Ga naar inhoud


Sinds afgelopen diep in de nacht geen signaal meer


Miauw

Aanbevolen berichten


2 uren geleden, Sprietje zei:

Ziet het er zo uit?

platte  coaxkabel (2).jpg

 

1 uur geleden, edbe zei:

 

deze heb ik ooit  eens gehad,  na een tijdje werdt het signaal slechter en was het al door midden 

 

Ja, dat is hem.

 

Zit aan de kant waar de schuifpui dicht gaat, en moet soms vervangen worden. 

 

Bij mij gaat de schuifpui er regelmatig met open en dicht doen er tegen aan.

 

Ik heb de buitenkabel opnieuw een stukje open gepeld, ineens had ik weer vol beeld, echter kan het aan beide liggen en doe ik door het koude weer de schuifpui even niet meer open.

 

Ik heb dit kabeltje voor 3 euro gekocht, dus voor de prijs hoef ik het niet te laten, alleen niet vis het Internet. 

 

Echter nu CDS steeds duurder wordt, steeds meer naar IPTV over zet, en ik naar een pakket thuis met internet wil, is het voor nu even de druk van de ketel halen door een nieuw kabeltje.

 

Er wordt gekeken naar beschermd wonen, dat moet ik bij een pakket met internet thuis een contract open breken, weet niet of dat kostenloos open te breken is bij beschermd wonen, dat maakt het mij moeilijk, ook wel bekend onder keuzestress. Mocht ik toch op mezelf blijven wonen, dan zal de schotel alleen voor FTA gebruikt worden, maar voor nu even de druk van de ketel met zo'n kabeltje.

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-2-2021 om 19:31, Sprietje zei:

Ziet het er zo uit?

platte  coaxkabel (2).jpg

 

Hoe noem je zo'n kabeltje?

 

De kosten van dit kabeltje vallen best mee, echter maken de verzendkosten het best weer duur.

 

Ik haalde ze normaal bij de Beverwijkse bazaar, echter durf ik daar al een tijd wegens het Coronavirus niet te komen. 

 

Is deze kabel redelijk, of kan ik beter een ander nemen?

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Miauw zei:

Beverwijkse bazaar

Dat is gewoon de Zwarte Markt, daar moet je nooit satelliet-kabels oid kopen.

boor gewoon een gat in je muur en trek daar gewoon een satelliet-coax door; als je gaat verhuizen, trek je die coax eruit (of de nieuwe bewoners vinden het wel makkelijk als ze ook een satelliet-ontvanger hebben) willen ze dat niet, dan trek je gewoon die coax eruit en vul je dat gaatje met allebastine.

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-2-2021 om 19:31, Sprietje zei:

 

platte  coaxkabel (2).jpg

Deze vensterdoorvoeren zijn van niet zo'n goede kwaliteit. je kunt beter de onderstaande gebruiken:

 

Vivanco raamdoorvoer F-bus naar F-bus 17,5 cm koper

 

 

Ook deze heb ik weleens moeten vervangen maar wel beter dan de witte. Bij deze was het zo dat er tijdens voegwerkzaamheden aan de woning wat specie op terechtgekomen was wat de de beschermlaag had weggevreten waardoor er kortsluiting ontstond als het bijvoorbeeld regende en het signaal stoorde. Al met al ben ik er wel tevreden mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, D-box zei:

Dat is gewoon de Zwarte Markt, daar moet je nooit satelliet-kabels oid kopen.

boor gewoon een gat in je muur en trek daar gewoon een satelliet-coax door; als je gaat verhuizen, trek je die coax eruit (of de nieuwe bewoners vinden het wel makkelijk als ze ook een satelliet-ontvanger hebben) willen ze dat niet, dan trek je gewoon die coax eruit en vul je dat gaatje met allebastine.

 

Ik zou dit ook zo doen. Zo'n kabeltje gaat toch na verloop van tijd weer stuk gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...