Ga naar inhoud


Sinds afgelopen diep in de nacht geen signaal meer


Miauw

Aanbevolen berichten

Het had niet ellendiger uit gekomen, maar nadat ik in slaap gevallen was, werd ik wakker met wegvallent beeld en geluid, sinds vanmorgen helemaal geen signaal meer.

 

Al staat de schotel net boven de schuur, ik moet wel ongeveer 4 meter omhoog met een ladder, zou de schotel door de wind iets gedraaid kunnen zijn?

 

Ik kijk normaal alleen via de Astra3, maar weet niet of ik morgen al een ladder op durf, want met wind en sneeuw voel ik mij niet veilig buiten dat ik niets kan zien op de TV wat ik doe die binnen staat. Normaal hoor ik aan het geluid of ik ook beeld heb, al is dat een tijd terug dat ik dat gedaan heb.

 

De kabel naar de LNB is niet de van het, echter beperkt uitval als het eens hard regent.

 

Zou het de schotel zijn die mogelijk een stukje verdraaid is door de kou en de storm?

 

Ik hebt een 64cm Triax schotel, oude type.

 

Een M7 SAT801 satelliet ontvanger. 

 

 

Ik wil liever niet meteen iets nieuws aanschaffen, hoe kan ik enigszins eenvoudig iets testen? 

 

 

Misschien toch maar heel snel een goedkope DVB-T2 ontvanger voor de vrije zenders via de ether ontvangen bestellen, maar ik heb geen idee welke ik waar vandaan moet laten komen en wat is, echter kijk ik normaal via mijn schotel. 

 

Alvast dank voor het meedenken. 

 

aangepast door Miauw
  • Like 1

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tja, als je niet op het dak van je schuur durft, is misschien een tijdelijke schotel op een parasolvoet die je in de tuin zet een oplossing. Je moet dan wel vrij zicht op de satelliet hebben. Ik kan me voorstellen dat je met dit weer ook geen schotelinstallateur krijgt.

schotel op parasolvoet.JPG

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan ook een pak sneeuw op de LNB liggen. Dan hebbie ook geen beeld....

Is het signaal helemaal 0 of gewoon te laag?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb afgelopen nacht niet thuis geslapen, het ging even helemaal niet goed.

 

Ik zet net de satellietontvanger aan, heb ik keurig netjes beeld, ik begrijp er niets meer van.

 

Gisteren heb ik wel de kabel onder het sneeuw vandaan gehaald, heb ik het tussenstukje wat tussen de schuifpui zit nagekeken, kan een zwak punt zijn.

 

Even te hard geroepen, het beeld is net weer weg.

 

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik meen het probleem al gevonden te hebben, ik heb een plat stukje snoer tussen de schuifpui zitten, deze lijkt gaar te zijn, weet niet of het zin heeft om deze open te maken, ik weet niet hoe de binnenkant in elkaar zit. Het is een witte uitvoering, daar is nu wat lastig aan te komen. 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...