Ga naar inhoud


Compleet raadsel VU+ Uno 4k SE geeft geen beeld op de HDMI ingang van mijn nieuwe AVR


hcfreak
Ga naar oplossing Opgelost door hcfreak,

Aanbevolen berichten

Helder ik ga het ding vanmiddag bestellen (misschien heb ik er ook een nodig voor de projector daar splits ik nu het signaal om voor 1 ingang 4k aan te bieden en andere kant 2k want dan kan ik in die route mijn  Darbee opnemen (picture enhanzer die allen waarde heeft en overweg kan met 2k)

Link naar reactie
Delen op andere sites


4 minuten geleden, hcfreak zei:

Helder ik ga het ding vanmiddag bestellen (misschien heb ik er ook een nodig voor de projector daar splits ik nu het signaal om voor 1 ingang 4k aan te bieden en andere kant 2k want dan kan ik in die route mijn  Darbee opnemen (picture enhanzer die allen waarde heeft en overweg kan met 2k)

 

Hoewel wellicht niet nodig, lijkt het me wel verstandig.

 

We waren even vergeten dat de Integral geen signalen kan verwerken boven de 300 MHz, dus alleen een Integral 2 kun je daar voor inzetten.

aangepast door Old Satterhand
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is alvast het usermanual. Zoals bij steeds meer fabrikanten zit dat niet in de verpakking.

Het is zelfs niet te vinden op hun website. Alleen te vinden met een zoekmachine.

Heb je nog een USB voeding liggen voor een smartphone. 5Volt 1,5 - 2A is voldoende. Kabeltje zit er wel bij.

 

HDfuryIntegral.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

super bedankt dan kan ik alvast studeren al meen ik al uit een vluchtige studie te hebben opgemaakt dat het in mijn geval (behoefte) ook simpel kan zijn](dat hij automatisch de juiste EDID aanmaakt) Voedingen (smartphones etc) heb ik nog een hele doos misschien zit 5/2A erbij.]

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, hcfreak zei:

.... de HDFury heb ik zonet besteld en "hang" hem dan ook een keer tussen de ene HDMI ingang van mijn projector....

 

Hallo hcfreak, ik merk zojuist dat ik me heb vergist in de mogelijkheden van de Integral.

Het blijkt, na het bestuderen van het manual, dat de scaler functie, die wel in de Integral 2 zit, in de Integral 1 ontbreekt.

Ik hoop dat je de order nog kunt wijzigen, want je hebt echt een Integral 2 nodig.

Ja ook mij duizelt het bij het bestuderen van al die verschillende HDFury kastjes en heb ik dit over het hoofd gezien.

De HDFury 1 is slechts een splitter/matrix in combinatie met een EDID manager.

 

Mijn welgemeende excuses voor het foute advies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En? Heb je hem al aan de praat? Voor de zekerheid hier het usermanual.

HDfuryIntegral2.pdf

Op de  product pagina (bij downloads) kun je de Windows GUI software en de drivers vinden.

Sterk aanbevolen op dat te installeren om het maximum uit je aankoop te halen.

 

Quote van HDFury op het AVS forum:

" Basically Integral2 is Vertex1 without the OLED display. everything else is the same."

 

Omdat ik een Vertex 1 heb kan ik je helpen als je er niet uitkomt.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

IK wou je net een BRAVO BRAVO DE VLAG UIT bericht sturen! Je bent me net voor. Zonet een enorme kick gekregen. Had gisteren rustig de tijd genomen voor de manual. En met mijn leken verstand begrepen en ook wel gehoopt dat voor mijn toepassing  het "eerst een expert worden" wel mee zou kunnen vallen EN de indruk gekregen dat hij ook mijn 3D probleem zou kunnen oplossen (mijn blu ray stopt ermee als er een 3D schijf in zit. De keten "ziet" dat er een niet 3 D compatible display verbonden is. Lullig want met die monotir wil ik alle films "klaar zetten" voordat mijn projector aangaat. Ook om mijn publiek meteen met de real thing (de gekozen film) te verrassen.

In mijn geval gaat het eigenlijk alleen om downscalen en wel zo (dat heb je eerder allemaal uitgelegd) dat er geen EDID problemen in de keten ontstaan. Ik wist echt niet dat als je iets doet op de  AVR HDMI uitgang II dat het effect heeft op wat je aangesloten hebt op de AVR I uitgang! En ik dacht uit de manual begrepen te hebben dat hij dit al automatisch doet. Dat klopte ook. IK heb alleen even de scale knop verschoven (en verder nergens aan gezeten en ook niet met mijn PC i.c.m. de HDF software iets gedaan/geprobeerd zelfs). En: een beeld op de monitor. Toen de grote klapper: heb ik een 3D schijf in de speler gedaan.

En...... ook een beeld (en geen uitval/ik stop ermee van de blu ray speler!) (uiteraard geen 3 D plaatje maar tegelijk een top en bottom plaatje op het scherm maar dat vind ik prima) Ook verschijnen de parameters (meta data etc etc) in beeld. Nu nog de tweede keten: HDMI I out van de AVR aanschakelen en dus ook de projector. Daar heb ik alle vertrouwen in gezien bovenstaande resultaten. Als dat toch niet zo is bericht ik dat. Schitterend apparaat, super snel bezorgd ook! Ben blij dat ik mijn eerste weerstand voor het ding ("te ingewikkeld voor mij" want we hebben het op dit forum er eerder over gehad) overwonnen heb. Met het oplossen van het 3D probleem loop ik al heel lang te ijsberen, ook omdat ik vaak vergeet de monitor uit te zetten als ik een  3D schijf er in stop en dat ik dan helemaal over nieuw moet beginnen (alle apparaten uit en weer opstarten) Hoogst irritant. Ik ga uiteraard de Windows GUI SW en drivers downloaden kijken of ik het wonder beter leer kennen/bedienen. Maar voor nou ff genieten van deze doorbraak. Ga nu eerst de andere keten (projector) ook aanzetten. (misschien ook een HDF integral i.p.v. de Feintech splitter/convertor op mijn projector, alhoewel goed onthouden: daar is geen noodzaak voor heb je bericht). Kan ik echt niet 1-2 kado's (zie boven in deze thread) opsturen als token of my appreciation? (die liggen stof te happen bij mij!!)

Om het apparaat beter te leren kennen: moet ik nog veel leren. Weet niet eens wat CEC is.(op advanced users platforms zul je me niet aantreffen 😀

nogmaals thx!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou moeten werken. De HDF communiceert naar de AVR dat die alles aan kan, dus ook 3D.

Je hebt je monitor op de TOP uitgang aangesloten en de autoscaler aangezet.

Dan maakt het niet uit wat er op de ingang staat.

Zodra je de Projector aansluit (even rechtstreeks als test, je kunt de Feintech later plaatsen) zal de AVR een signaal leveren dat beide displays aankunnen.

Dat zal in de praktijk betekenen dat er altijd een signaal wordt verstuurd dat de projector aan kan.

 

Je ziet op je monitortje nu de parameters van de ingang van de monitor, nl de TOP output van de HDF.

Dat is op zich niet interessant. Beter is het om de HDF input parameters te zien. Zodat je ziet wat er naar de projector gaat,

Om dat te wijzigen heb je de GUI software op de PC nodig,

Nadat je alles (er is meer, maar daar kom ik nog op terug) hebt ingesteld kun je de HDF weer op de USB voeding aansluiten.

 

Het plaatje op de monitor ziet er idealiter dan zo uit: Merk op dat TX1 is gewijzigd in RX0.

 

2021031416205942.thumb.png.e6e90bc86cc1123496e2d978b67d4d17.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga ik doen. Moest eerst toch nog checken of de output (resolutie) van de projector niet "geknepen" wordt.

Je schrijft ...zorgt ervoor dat de AVR een signaal levert dat beide devices aankunnen. Ik begrijp dit als:

 

het optimale signaal dat beide devices aankunnen.

 

(voor de zekerheid want ik heb al gecheckt dat de projector 4k op het scherm gooit en de monitor het met 1080p doet.

Ga vandaag morgen studeren op hoe de GUI op de PC  te krijgen en idd de signaal gegevens  veranderen, zodat ik de parameters van het inkomende signaal op de display zie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De euforie is helaas iets minder geworden. Krijg nog geen beeld van mijn laptop (klonen) op mijn monitor (en kan dus nog geen video vanaf de laptop projectoren)

Kan ook aan mij liggen. Duik er morgen verder in en kom er op terug. Die laptop moet natuurlijk ook met de HDF Int kunnen werken (al zet ik er een lagere dan HD resolutie in)

Heb wel geluid, maar zie niet links onder in beeld op de monitor de naam van de laptop (wel van de andere bronnen Assange de VU+) vreemd.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, hcfreak zei:

...Je schrijft ...zorgt ervoor dat de AVR een signaal levert dat beide devices aankunnen.

 

Ik begrijp dit als:het optimale signaal dat beide devices aankunnen.

 

Dat is helemaal correct.

 

1 uur terug, hcfreak zei:

.... (al zet ik er een lagere dan HD resolutie in)  ...

 

 

Welke resolutie heb je ingesteld? De HDF pikt vrijwel alles, maar de AVR is kieskeurig.

Het moet nl wel een geldige combinatie van resolutie en framerate  (Hz) zijn . PC resoluties worden niet ondersteund.

En ik neem aan dat je de 4K HDMi setting nu op "verhoogd" hebt staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

NU loopt helemaal niets meer, maar zal niet met de HDF Int te maken hebben.

Eerst koppelde ik de HDMI 2 out vd AVR los (om het PC probleem te tackelen) (AVR uitgezet eerst) Kreeg geen beeld op het JVC projectie scherm. Toen weer met de HDMI II out weer erbij (en de HDF Int) nog steeds geen beeld. Wel beeld op de monitor. Snap er niets van, vanmiddag alles als een zonnetje (misschien de verkeerde volgorde van aanzetten).

Ga morgen er eens zonder stress rustig over nadenken en oplossen.

 

Inderdaad uit de PC kan ik alleen PC resoluties krijgen (1366x768 en 1280 x768 en dat leverde geen plaatje via de HDF op de monitor (eerst dacht ik dat het klonen niet goed was ingesteld) Dat is wel jammer want ik dacht dat de HDF Int een wonderboy was. Toch had ik helemaal geen moeite om het beeld van mijn PC (Toshiba windows 7, ik gebruik het ding maar voor een enkel dingetje) in de oude set up via de Feintech op BEIDE  schermen tegelijk te krijgen. (voor een schietsimulator gebruik ik de PC - en voor een klein beetje muziek JRiver) Dan zal ik voordat spel (Lasersniper.com) de  Feintech er tussen moeten doen of gewoon direct van de laptop via de AVR naar het scherm gaan (een plaatje op de monitor is voor deze toe[passing niet erg belangrijk omdat de kalibratie vd simulator toch via het scherm moet ) 

De Denon A-110 staat op enhanced.

Ga morgen proberen weer het aan de praat te krijgen zoals het was (beeld van de VU+ op de monitor en het pro scherm) en dan kijken hoe en wat ik moet doen om een plaatje  van de laptop weer op mijn scherm te krijgen. Als de HDF Int geen PC resoluties aankan houdt het op. zie foto van de monitor waar ik wel beeld had toen de JVC geen sjoege gaf. (maar goed het zegt niets want het is het beeld dat doorgegeven wordt niet wat ontvangen wordt, dat ga ik vernanderen maar dan moet ik wel de laptop aan de praat krijgen)(heb niet kunnen vinden hoe de GIU communiceert met de HDF Int. Moet de PC "in de AV keten zitten" pikt hij het dan op? Er is geen USB interface, heb wel gelezen over een smartphone app via blu toot. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...