Ga naar inhoud


Compleet raadsel VU+ Uno 4k SE geeft geen beeld op de HDMI ingang van mijn nieuwe AVR


hcfreak
Ga naar oplossing Opgelost door hcfreak,

Aanbevolen berichten


Opluchting! Ik kon het toch niet laten om het vanavond weer aan de praat te krijgen.Eerst alles een poosje uit laten staan. 

stekkerblok aan gezet  dwz stroom voor de HDF en monitor, dan AVR aan, dan VU+ aan--> plaatje op de monitor. Tot slot de JVC aan, ook de switch/convertor op de JVC aan--> plaatje VU+ OOK nu op het scherm. Super! weer zo als gisteren.

 

Heb toen de AVR even uit gezet en de HDMI Out II eruit getrokken. De laptop aan---> en een plaatje via de JVC op het scherm (zoals vanouds)!!!!!

Dus bovenstaand probleem opgelost al weet ik niet waarom het spaak liep. (jet was geen dupliceer beeldscherm/klonen probleem, klopt met jouw bovenstaande analyse nul. niet compatible met PC resoluties. (de Feintech kon er wel mee overweg)

 

Morgen verder kijken hoe ik een plaatje van de laptop op de monitor krijg  met gelijktijdig een plaatje op het scherm (al gezegd geen grote noodzaak hiervoor, wel fijn als alles via 1 setup hetzelfde werkt).Kan natuurlijk altijd een nieuw laptop kopen met een AV resolutie (niet veel trek in overigens!). Heb geprobeerd een AV resolutie  te vinden bij mijn Toshiba. Ergens bij grafische instellingen ben ik 1920-1080 tegengekomen maar toe ik die wou instellen/bevestigen sprong het betreffende menu scherm terug op een PC resolutie (1366 x 768) Moet daar nog induiken want dit is me niet duidelijk (ik heb weinig sjoege van PC's want ik werk al tig jaar met Macs) Misschien zit er wel  een lagere AV resolutie op dat moet ik nog nakijken. Maar de schiet simulator had ik altijd draaien op 1024 x 768 en ik zal eerst moeten uitvinden of er andere resoluties ook werken (het is een systeem waarbij een camera naar het scherm kijkt en de geweren vuren een laser signaal af wat de camera moet oppikken, vandaar dat een kalibratie nodig is)

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, hcfreak zei:

.....Inderdaad uit de PC kan ik alleen PC resoluties krijgen (1366x768 en 1280 x768 en dat leverde geen plaatje via de HDF op de monitor (eerst dacht ik dat het klonen niet goed was ingesteld) Dat is wel jammer want ik dacht dat de HDF Int een wonderboy was. ...

 

De HDFury kan alleen VESA resoluties aan. Andere standaards worden niet ondersteund.
De Denon ondersteunt uitsluitend resoluties die voldoen aan de DVB standaarden.
Wellicht is het een idee om voorlopig dit probleem even te laten liggen? Het wordt anders wel erg ingewikkeld.

 

12 uren geleden, hcfreak zei:

...heb niet kunnen vinden hoe de GIU communiceert met de HDF Int. Moet de PC "in de AV keten zitten" pikt hij het dan op? Er is geen USB interface...

 

Je moet de kabel die nu in je voeding zit, op een USB poort van de laptop zetten. De voeding wordt dan door de PC geleverd, dus hij blijft gewoon werken.
Maar eerst de driver (Silab driver versie 3.9xx) installeren en daarna de Integra aansluiten.
Als je dan de juiste GUI exe file (voor Silabs driver versie 3.9) opstart krijg je de Utility te zien.
Ik denk dat je hier even prioriteit aan moet geven, dan kan ik je beter vooruit helpen.

 

12 uren geleden, hcfreak zei:

.., heb wel gelezen over een smartphone app via blu toot. 

 

Daarvoor is de Go Blue nodig, maar die heb je voor normaal gebruik echt niet nodig.
Ik heb hem wel maar het werkt niet erg betrouwbaar moet ik zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, hcfreak zei:

.......Heb geprobeerd een AV resolutie  te vinden bij mijn Toshiba. Ergens bij grafische instellingen ben ik 1920-1080 tegengekomen maar toe ik die wou instellen/bevestigen sprong het betreffende menu scherm terug op een PC resolutie (1366 x 768) Moet daar nog induiken want dit is me niet duidelijk ....

 

Je gebruikt nu de kloon modus, dan werkt dat inderdaad niet omdat de resolutie hetzelfde moet zijn als je laptopscherm.

Om de externe monitor op een andere resolutie te krijgen moet je overgaan naar de modus desktop uitbreiden en daarop je toepassing draaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben eerst maar begonnen met installeren van de driver. En heb een vastloper (gebrekkige PC kennis)(bedankt vd tip over desktop uitbreiden)

 

Normaal gesproken zie ik bij opstarten van de laptop Administrator of Gast verschijnen. En kijk ik op Administrator (heeft mijn naam) en de laptop kan ik gebruiken.

Nu gebeurt dat al misschien een poosje niet en verschijnt meteen mijn bureaublad met alles erop.

 

Ik heb de driver met mijn Mac binnengehaald en unzipped (op de laptop heb ik geen unzip) via een USB stick op mijn laptop bureaublad geplaatst en geprobeerd USBXpressinstaller te openen/te draaien. Ik krijg de melding: insufficiënt privileges, contact or login als the administrator to instap this driver. Ik heb via configuratie scherm --> gebruikersaccount overal gekeken maar niet gevonden hoe ik deze autorisatie in orde moet maken.(de laptop  "werkt" / is ingesteld vgl. mij met de Administrator/voornaam van mij) Weet zo vlug niet hoe ik dit moet oplossen (het bestand op mijn laptop telt 24 bestanden, 4 mappen en is 3,51 MB groot) Ga er vanavond uiterlijk morgen mee verder. Misschien heb je een tip anders vraag ik even mijn buurman een echte PC man. bedankt alvast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, hcfreak zei:

...Normaal gesproken zie ik bij opstarten van de laptop Administrator of Gast verschijnen. En kijk ik op Administrator (heeft mijn naam) en de laptop kan ik gebruiken. Nu gebeurt dat al misschien een poosje niet en verschijnt meteen mijn bureaublad met alles erop...

 

Zo werkt dat bij mijn W7 PC ook. Dat inlogscherm kun je by-passen als je geen wachtwoord hebt ingesteld. Wellicht heeft de buurman dat voor je ingesteld?

 

1 uur geleden, hcfreak zei:

Ik heb de driver met mijn Mac binnengehaald en unzipped (op de laptop heb ik geen unzip) via een USB stick op mijn laptop bureaublad geplaatst .;....

 

Je hebt bij Windows 7 en hoger geen unzip programma nodig, dat zit in de verkenner ingebouwd.

Maak eerst een nieuwe map op je buroblad met de naam HDFury.

Dubbelklik op de zip file in de downloadmap, de map opent en je ziet opnieuw een map.

Sleep deze map naar de HDFury map op je buroblad. In deze map (Silabs_Driver_v3) vind je de drivers.

Om die te installeren (USBXpressInstaller) klik je met je rechtermuisknop de exe file en kies voor "als administrator uitvoeren"

Dan moet het goed gaan.

Je kunt het ook proberen met versie 4.0 van de driver, dat zou ook moeten werken volgens de ReadMe file.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-3-2021 om 14:49, hcfreak zei:

.... Kan ik het unzipped bestand ook vanaf mijn USB stick naar deze map slepen?  ....

Ja dat maakt niet uit. Je kunt het zip bestand ook eerst op je bureaublad plaatsen.

 

Let bij het aansluiten van de HDF Integral op de volgende zaken:

De onderste output (0) kan alleen upscalen, de bovenste (1) alleen downscalen.

 

Mijn manier van aansluiten zou zijn:

AVR output op de onderste input (0) en de laptop (eventueel via de bestaande Feintech) op de andere ingang.

De projector op output (0) en de monitor op output (1) aansluiten.

Het audio van de laptop kun je hoorbaar maken door de analoge audio output van de HDF op een vrije ingang van de AVR te zetten.

 

In die opstellling zou je altijd beeld hebben op beide displays.

De feintech zou het resolutie probleem kunnen oplossen, maar wel ten koste van enige beeldvertraging.

Als je de resolutie van de laptop op 1920x1080 kunt krijgen zou het zonder extra scaler werken.

 

Om de ingang van de HDF om te schakelen kun je op de "input switch" drukken of experimenteren met de "Priority" setting in de configuration van de utility.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het goed dat ik eerst probeer de SW te installeren en dat we later kijken naar jouw voorstel voor de aansluiting? (ik begrijp dat niet helemaal; je wilt de laptop buiten de AVR om aansluiten. Ga ook nog de andere optie van jou proberen : uitbreiden ipv kloonen)

 

De driver staat al op mijn laptop/bureaublad. Heb gekozen voor de 3 en niet de 4 versie.

 

met het installeren van de SW loop ik vast.

De SW binnengehaald (en unzipped)met mijn Mac ---> op USB--> geplaatst op mijn laptop bureaublad (het is 14,3 MB groot)  (ik zie daar na openen de relevante bestanden staan)

Vgl. de instructie moet ik een FPGA.exe en MCU.exe installeren (volgorde niet van belang)

Ik klik rechts op dit bestand en kies "als administrator uitvoeren" Krijg de melding Integral II aansluiten en sluit andere SW af (e.g. GUI) zie plaatje .

Doe de Int II via USB weer aansluiten start laptop opnieuw op (om zeker te zijn dat er geen andere SW 'open staat') Krijg dezelfde mededeling.

(het GUI bestand wat onderdeel is van de SW zie plaatje heb ik niet geopend).

Kan zelf niet bedenken wat ik fout gedaan heb.

opname scherm laptop SW HDF Int II.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, hcfreak zei:

Is het goed dat ik eerst probeer de SW te installeren en dat we later kijken naar jouw voorstel voor de aansluiting? (ik begrijp dat niet helemaal; je wilt de laptop buiten de AVR om aansluiten...

 

Ik ging er van uit dat de AVR de PC resolutie niet ondersteunt. Je kreeg immers geen beeld via de AVR?

Maar inderdaad, ik zou dit even laten rusten.

 

3 uren geleden, hcfreak zei:

...De driver staat al op mijn laptop/bureaublad. Heb gekozen voor de 3 en niet de 4 versie...

 

Dus de installatie van de driver ging goed? Is essentieel, omdat anders de update en GUI software geen verbinding kan maken met de Integral2.

 

3 uren geleden, hcfreak zei:

..met het installeren van de SW loop ik vast...

 

Ik zou daar even mee wachten en eerst de GUI opstarten. INTEGRAL2-2.34-GUI.exe

Als je die hebt opgestart moet je de informatie kunnen zien van de in en uitgangs signalen, bovenin het geopende venster.

Als dat werkt, is de driver correct geïnstalleerd.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vgl. mij heb ik de driver goed geïnstalleerd. Kan daar alleen achter komen Assange ik GUI opstart !?

 

Maar zover ben ik nog niet want het lukt niet om de twee .exe bestanden te installeren (te draaien) (zie boven)

 

heb ook nog goed nieuws op de PC bureau blad uitbreiden (jouw  tip) --> wel beeld op mijn monitor.

Heb met de HDF Int II alles draaien op de monitor, maar als ik dan ("er bovenop") de JVC aanzet krijg ik geen beeld op mijn scherm

 

HDFury: IN heb ik 0 gebruikt en OUT heb ik I gebruikt. Scaling: auto en EDIT: 4k 420 8b SDR stereo geeft beeld maar ook op custom use !?

 

Heb de JVC, de bron en de DENON aan en uit gezet: geen resultaat. Ook geen beeld als ik de hele HDMI II out -->HDFury keten loskoppel

Ook geen beeld als ik wel de HDFury en HDMI II out van de Denon gebruik maar de projector direct aansluit op Denon HDMI I out (dus de Feintech die op de JVC nog converteert en spitst ertussen uit). Dus ik moet het ff bij mijn projector zoeken als trouble maker. Toch durf ik te wedden dat hij morgen wel weer een plaatje geeft (zelfs met zowel HDF als Feintech. Dat deed hij tenslotte al eerder!!) Wel om gek van te worden in de zin dat je het niet gesnapt krijgt (ik althans niet)

 

wordt vervolgd hopelijk bedankt tot zover. Eerst maar eens de software HDF op de laptop krijgen!!!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is gelukt. Heb de GUI (run administrator) op het scherm (werd gevraagd HDF In II aan te sluiten) en zie beeld parameters en instelling op de GUI.

 

Heb verder niets gedaan, wacht op verder instructucties (over de beide  dot exe programma's draaien)

 

thx sofar

 

(wel leuk dat ik de laptop toch op mijn monitor krijg zoals vanouds maar nu dus met de HDF Int II wat mij dus HDCP stabiliteit geeft!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de zekerheid: Gebruik alleen programma's uit de "Integral2_2.40.2.45_GUI_2.34 [for Driver v3.9.2]" map !

 

Het eerste wat je moet doen is een custom EDID maken, om er zeker van te zijn dat er alleen signalen naar de projector gaan die ondersteund worden.

Dat doe je als volgt:

1. Sluit (tijdelijk) de projector aan op de vrije uitgang van de HDF. Dat zou in jouw geval dus output 0 (bottom) moeten zijn.

2. Start de Utility (GUI) en druk op de knop Read TV (BOT) EDID

3. Sla de EDID (van je projector) op met de "Save to File" knop. Die heb je misschien nog eens nodig.

4. Zet de EDID schakelaar op de HDF op 'custom use (GUI)' en druk in de Utility op CUSTOM Select.

5. Kies een vrije Custom EDID positie bij CUSTOM Select Port 0 b.v. 8.

6. Druk op de knop 'upload EDID'  Klaar!

 

De HDF heeft nu op de ingang dezelfde EDID als de projector. Als je de projector op de AVR aansluit ziet de AVR gewoon 2 dezelfde projectoren.

 

Als je hiermee klaar bent moet je op beide displays een goed beeld hebben.

In de GUI zie je welke signalen er naar de projector gaan (RX0) en welke naar de monitor (TX1).

 

Als je hiermee klaar bent zou je de EDID data hier kunnen posten.

Dan kan ik die parsen (zeg maar vertalen) en controleren of dat de goede EDID is.

 

De EDID data staat in het grote venster in de GUI. Kopiëren en plakken in een lege tekst file.

Een lege tekstfile maak je aan door met je rechtermuisknop op het buroblad te klikken en te kiezen voor 'Nieuw' en dan 'Textdocument'

Die textfile kun je dan hier posten.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snap aardig wat de bedoeling is (vwb edid management) en de instructie lijkt me op dit moment erg duidelijk. Ik ga morgen het uitvoeren .begrijp,ik je goed moet ik niet de 2 dot exe programma’s installeren waar ik het boven over had ( MCu en FGPA) ? Wat ik in de manual lees. Je wilt dat ik alleen met de GUI map verder ga? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...