Ga naar inhoud


Zenders missen op 28,2E


tommiedepommie

Aanbevolen berichten

in wichelen straalt die zelfs door de muur binnen op zowel vaste gibertini 100 of draaibare 88 triax.  :)  

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

instellingen handmatig zoeken:

systeem: DVB-S

satelliet: 28,2E

Freq.: 12129

inversie: auto

symb. rate: 27.500

polarisatie: Verticaal

FEC: 5/6

 

QPSK kan ik niet instellen als ik kies voor DVB-S. Dit kan ik wel instellen als ik kies voor DVB-S2

 

Met bovenstaande instellingen vindt hij helemaal niets.

De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer die ontvanger op de andere schotel wel deze zender ontvangt is er maar een conclusie, te weinig signaal.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar kan ik me in vinden maar nogmaals, ik blijf het raar vinden dat alleen DIE frequentie er last van heeft terwijl, net zoals Dannysat zegt, de rest op de 28.2, wel goed binnenkomt.

 

BBC, ITV etc hebben goede ontvangst via dezelfde kabel, ontvanger, schotel en LNB.

 

En dat was de intentie van mijn vraag oorspronkelijk.

 

groet tom

De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Afhankelijk van de gekozen modulatie parameters op een transponder heb je meer of minder signaal nodig.

Een transponder met een FEC van 5/6 heeft meer signaal nodig voor een goede ontvangst als een transponder met een FEC van 2/3.

 

Digitaal signaal heeft ook een absolute drempel, een dB te weinig en je hebt geen ontvangst.

 

BBC One HD heeft bijvoorbeeld een Symbool rate van 23.000 en een FEC van 3/4, die kan je met minder signaal wel ontvangen.

Op mijn ontvanger heeft BBC 1 HD 92 /68 % ontvangst en Yesterday 76 /  67%

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat er op de kabel staat is HD-line 130DB satellite cable Full HD

 

Maar, zoals ik al eerder aangaf, lijkt het mij niet dat het aan de kabel ligt want de draaibare schotel staat ongeveer evenver weg van de ontvanger als de vaste schotel en ze gebruiken identieke kabels. 

 

De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het zou deze kunnen zijn:

HD-LINE 130dB SAT DIGITAL 100m Koaxial Antennen Kabel Stahl-Kupfer HDTV

 

Sluit je ontvanger direct aan op je schotel, heb je dan beeld, vervang dan de kabel voor een fatsoenlijke koper kabel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik denk ook dat het CCS-coaxkabel is (Copper Clad Steel), dus een kern van ijzer met een microscopisch dun laagje koper. Test het maar uit met een magneetje (eventueel een koelkast magneetje). Met zulke kabel kun je de meest vreemde storingen krijgen.

Als de coax naar de rotor dezelfde is, mag je blij zijn dat de rotor draait. Vaak zul je zien dat als hij helemaal in zijn uiterste stand is gedraaid, hij de kracht niet meer heeft terug te draaien.

CCS-coax 2.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, tommiedepommie zei:

Maar, zoals ik al eerder aangaf, lijkt het mij niet dat het aan de kabel ligt want de draaibare schotel staat ongeveer evenver weg van de ontvanger als de vaste schotel en ze gebruiken identieke kabels. 

 

Dit lijkt me inderdaad vooralsnog helendal juist, zoals de oude heer Bommel zou kunnen zeggen.

 

Doe eerst maar eens die tests, met een andere ontvanger, met de iets verschoven frequenties, met een kort stuk kabel vlak bij de schotel, etc.

Wellicht ook hele transponder eens wissen, en dan opnieuw invoeren en scannen.

Er is geen reden om alvast allerlei conclusies te trekken, zolang het onderzoek nog duurt, lijkt me.

 

Groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

goedemorgen allen,

 

het kan nog enige weken duren voordat ik die test kan uitvoeren maar ik hou jullie op de hoogte. 

Wat betreft de kabel, die ligt er ook naar de rotor en die draait en ontvangt als een zonnetje. 

Als de kabel werkelijk zo slecht zou zijn verbaast het me enorm dat ik over die afstand ALLEEN problemen ondervindt op de eerder genoemde frequentie en ALLEEN bij de vaste schotel opstelling. 

Ik ga hier verder geen discussie over voeren want daarvoor is mijn kennis te gering. Ik concludeer alleen maar wat ik tegenkom.

 

Bedankt voor alle reacties en zodra ik meer weet, hou ik jullie op de hoogte.

 

fijn weekend en geniet van de sneeuw voor diegene die in Nederland wonen. (ook voor diegene waar ook sneeuw valt)

 

gegroet tom.

 

De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Op 4-2-2021 om 15:11, tommiedepommie zei:

ik heb een schotel met 4 quad LNB's die naar de 19.2, 23,5, 28.2 en 13E staat uitgericht.

Bedenk, dat 28 oost je lnb op je schotel niet in het midden staat, en dat daardoor de versterking voor 28 gelijk is aan een virtueel kleinere schotel.

Het zou mij niet verwonderen wanneer jouw schotel diameter voor 28 te vergelijken is met een 60 cm schotel.

Verder zit je aan de rand van de footprint.

De modulatie van de transponder met een FEC van 5/6 geeft het laatste zetje om onder de drempel van je ontvanger te komen.

 

Nogmaals, zet je ontvanger naast de schotel en kijk of je dan wel ontvangst hebt.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist als slechts één frequentie, of enkele, niet goed wordt ontvangen zit het probleem meestal in een/de kabel. Door misaanpassing ontstaan staande golven die specifieke frequenties laten uitdoven. Zit op die frequentie geen transponder, merk je niks. Zit daar wel een transponder, dan valt die weg. Vervang de verdachte kabel maar eens met een nieuwe die je even los laat liggen om te testen. Schakel je naar een andere opstelling, dan verschuiven de problemen naar een andere frequentie. Het hoeft overigens niet de lange kabel te zijn die de problemen veroorzaakt, het kan ook het korte stuk zijn tussen LNB en switch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hallo allemaal,

 

het is heerlijk zonnig weer vandaag dus heb ik mijn Vu+ Uno4K receiver via een Belden coax kabel (pakweg 5 meter) aangesloten op de Diseqc switch van mijn schotel.

Maar ondanks de korte kabel lukt het mij niet om Yesterday en Yesterday+ te ontvangen.

Als ik een scan doe op de frequentie van Yesterday wordt er ook niets gevonden.

Als er iemand nog een suggestie heeft, dan hoor ik het graag.

Groetjes tom

De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...