, tommiedepommie zei:

Alleen begrijp ik één ding niet en dat is dat ik de zender Yesterday (en aanverwanten) op 12129 V niet kan ontvangen.

 

En je kunt altijd even proberen of je met een scan op 12125 of 12133 wel een lock krijgt (als er sprake is van een iets verschoven LOF).

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, tommiedepommie zei:

... de vaste schotel en is ook kleiner 88cm tov 120cm

Zal dit niet het verschil zijn tussen wel of niet kunnen ontvangen?

 

Nee, dat schrijft hij niet. Hij schrijft:

De draaibare schotel kan Yesterday wel goed ontvangen en die hangt ongeveer op dezelfde afstand van de vaste schotel en is ook kleiner 88cm tov 120cm.

Het doorgestreepte slaat op de vergelijking van de afstand tussen de 2 schotels en dat kan dus weggelaten worden. Er blijft dan over:

De draaibare schotel kan Yesterday wel goed ontvangen en is ook kleiner 88cm tov 120cm.

Hieruit lees ik dat de draaibare schotel 88cm is en de vaste 120cm.

Dit betekent dat die zender makkelijke met de vaste schotel ontvangen kan worden dan met de draaibare en tommiedepommie schrijft dat het juist andersom is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, tommiedepommie zei:

 

Alleen begrijp ik één ding niet en dat is dat ik de zender Yesterday (en aanverwanten) op 12129 V niet kan ontvangen. De andere FTA zenders op 28.8 komen goed binnen.

Als ik handmatig scan op die frequentie vindt hij ook niets.

 

 

 

ik heb exact hetzelfde voor in Wingene, West-Vlaanderen. DAVE, YESTERDAY,...ontvang ik ineens niet meer. Gelukkig komen mijn favorieten zoals de BBC , ITV, CH4, 5 met al hun varianten wel zéér goed binnen, zelfs bij fel regenweer. Als ik zeg: niet meer, dan bedoel ik dat ik ze tot zowat halfweg 2020 wél nog had. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...