Ga naar inhoud


Zenders missen op 28,2E


tommiedepommie

Aanbevolen berichten

Ik denk eerder aan een firmware fout in zijn ontvanger; met mijn NanoXX heb ik bv geen lock op NasaTV op de 13E,. met de Pace CDS-ontvanger heb ik die wel, en kan ongestoord kijken naar NasaTV.

Dus mijn conclusie:  Firmwarefout.

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

1 uur geleden, ceesv zei:

Sprietje, wat is het nu?

Je hierboven geplaatste bericht, of wat je net schreef?

 

Ik ben even verward door je verschillende meningen, maar misschien zie ik iets over het hoofd.

Toen ik dat schreef wist ik nog niet waar hij woonde. Later schreef hij dat hij in Valence woonde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Sverige zei:

Als je yesterday niet kan ontvangen, zou je de de Channel 4 zenders in SD van London, Scotland, Midlands en North, alsmede Film4 UK (en +1) ook niet ontvangen op 10714 Hor, DVB-S, SR 22000 fec 5/6

Die zitten op dezelfde spotbeam, alleen is dit horizontaal gepolariseerd en de lage band...

Nee, ze zitten niet op dezelfde spotbeam. 10714H zit op de Astra 2E en 12129V zit op de Astra 2F. De beam van de 2E is iets krapper dan die van de 2F.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de gegevens van John van Dreumel gebruik vindt hij niets.

 

Ik heb twee ontvangers met Openatv als Pure2 en op beide ontvangers heb ik geen ontvangst van de zenders.

Alle andere zenders op 28.2 komen via die schotel WEL binnen. Alleen de zenders niet op de frequentie van Yesterday.

 

De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

We blijven in een kringetje rond draaien.

 

Of je verwisselt een van de LNB's met een andere positie en kijkt of je beeld hebt.

 

Je draait de vaste schotel met de middelste LNB naar 28 oost waardoor je schotel meer versterking geeft.

Of je zet er een grotere schotel neer.

 

Je ontvangers zijn in orde, op je draaibare schotel heb je beeld.

 

Aangezien je wel andere transponders ontvangt met je kleinere schotel, lijkt het er toch echt op dat het signaal voor deze transponder te laag is.

 

even een spectrum analiser aansluiten geeft je ook uitsluitsel wat er aan de hand is.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kan de schotel nu te klein zijn Cees. Hij heeft een draaibare schotel van 88cm waarmee hij de zender Yesterday wel kan ontvangen en een vaste schotel van 120cm waarmee hij de zender niet kan ontvangen. Met een schotel van 60cm zou hij deze zender al moeten kunnen ontvangen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan heb ik dat verkeerd begrepen, ik was van mening dat de draaibare schotel 120 cm was.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, mijn fout, ik dacht dat het dezelfde spotbeam was... die van Yesterday is iets krapper zeg je, Sprietje...

Maar zou het dan toch niet de LNB zijn die defect is? Al zou hij dan andere zenders uit het zelfde kwadrant ook niet hebben, en blijkbaar is het dus alleen deze frequentie.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, tommiedepommie zei:

ik heb even gekeken op die pagina maar kom er niet aan uit.

 

niet dat het nog wat uitmaakt daar er al andere gegevens beschikbaar gesteld zijn geworden

 

maar

dit bedoelde ik met daaronder (op de pagina) ook een trits meldingen van gebruikers

Screenshot_10.jpg

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, ceesv zei:

even een spectrum analiser aansluiten geeft je ook uitsluitsel wat er aan de hand is.

 

Ik zou nu ook in deze richting denken. Stoorzender in de buurt?

 

Als je niet de beschikking hebt over een (ontvanger met) spectrum analyser: Hoe doen de naburige frequenties het?

 

Op de 28E is geen lage-band transponder met dezelfde IF (intermediate frequency) 12129 - 10600 + 9750 = 11279. Maar wellicht is het interessant om te checken of dezelfde frequenties (hoge en lage band) op de andere satellietposities ook niet goed ontvangen worden?

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...